. Jézus Krisztus kijelentése, a melyet adott néki az Isten, hogy megmutassa az ő szolgáinak, a miknek meg kell lenniök hamar: Ő pedig elküldvén azt az ő angyala által, megjelenté az ő szolgájának Jánosnak, 2. A ki bizonyságot tett az Isten beszédéről és Jézus Krisztus bizonyságtételéről, mindenről, a mit látott.
Kezdjük azzal hogy az apokalipszis szó jelentése nem kátásztrofa hanem
K I N Y I L A T K O Z T A T Á S !
A apokalipszisógörög eredetű szó (ἀποκάλυψις), jelentése: feltárás, kinyilvánítás. Vallási iratokban olyan rejtett dolgok felfedése, közzététele, amelyek leggyakrabban a jövő eseményeit mutatják be.
Nem konkrét szövegmagyarázatra gondoltam, amikor nyitottam eme topicot - hihetőleg, hasonló tematikájú topicok már léteznek -, hanem inkább a könyvben leírtak időrendjével kapcsolatban vártam volna meglátásokat...
És az ég csillagai a földre hullának, miképpen a fügefa hullatja éretlen gyümölcseit, mikor nagy szél rázza.14És az ég eltakarodék, mint mikor a papírtekercset összegöngyölítik; és minden hegy és sziget helyéből elmozdíttaték.
Föld történelmének végső apokaliptikus eseményei
8:10-12
A harmadik angyal is trombitált, és leesék az égről egy nagy csillag, égve, mint egy fáklya, és esék a folyóvizeknek harmadrészére, és a vizek forrásaira;11A csillagnak neve pedig üröm: változék azért a folyóvizek harmadrésze ürömmé; és sok ember meghala a vizektől, mivel keserűkké lőnek.12A negyedik angyal is trombitált, és megvereték a napnak harmadrésze, és a holdnak harmadrésze, és a csillagoknak harmadrésze; hogy meghomályosodjék azoknak harmadrésze, és a nap az ő harmadrészében ne fényljék, és az éjszaka hasonlóképpen.
A trombitaszók ítéletet közvetítenek, a "harmadrész" ennek részlegességét fejezi ki.
9:1
Az ötödik angyal is trombitált, és látám, hogy egy csillag esett le az égről a földre, és adaték annak a mélység kútjának kulcsa.
Azzal a néhánnyal érdemben is el lehet beszélgetni.
És többnyire anyázás nélkül is kideríthető, hogy mi okozza álláspontjaink különbözőségét.
Ha például rossz források (például hibás fordításokból eredő félreértések) vagy egyes lényegi források ismeretének hiánya okozza, akkor az könnyen orvosolható.
Ha rossz történelmi vagy személyes tapasztalatok egyes vallási irányzatokkal kapcsolatban, pl. Katolikus Inkvizíció, ágyúgolyók megáldása a csatában, stb., akkor azt én is sajnálom, de azt kell mondjam, hogy az ilyen fanatikus elburjánzásoknak semmi közük nem volt a Valódi Istenhez.
Ha viszont az, hogy Ő márpedig nem fog tudni hinni semmilyen istenben, amíg személyes megerősítő tapasztalatai nincsenek, akkor nincs mit tenni. Érvelése tökéletesen elfogadható. Talán egyszer majd lesz neki is ilyen tapasztalata, ahogy nekem is lett egykoron.
De az, hogy mindig lehetnek olyanok, akik nem fognak velem egyet érteni, az még nem fog meggátolni engem abban, hogy közreadjam eddigi eredményeimet.
Egy matematikus, egy biológus, és egy történész sem tenne másként.
Az idő majd ítélkezik írásaim és eredményeim felett.
Pedig igazán szépen összeszedte, kár egy legyintéssel elintézni.
Akkor itt egy másik verzió.
