A problémám az hogy az aluminium szelepfedélen a porlasztók körül olajos. A szerelőm már kicserélt minden tömítést a tetején, de a kettes porlasztónál megint olajos. Egyzserűen nem tudom mi lehet a hiba.
Kérnék egy kis segítséget valaki tapasztalt-e 2004 évjáratú v50 2.0 D autónál olyan hibát hogy indítás tán leáll. A szerelőm sem találja a hibát, kicseréltük a motorvezérlőt, új akkumulátort kapott, új kábelköteget, a generátort lekötöttük akkor is jelen volt a hiba. A legérdekesebb hogy nyáron mikor meleg van nem csinálja csak télen. Érdekelne hogy más tapasztalt-e, találkozott-e ilyen hibával és mi volt a megoldás.
Tisztelt fórum, V50 1.6D, 2010 - avagy életem legnagyobb szopása.
Köztudott, hogy hónapok óta küszködök a felvillanó sárga szervizlámpával. Kb. 190 ezer km van a kocsiban, tehát részecskeszűrő csere előtt volt épp. Egy idő után csökkentett teljesítményű motor üzemmódba váltott, alig tudtam menni 100-120-al, ami ÉLETVESZÉLYES az autópályán, közben jártam a szervizeket veszettül - olvasgattam fórumokat, angol, cseh, stb...
Na kérem szépen. Az idők folyamán a legegyszerűbb beavatkozástól kezdtem, és haladtam szépen lassan a szópórolleren egyre csak felfelé és felfelé. A legegyszerűbb hidrogénes motortisztítástól a részecskeszűrő nyomásérzékelőjének cserééig, az elérhető összes DPF tisztításon átrágva a hidrogénestől a hagyományosig, mire kiderült, hogy a kocsimnak az a hibája volt, mint az egyik cseh és angol fórumtársamnak. Ha a kocsitok is hasonló hibát produkál, és teljesitménycsökkentett motor üzemmódba vált, majd mikor leállsz, vársz, majd visszaáll újraindítás után legalább egy kis ideig a teljesítmény a kövezőket nézze meg (a diagnosztika nem fogja megmutatni!! általában DPF hibát fog kidobni):
1., Az INTERCOOLER CSŐ MEG VAN REPEDVE (én esetemben. az egyik szervizben külön kértem, de de nem vették észre, ma viszont egy másik szervizben megtalálták a hibát. Odahívtak, és az ujjammal kitapintottam egy 3 centi hosszú hosszanti repedést). Tehát 150 ezer km-nél intercoooler cső csere!!! . Ez okozza hogy egyre több levegőt próbál szivni, gyanakszunk a porlasztóra, de a diagnosztika nem mutat semmit, vagy csak általános hibát a turbónál. Többünknek ez a hibája volt, ennél a típusnál világszerte.
2., Kipufogógáz visszavezető szelep (EGR szelep) meghibásodása - a tisztítás nem segít, ha ott a baj, CSERE!!!!
3., turbó töltőnyomás szabályozó szelep (Turbo boost pressure control valve ) - ha meghibásodik, ne tisztíts, CSERE!!
4., porlasztók - ez a legritkább hiba a kisebbek közül
5., elektromos hiba - egy fórumon volt akinek a biztosítékszekrénye körül volt a hiba, ott is érdemes szétnézni e téren.
Ha ezek után sem találod a hibát, akkor a DPF-nél:
6, DPF nyomásérzékelő cső csere
7., turbógeometria - ezt a diagnosztika megmutatja, de ez is ritkábban előforduló eset ennél a típusnál.
Csak ezek után DPF kiiktatás, csere / turbó csere stb... Viszont ezek már komolyabb gondok. Ha jól megy a motor, jó a hangja, és bevált csökkentett módba, vagy még rángat is (mert egyre több levegőt kérne), akkor intercooler csővel kezdjétek. És ne csak a szerelő mondja. Nézzétek meg, tapogassátok végig.
