Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.08.03 0 0 30

Sotet, szunyogok es tucsokciripeles.

Előzmény: SonnyCrockett (29)
SonnyCrockett Creative Commons License 2016.08.02 0 0 29

Mi van este?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (28)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.08.02 0 0 28

Es te?;)

Előzmény: SonnyCrockett (27)
SonnyCrockett Creative Commons License 2016.08.02 0 1 27

Nem értem miért halt meg ez a topik... :)

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.07.09 0 0 26

Nem talalt.

Nincs 10es Ablakom.

Előzmény: SonnyCrockett (24)
Rottentroger Creative Commons License 2016.07.09 0 0 25

Höh! :D

Előzmény: SonnyCrockett (24)
SonnyCrockett Creative Commons License 2016.07.08 0 1 24

Ez sokkal érdekesebb számodra:

http://pcforum.hu/hirek/17303/megerkezett-a-magyar-windows-10-elmondjuk-hogyan-lehet-neked-is

 

Gondolom eddig ezt nem tudtad, egy kis segítség.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (23)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.07.07 0 0 23

A belsoegesu veszteseghojet a folyekonylevegos hasznositja.

Egybeepitem a belsoegesu motorral a folyekonylevegost.

300 atmoszferas turbonyomassal jo a hatasfok es a teljesitmeny:)

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.07.02 0 0 22
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.07.02 0 0 21

Osszesuriti 20adara.A forro levegobe benyomja a nagy nyomasu hideg levegot ami felmelegedve kitagul.

Centrifugalkompresszorral is lehet suriteni.

Előzmény: Makkoscipo (19)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.07.02 0 0 20

Minek szerelnek egy 20kilos kerekparra annyi akkut amivel egy 1tonnas auto elmegy 200km-t?

Auto 30kWh. Kerekpar 1-2kWh.

Előzmény: Rottentroger (18)
Makkoscipo Creative Commons License 2016.07.01 0 0 19

A fizika hőtan fejezetének ismeretében a következőket kell végig gondolni:

 

A levegő sűrítésénél elkerülhetetlen a melegedés. Pl.: a diesel motorokban 25 - 40 atm a kompresszió végnyomás, ekkor a befecskendezett gázolaj magától meggyullad olyan meleg...

 

A sűrített levegő kitáguláskor lehűl. Aki már csinált patronos szódavizet, az tudja, hogy a patron mennyire le tud hűlni...

 

Ez mind veszteség, szvsz már csak ezek a körülmények is komolytalanná teszik a közlekedési eszközként történő  alkalmazást...

 

Persze vannak olyan helyzetek, ahol más szempontok is vannak, de azok inkább kéziszerszámok...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (-)
Rottentroger Creative Commons License 2016.07.01 0 0 18

Én max 12 literes tartályt találtam, ami 300 bar -os. A súlya 18kg. A 300 literes az súlyra lenne kb 400kg? :D Teljesen életszerű kerékpárra felszerelni...:D

Előzmény: Maketheworldabetterplace (17)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.30 0 0 17

A Tata legmotorja se rossz.

300 liter 300 bar levegovel azaz 90000literrel 200km.

Előzmény: Rottentroger (16)
Rottentroger Creative Commons License 2016.06.30 0 0 16

1. Nézd, bárhogy erőlködsz, iszonyat rossz lesz a hatásfokod. Jobb hatásfokot csak olyan rendszerek tudnak, amik nagyüzemi körülmények között működnek (kompresszor hővisszanyerés, kipufogtatott levegő visszanyerés, etc.)

2. Nézni kell azt is, hogy mennyi a ráfordított összeg. 

3. Amikor átalakítod az energiát, akkor ott mindenféleképpen veszteség keletkezik.

 

Összegezve: ha ezt csak azért akarod, mert érdekel a technikai érdekessége, akkor semmi baj vele. Ha gazdaságossá akarod tenni, akkor a villanymotor és a hajtott kerék közé ne rakj ilyen cuccokat! :)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (13)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.30 0 0 15

Koszi.Igyekszem.Van anyag boven a neten.

Előzmény: SonnyCrockett (14)
SonnyCrockett Creative Commons License 2016.06.30 0 0 14

Én izgulok majd érted, hogy fennmaradjon a topik... :)

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 13

Kettos tartalyban a belsobe suritek.

Atadja a hot a kulsonek ami rasegit a kompresszor hajtasara.

Előzmény: Rottentroger (11)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 12

Vizes energiatarolo?

Előzmény: Rottentroger (11)
Rottentroger Creative Commons License 2016.06.29 0 0 11

Lehet, hogy túloztam kicsit, de ha a felszabaduló hőt nem hasznosítod, akkor nagyon gazdaságtalan energiatárolási forma. Viszont ehhez kell egy igen komoly kompresszor, meg a megfelelő cuccok. :)

 

Nem véletlen, hogy rengeteg helyen már nem használnak sűrített levegőt, hanem alternatív megoldásokat használnak (pl munkahenger helyett lineáris motor).

Előzmény: Maketheworldabetterplace (10)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 10

Az 5%hatasfokot hogy szamoltad ki?

95% ho?

Előzmény: Rottentroger (8)
Rottentroger Creative Commons License 2016.06.29 0 0 9

Persze érdekességnek elmegy.

Előzmény: Rottentroger (8)
Rottentroger Creative Commons License 2016.06.29 0 0 8

Ja, hagyjuk, mert magtalan vita, azokat is kivágnám innen. :)

 

Viszont ez a légmotor veszett nagy baromság szerintem, mivel a sűrített levegő előállítása drága. Egy kompresszor hatásfoka 4-5%.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (7)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 7

Mi koze egy kerekparra epitett legmotornak a kerekparozashoz?

Ugyanannyi mint az elektromosnak vagy a belsoegesunek.

Előzmény: Rottentroger (6)
Rottentroger Creative Commons License 2016.06.29 0 0 6

Ezeknek mi köze a kerékpározáshoz?

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 5

26-28"as kerekpar 24kg akkuval 18km/h 100W elektromos teljesitmenyfelvetel.

Legmotorral is hasonlo igenyu lehet.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 4

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 3

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 2

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.06.29 0 0 1

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!