Sziasztok, új vagyok a fórumon ezért, mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok.
Nevem András.
Én tavaly vettem egy majdnem új Kia Xceed-t. A problémám egy egyszerűnek látszó izzó csere a csomagtérben. Az évjárata 2022. Előre is köszönöm, ha valaki tud ebben segíteni.
Sziasztok, 1 hete vettem egy új Proceed-et. Nagyon szép autó, meg vagyok vele elégedve, egy dolog csak ami nem tetszik... több százezer km van a lábamban és egyszerűen még mindig nem tudok elindulni vele. Nem gondolom, hogy ennyi tapasztalattal nem jönnék rá pár száz km alatt (ráadásul városban), hogy milyen kohéziót alakítsak ki a kuplung és a gáz engedésénél ill.nyomásánál. vagy rángat, vagy felzúg, szinte nincs arany középút.
Nektek volt ilyen tapasztalatok? Lehet én vagyok béna? Nagyon fura!
Sziasztok, másfél éves Proceeddal történt, hogy menet közben egyszerűen beesett a kuplung. Sikerült az Árpád hídról lejutni épségben szerencsére. A kuplung közben kiugrott de nem reagál, és újból beesik, ha benyomjuk. Valakinek volt már ilyen tapasztalata?
Sziasztok! Kia Proceedet szeretnék venni, de sajnos a tetőablakoshoz nem lehet gyári tetőcsomagtartó kereszttartót venni. Nincs kialakított helye. A szalonban azt is mondták, hogy nem javasolják semmilyen tetőcsomagtartó felszerelését. Van valakinek tapasztalata, hogy mennyire kompatibilis az autó az univerzális tetőcsomagtartóval? Valaki szállított már bringát, vagy tetőbokszot ilyenen?
Hétfőn beszéltem a kereskedéssel, azt mondták, hogy már szállítási szakaszban van úgyhogy bármelyik napon beérkezhet hozzájuk az autó, amint ez megtörténik azonnal hívnak telefonon.
Bár még meg sincs az autó, de szeretek előre felkészülni a várható dolgokra :) Amúgy ez a narancs szín is nagyon ott van, én is gondolkodtam rajta de a GT esetében a piros kiegészítők nagyon nem látszódtak, így a deluxe white szín mellett döntöttem. További szép napot!
Én februárban rendeltem egy gt-t, jó pár autó számításban volt de ár-érték (felszereltség) arányban még csak meg sem közelítették. A kinézete alapján meg szerintem pláne nincs vetélytársa ebben a kategóriában....... azt mindent visz :) már alig várom, hogy megjöjjön!
Igen, itt tartunk sajnos, ahogy Te is írtad. A Renault szomorú... a Skodáról én is azt olvastam, hogy az infotainment/szoftver rész nagyon problémás.
Sok mindent elmond, hogy ma már lassan nem lehet úgy besétálni vásárolni egy új autót, hogy már alapból ne kételyekkel, kérdőjelekkel induljon az ember. Pár ezer km-t, pár hetet nem bírnak ki hibátlanul, számomra ez elfogadhatatlan ilyen pénzekért.
De ez mindenre igaz szinte a pár ezres tételtől a tízmilliósig, nem is akarok belemenni. :)
Skodám volt, elégedett voltam vele maximálisan, elmentem tesztvezetni az új Octaviát, annak ellenére, hogy nem tetszik a kinézete. Már a tesztvezetés alatt baggolt a szoftver, klímát nyomkodhatom az érintőkijelzőn, teljesen idegenül éreztem magam az autóban, nem volt jó, na! Azért össze konfiguráltam egy közel hasonlót mint a jelenlegi Kia-m, kértem ajánlatokat, 33 ezer körül volt a legjobb. Beültem még egy megane kombiba, arra szavakat nem találok mennyire gagyi volt, nem volt ami ne zörgött volna a beltérben, sőt a 3ezer km-es tesztautó futóműve kopogó hangot adott. Köszönöm, nem. Ebben, az automata váltó kivételével minden benne van, fullos felszereléssel 26ezer €-ért, nem tudok jobb opciót mondani, alsó közép kategóriában.
Nagyon szép, gratulálok és sok balesetmentes km-t kívánok hozzá! :-)
Köszönöm a beszámolót is!
A pár bejegyzéssel lentebb található német fórumon rengeteg véleményt olvastam és eléggé elbizonytalanodtam.
Ha a magyarhoz nem hasonlítható német utakon is ennyi zörgés tapasztalható - könyöktámasz, csomagtérajtó, többi ajtó valamelyike, hátsó ülések; és szinte folyamatosan a hőmérséklet változás függvényében (is) -, akkor Budapesten mi vár majd rám?!