A V50 autómba a rádió tönkrement, se kép se hang semmi, a cd rész működik mert kiírja a lemezeket. Az érdekel van-e valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, fejegységet kell cseréljek vagy esetleg rejtett hibáról (fejegységen belül elhelyezett biztosíték) lehet szó?
Üdv Kedves fórumtársak! 2005- ös S40-esemről elhagytam ,a jobb oldali küszöb takaró spoilerem végét. Esetleg nem lenne egészen vèletlenü valakinek egy db. elfekvőben? Szivesen megvásárolnám! Bontókban próbálkoztam,de mindenki kompletten akarja adni. Ezért gondoltam,HÁTHA! De minden tanácsot meghalgatok,hogy hol lehetne beszerezni.
Szia, nekem is 2010-es V50-esem van, ugyanezt a hibát produkálja. Alig tudtam hazajönni egy hosszabb úrtól. Eleinte még segitett, hogy leálltam, kikapcsoltam az autót 10-15 percre, majd ujrainditás után működött minden. Most már a sárga motorhibát jelző lámpa is világit egyfolytában.
Most vásároltam egy V50 1.6D járgányt. Remélem minden rendben lesz vele a km-ek során :)
Annyi kérdésem lenne, hogy utólag első sorban a kihangosítót, másod sorban a BT stream-et meg lehet valahogy oldani bele? (Gyárilag egyik sincs benne). Tudtok ajánlani erre egy megfelelő szerelőt, aki nem cseszi szét a műszerfalat és rendesen megcsinálja?
Simán lehet, csak stimmeljen a méret, a kapacitás és a polaritás. (A méretnél a magasság is fontos.) Nekem most éppen egy Banner van benne, előtte egy Bosch volt.
Olyan szervizben volt, ahol Volvóra szakosodtak? Mert ha nem, nem biztos, hogy ki tudták olvasni a hibakódot. Amúgy meg nekem (nem vagyok nagy szakember) ez úgy tűnik, mintha a turbó nem vagy nem megfelelően működne -- de hogy miért, azt már meg nem mondom.
2010-es dízel Volvo V50-es kombink a napokban rendszeresen a következő problémát produkálja. Felgyullad a műszerfalon a sárga motor piktogram. És onnantól, mintha az autó nem lenne hajlandó gyorsítani. A motor megy, jár, de nagyon lassan gyorsul. Volt már szervizben is, de azóta újra előjött ez a gond. Tudnátok ebben segíteni? Mi lehet a gond itt? Illetve mit kell vagy lehet vele csinálni?
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék Volvo szervizes felől. V50 2006 2.0d tulaj vagyok. Vezérlés, egr, egyebek cseréje után vagyok és azt tapasztalom hogy az autó nem egyenletesen húz, ha csak tartom a sebességet vagy tempomattal megyek állandó sebességel akkor elkezd az autó finoman rángatni? Mi lehet az ok? Tudok erre megbízható szerelőt? Köszönöm.
üdv.mostanában lettem eme tipus volvo v50 2.0d uj tulaja.
olyan gondom volna és meköszönném ha balakinek volna tapasztalata e tipusban hogy 4.fokozatban kb:80km/h magasságában gázt adok és iszonyúan elkezs a kocsi remegni-rázni.ez olyan 110 km/h ig érezhető azután lágyul a remegés de nagyon gyengén érezhető.valakinek volna tapasztalata vagy 5 lete.....megköszönném a segítséget .legalább valami támpont honnan induljak el a hibaketesésben....THX....
Szeretném valahogyan levarázsolni V50-ben a hátsó ülés dupla részéről a csomagháló tartóját. Tud valaki ebben segíteni hogyan kellene? Se pöcök semmi nem található rajta, feszegetni nyomogatni meg nem szeretném csak úgy, nehogy eltörjem. Mi a trükkje?