6.12. Azután látám, mikor a hatodik pecsétet felnyitotta, és ímé nagy földindulás lőn, és a nap feketévé lőn mint a szőrzsák, és a hold egészen olyan lőn, mint a vér;
nap = világosság, élet
fekete = sötétség, halál
vérré változó hold = testi lény (ember) halála mint esemény
valakinek (embernek) a halála
13. És az ég csillagai a földre hullának, miképen a fügefa hullatja éretlen gyümölcseit, mikor nagy szél rázza.
ég csillagai a földre hullának = bukkot szellemek
éretlen gyümölcs = szellemileg éretlen (bűnös) ember
éretlen emberekről van szó (az ember anyagi testben lévő bukott szellem)
14. És az ég eltakarodék, mint mikor a papírtekercset összegöngyölítik; és minden hegy és sziget helyéből elmozdíttaték.
eltűnik a "díszlet", a szellem már nem az anyagi világot szemléli (hisz a bűnös emberünk meghalt)
15. És a földnek királyai és a fejedelmek és a gazdagok és a vezérek és a hatalmasak, és minden szolga és minden szabad, elrejték magokat a barlangokba és a hegyeknek kőszikláiba; 16. És mondának a hegyeknek és a kőszikláknak: Essetek mi reánk és rejtsetek el minket annak színe elől, a ki a királyiszékben ül, és a Bárány haragjától: 17. Mert eljött az ő haragjának ama nagy napja; és ki állhat meg?
a szellem szembesülni fog az igazsággal, szégyelni fogja magát (ítélet) mindegy ki volt életében, akár király akár szolga nincs kivétel
8.7-13 magyarázata
Ezt én nem tudom magyarázni, szóval kölcsönzök.
"Amint az első angyal megfújta trombitáját, felvonult az engedetlenség ellen, amely minden gonosznak gyökere. Az engedetlenség olyan, mint a jégeső és a tűz; pusztulást hoz mindenre, ami előbb boldogságban és bűntelenségben élt. Nyomdokában ott jár a vér, valamint az emberek és szellemek előbbi paradicsomának romlása, mert ezek bűntelen és ártatlan állapotának felperzselője és felégetője az engedetlenség volt. Ez ellen vonult fel az első angyal, nagy trombitaszóval.
A második angyal a gőg ellen vonult fel, amely a szellemvilág harmadrészét ragadta meg és mindent vérrel festett be, mindent halálra vitt, amint ezt a következőkben látni fogjuk. A gőg hegyhez hasonlít, amely égve a tengerbe zuhan, és mindent véresre fest. Működésének következménye az, hogy gyűlöletet támasztott a teremtmények között és a szeretetet gyűlöletté változtatja át.
A harmadik angyal elindult a gyűlölet ellen, amely mint az üröm, mindent elkeserít, az emberek szívét összetöri és mindenütt csak fájdalmat hoz létre. A gyűlölet következménye a háború!
A negyedik angyal síkraszállt a háború, az emberek vérszomjassága ellen. Mert az emberek le akarják verni a napot, holdat, csillagokat, de még Istent is. Igen, ők háborút viselnek teremtőjük ellen, a természet ellen és a törvények ellen. Innen van az általános szellemi elsötétülés, innen a bizonytalan tapogatózás a világosság és igazság után, a szellemek ezt mind maguk idézték elő engedetlenségük, gőgjük és gyűlöletük által, amik aztán háborúvá fajultak!"
9.1 1. Az ötödik angyal is trombitált, és látám, hogy egy csillag esett le az égről a földre, és adaték annak a mélység kútjának kulcsa.
Na, de a Te érveid mennyivel meggyőzőbbek, mint a vak hívőké, a különböző manipulatív szekták szóvivőié, a hozzá nem értőké és erősen hiányos ismeretűeké, az istentagadóké valamint valamennyi szomszéd nénié...?
Nézd, azt, hogy mások mit mondanak - amíg ebbe a körbe a vak hívők, a különböző manipulatív szekták szóvivőinek véleménye, a hozzá nem értők és erősen hiányos ismeretűek, az istentagadók, valamint valamennyi szomszéd néni véleményét is beleszámítjuk - engem nem érdekel.