Plusz a festés/fényezés rész is megkérdőjelezhető - némelyik csak pár ezer km-t ment - bizonyos képek láttán.
Úgyhogy: hát nem tudom...
Én különösen a zörgésekre vagyok nagyon háklis, úgyhogy lehet passzolom ezt a történetet 9 millióért.
Tudom mennyire hígul az új autó piac és már összeszerelést illetően sem lehet elvárni (a prémiumoktól sem!), hogy egy egyedileg megrendelt, legyártott modell mondjuk 6-9 hónapig ne zörögjön, ciripeljen, nyöszörögjön...és direkt nem 1 évet írtam (hogy mondjuk az első éves szervizlátogatás alkalmával csak egy-két dolgot állíttatna az ember, mert nem akkora tényező, hogy még előtte bevigye, mert annyira zavaró).
Hátsó csomagtérajtó zörgés előjött, 4 perc alatt orvosoltam. Könyöklő néha kicsit nyöszög, de engem nem zavar, kb az is 4 perc lenne, mondjuk ez a része a leggyengébb láncszeme a kocsinak, de nagyobb baj ne legyen. Épp most tettünk meg vele 1200 km-t, 2×10 perces pihenővel, teljesen elégedett vagyok a hosszútávú kényelmével, a sport ülések nagyon komfortosak. Mondjuk 3 napja vezetem itthon, vásárlás óta először, de azért számomra kicsit kemény a futóműve ezekre a fos utakra. Kint németben baromi élvezetes, jó utakon nagyon pöpec! 18-as kerekek vannak rajta, azért a 17-el komfortosabb lenne.
6.8 az átlagfogyasztás ez alatt az 5500 km alatt, de mondjuk ideális a felhasználás is.
Ha megveszed készülj fel, hogy idegenek fogják körbe állni az autót, és nézik, csodálják. Írták sokan, de tényleg így van, sokszor történt, tegnap konkrétan majdnem beültek mellém, beszartam komolyan. Jó érzés, hogy ilyen szép autód van, és tetszik az embereknek. Ez is egy megerősítés, hogy jól választottál. Szóval eddig ok, remélem így is marad.
Az eddigi tapasztalatokról szeretnék érdeklődni. Rengeteg tesztet olvastam, videót néztem a neten az utóbbi időben, többségében pozitívak az eddigiek.
Egyedül két dolgot említenek több helyen: elvileg zörgésre hajlamos elől a könyöktámasz, illetve a hátsó ajtó(k). Ezek másnál is előjöttek?
Sima GT Line (Pro) verziót tervezek, az újabb 1.5-ös 160 lóerős motorral. A budapesti utakon mennyire fog ütni? Elvileg a sima GT Line nem annyira feszes, mint a GT, ráadásul 17-es felniken fut.
Előre is köszönöm szépen a válaszokat, akinek van pár perce nekiülni egy kicsit sztorizni. Természetesen bármilyen más pozitív, negatív észrevételt egyaránt fogadok. :)
Itt németben szinte biztos kapható lesz a 136 lovas, 1.6os CRDi, mild hibryddel, 280nm, kézi váltós. Hogy mikor, nem tudom. Otthon mi lesz ebből, nem tudom.
Ha reimport autó jó neked akkor megpróbálok segíteni.
Tehát itthon megvásárolt és forgalomba helyezett autó amit az egyik német partneremtől vennél meg.
Amennyiben megfelel küldj egy emailt sz.b.auto@gmail.com, írd meg hogy milyen autót szeretnél. Szín felszereltség stb. Ha találok raktáron, akkor elintézem neked hogy kint át tudd venni német rendszámmal. Szerződést is már a német kereskedővel fogsz írni.
Próbálkoztam evvel is, itthon fizessem be az ÁFÁ-t, vigyem ki az autót, kint helyezzem üzembe, fizessem meg az ÁFÁ-t, majd igényeljem vissza az ÁFÁ-t itthonról... 10 millió készpénzt fizessek ki, majd utána talán valamikor visszakapom, 2 gyerek mellett ezt nem gondolom opciónak, nem vagyunk mi akkora spílerek. :))
Köszönöm az elérhetőséget, megkeresem esetleg, hátha.
Akkor ha itthon vennél nettóban kellene fizetned tehát mínusz 27%, mivel az áfát legjobb tudomásom szerint a felhasználási célország szabályai szerint kell megfizetned. Ez mivel új autó, áfa törvény szerint más a szabályozása. Szóval vételár - regadó % 1.27% = netto x 1,19%. 7.200.905ft
Ugyan mi cég vagyunk, de 9 éve dolgozunk németekkel. Érdemes ennek utána járnod.
