Sziasztok! Pár napja kezdett el gyengülni a Zafi teljesitménye, nehezen húz. bár pöccre indul és alapjárat is egyenletes. E mellé fokozatosan mélyült a hangaj, mintha a kilyukadt volna a kipufogó. Elvittem, megnézték kipufogónak semmi baja, valahonnan a légszűrő környékéről jön az a hang. Falsot nem sziv, a szerelő szerint a légtömegmérő halt be. Be lehet határolni a hibát diag műszer nélkül vagy hagyatkozzak rá és cserétessem ki rögtön a légtömegmérőt? Köszönöm a segitségeteket!
Zafira B vásárlását tervezem. 1.6 - 1.8 -as szívóbenzines motorral. G Astra mellé kerül a családba. Tanácsot szeretnék kérni, mikre figyeljek különösen a választásnál. Milyen típushibák, egyebek vannak. Előre is köszönöm.
Sziasztok! Az autó B Zafira 1.6 A16XER. Hibajelensegek nem biztos, hogy összeefüggenek.
1. Olajnyomás csak 1500-2000 körül jön meg. (Olaj, szűrő cserélve, jó minőségű gyári opel.)Átöblítve Winn's motor cleaner el.
2. Ez összetettebb. Nehezen indult, és nem volt lehúzva a szelepfedél csavar, folyt az olaj alatta, ezért leszedtem, hogy tömítést cserélek. Ha már leszedtem, elkezdtem nézegetni a szelepfedél membránt. Szakadt volt, ezért csere. Gondoltam jaj de jó ez magyarázat a nehezen indulásra. Összeszerelés után indul megy, viszont egy olyan hibát produkál, amit pont a membrán csere hivatott megoldani. Alig lehet leszedni az olaj beöntő fedelét a vákumtól. A nívó is nehezen jön ki. El tud romlani a fedél? Levegővel átfújtam, kimostam és elvben minden a tanácsok szerinti sorrendben lett összerakva. Ha karter csövet lehúzom, van szívás a csövön, és az olaj beöntőnél lehet érezni a karter gázt. Valami a fedél (b)en nem dolgozik. Nem csak membrán, hanem komplett szellőztető lett cserélve, lehet, hogy fordítva raktak bele valamit?
Szeretnék segítséget kérni. 2011-es 1,7-es diesel Zafira B-nél nem világít a hátsó ködlámpa (műszakin vették észre). Hibajelzés nincs.Izzó és érintkezők rendben.Megnézte egy autó villamosági szerelő és azt mondta, hogy a csomagtérben lévő vezérővel lehet valami. Vegyek egy ujat vagy egy bontotat. Kicsit hanyagoltam a témát. Majd pár hétre rá kiderült, hogy a vonóhorog világítás sem jó.Semmilyen lámpa nem világítótt a rákötött utánfuton.Azt olvastam, hogy a hátsó elektronika modul (REC) vezérli a hátsó világitás+utánfutó világitást+stb.Akkor gondolom azért kell cserélni egyben mert nem lehet javítani.
Van ezeken valami tipusjelzés?
Csak kicserélem és már müködik is vagy igényel valami beavatkozást, "tanítást"?
Segítséget kérek. 2005-ös Zafira B-hez keresek műanyag váltókeretet, amihez a váltószoknya van rögzítve. Sehol sem találok. Esetleg a H Astra-éval kompatibilis lehet?
Már a harmadik trafósort teszem bele,egy kis ideig jó azután 3 hengeres lesz.Tudtok valami szakit aki találkozott már ilyennel?Müszeresen nézték de konkrét hibát nem tudtak mondani csak égéskimaradást az 1 hengerben.
Rendes autókon az ODB-re csatolt műszer pontosan megmondja. Én találgatós szerelőhöz nem mennék, mert már látszik előre hogy nem lesz olcsó. Amúgy a hibajelenség lehet akár légtömegmérő is. A műszerfalon a szervizlámpa világít?
Pár napja kezdett el egyengülni a Zafi teljesitménye. Nehezen húz, erőtlen, bár pöccre indul és jó az alapjárat is. Mellett fokokatosan mélyült a hangja mintha kilyukadt volna a kipufogó. Elvittem, megnézték annak semmi baja, valahonnan a légszürő környékéről érkezik a hang is. Falsot nem sziv, a szerelő szerint a légtömegmérő halt be. Be lehet ezt határolni valahogyan, vagy hallgassak rá és cseréltessem ki a légtömegmérőt? Mi a vélemyényétek? Előre is köszönöm a segitségeteket.