Én éveket fordítottam arra, hogy a bibliai szimbólumokat tanulmányozzam. És találtam bennük egy következetes rendszert, melyet akár egy önálló szimbolikus nyelvnek is nevezhetünk...
És ott van.
Az, hogy a Mari-néni - akinek fogalma sincs az egészről - erről mit gondol, engem nem érdekel.
Épp úgy, ahogy egy matematikus sem fog érdeklődni egy olyan ember véleményére a függvényanalízisek terén, akinek fogalma sincs arról, hogy mi az integrálás és a deriválás.
Mindenről lehet mindenkinek ellenvéleménye.
Csak bizonyítsa be.
Vagy érveljen legalább, hogy kiderüljenek, és egymáshoz mérhetőek legyenek az ismeretek, melyekből azt megalkották.
"Mi alapján döntöd el, mikor kell szó szerint venni s mikor szimbolikusan...?"
Rendszerint adja magát. A szövegkörnyezet, a szöveghasználat, és stílus révén.
Adott esetben például önellentmondásos lenne nélküle a szöveg, mint ahogyan azt te is szóvá tetted.
Az Ó és az Újszövetségi iratok egy részét ugyanis egy meglehetősen kötött, és szigorú szabályok szerinti felépülő szimbolizmus jellemzi.
Egyfajta szimbolikus nyelv, ami a kezdők számára elsőre valóban zavarosnak és önkényesnek tűnhet, de valójában egy meglehetősen egyszerű nyelvezetről van szó, melyet mindössze néhány tucat egyszerű kulcsmotívum alkot. Melyek értelmezési kulcsát részben a szövegkörnyezet adja meg...
A magyar nyelvben az 'ég' szóalak például egyaránt jelentheti a tűz égését, és az égboltot is.
Pontos jelentésére a szövegkörnyezetből következtethetünk:
pl.:
A tábortűz pattogva ég.
Az ég szokatlanul kék volt ma este.
A Bibliában:
A 'hegy':
1. Utalhat az isteni magasságokra.
2. A nemes értelemben vett ÉLET "magaslati" útjaira.
3. Vagy valami nagy tömegre, sokaságra is.
'Csillag':
1. lehet az eredetileg fényt - a pozitív értelemben vett "világosságot" hordozó valami.
A 'síkság':
1. A "hegy" motívum ellentétpárjaként szerepelhet, olyan értelemben, hogy például valaki/valakik még nem tértek meg a nemes értelemben vett ÉLET "magaslati" útjaira.
A 'tűz':
1. Az elevenség - a szív lobogó belső tüzének szimbóluma vagy
2. A szenvedés szimbóluma
A 'füst':
1. Lehet az égésnek, mint az eleven életnek való ellenállásnak a szimbóluma
2. De lehet az áldozati füst jó illatának szimbóluma is
A 'vizek nagy tömege' vagy a 'tenger' jelentheti:
1. A lehetőségek sokaságát (a "Lehetőségek- tengerét").
2. A "Káosz-tengert" - mint a jó és a rossz lehetőségek Isten akaratával ellentétes összekeveredését, és kiáradását.
3. A "Halál-tengerét" (amelyben sokan, mint a mélység lakói élnek, a bűnben, és távol az isteni magasságoktól, és Isten világosságától)
A megtérőknek például el kell hagyniuk a bűn és a halál tengerét.
Ezt szimbolizálja a bemerítkezéses megkeresztelkedés, melynek során a korábban bűnös, és a halál tengerében elmerült ember mintegy elhagyja a halál tengerét.
Jézus vízenjárása annak szimbóluma, hogy igenis, lehet "járni a vizeken", vagyis a bűn és a halál tengerében való beleveszés nélküli életet élni.
Az "emberek halászaivá teszlek bennetek" - jelenet - szintén ehhez a szimbolizmushoz köthető:
Hogy tanítási révén tanítványai minél több lelket mentsenek meg a "halál-tengeréből", és minél több lelket segítsenek a világosságra.
2. A hatodik részben a fizikai égboltról volt szó. A többi részben már szimbolizmusról, és a mennyei értelemben vett égről, mint szellemi magasságokról.