Egyébként nekem is a negyedik helyen sikerült autót venni, 9-9,5 milliós ajánlataim voltak majd a ceglédi kereskedő adott 8740000-et. Aznap mikor indultunk oda, hívott a Nyíregyházi hogy mi a döntésünk. Mondtam neki, hogy megyünk aláírni, van jobb ajánlat. Mondta forduljak vissza, 8,7 ajándék gumi szőnyeggel meg csomagtér tálcával.
A Kia Zakar-tól kérj egy ajánlatot, Dóka Gábor gabor.doka@zakartsa.hu
Otthon nincs lejebb sajna, 7.750.000 volt kedvezménnyel a vége, de akkor nem helyezhetem Németországban üzembe, magyar rendszámot meg a német police nem komálja. És ebben kb 1 milliós extra nincs benne, ami a kintiben benne van. GT-re nekem nincs szükségem, elég a sima inkább felextrázva.
5 helyről kértem otthon árajánlatot, 3 nem is válaszolt, 2 a lakóhelyemhez legközelebbi kereskedőhöz küldött...:).
Kint 6ból 6 kb 2 órán belül küldte az ajánlatot, hívtak tesztvezetésre, szóval éreztem a törődést. :))
Köszi, de én Németben élek, és ugyan próbáltam otthon is konfigurálni, ill. már egy árajánlat is a kezemben volt (ami mindössze egy 250ezres kedvezményről szólt), de egyszerübb onnan rendelni, ahol élünk. Alapár otthon olcsóbb jóval, viszont itt kint sokkal több van az alapcsomagban (ADA csomag benne van, csomagtér sínrendszer+ még pár dolog), ill a különböző extrák is jobb áron vannak. A kedvezményről nem beszélve, mi árajánlatunk GT-Line 1.4 orange, panoráma, luxus csomag, itt technológiai csomagnak mondják(digit műszerfal, parkolás aszisztens, automata csomagtérajtó, induktív töltő), navigációs csomag( 10.25 kijelző, jbl, online szolgáltatások, forgalmi jel felismerés), 31.950 a listaár, és 26.170-nél tartunk, tehát majdnem 6000 euró kedvezmény, az majd 20%. De még szeretném belerakni a gt felnit, mert az szebb számomra, ill. lábtér világítást ebbe az árba. Meglátjuk. Én 182cm vagyok, próba ülés során nem zavart a pano tető, és az elektromos ülés volt, talán a sima ülés sem fog bejátszani.
Fehér metál, automata, panoráma tetős, ada csomag. Egy 2,5 éves Golf 7 kombim volt előtte. Szerintem minőségben a németekkel vetekszik. Kb 500km van még benne, ezért túl sok tapasztalatom még nincs. Nekünk is 2 gyerek van. El lehet férni benne, nyilván nem egy SuperB de 2 gyerekkel elég. Ami nekem nem tetszik, az a tolató kamera képe illetve a csomagtartó elrendezése. A sok kis rekesz helyett jobb lett volna egy teli nagy tér. Nyaralásnál érdekes lesz. Ami még idegesít, egy kis fémes zörgő hang a csomagtérből, ennek keresem az okát. Ami tetszik az a motor, nagyon pörgés illetve sport módban hátborzongató hangja van. Igaz hajtani nem merem még az első 2000km-ig. Fogyasztása egyenlőre 10 liter körül van, ez majd beáll. Úttartása nagyon jó. A rugózása meglepően komfortos. A sávtartó és az adaptiv tempomat nagyon jó extra, remekül működik. Az ülés nekem kényelmes és a tető sem tűnik alacsonynak a 180 centimhez.
Érdemes ajánlatot kérni több kereskedőtől, nekem 600000 forint különbség volt. A legjobb ajánlatokat Szolnokon és Nyíregyházán kaptam. Ha kell elérhetőség, szívesen elküldöm. Téli kerekeket mi nem gyárit vettünk rá, mert a 2 autóra 1,2 milliós ajánlatot kaptunk. A Dezent szép felnikkel 18as Continental gumikkal 800 körül kijött. (ez 2 garnitúra ára, az Xceed is 18as).
Először Volkswageneket akartunk venni, én Tiguan vagy Arteon vonalon gondolkodtam, a párom T-cross. Nekem 13 milliós ajánlatom volt, az asszonynak az autójára pedig 8 milla. De a T-cross egy forintot nem ér, a műszerfal kopogóssága az egyes Swift szintjén van, illetve az ajtóra kárpit sem jutott. Rászántunk szeptemberben 2 napot a nézegetésre, a Kiák megtetszettek, a forma szerintem gyönyörű, a Proceed ár érték aránya nagyon jó, így ezeket vettük meg. Illetve a céges flotta kedvezmény is egész nagyvonalú volt.