A topik célja olyan felület létrehozása, ahol egymással megoszthatjuk a vasúti és modellvasúti szakirodalmat, filmeket, információkat illetve azon honlapok, oldalak linkjeit, ahol ezek megtalálhatók.
megint van egy nagyobb adag streamelhető csodálatos vasúti film, de érdemes minél hamarabb megnézni vagy letölteni ezeket, mert örökké nem lesznek elérhetők:)
az Arte honlapján van néhány streamelhető vasúti film, ha valakit érdekel. A második kettő rövidebb, az első közel másfél órás. Egyébként egy letöltés vezérlővel (pl. JDownloader2) ezek le is tölthetők.
Üdv minden Vasútbarátnak! Az alábbi kiadványokat( 1db Eisenbahn kurier + 4db eisenbahn Modelbahn magazin + 1db Merker+Fischer katalógus ) szeretném eladni, lehetőleg egyben, de ha valakinek pont az egyik hiányzik a gyűjteményéből azt megbeszélhetjük. Az összesért 8 ezer forintot szeretnék. A (hetven-9772210) számon is el lehet érni, a XV.-XVI.-XIV.-IV.-III. kerületben akár házhoz is viszem őket. Nemsokára lesz még legalább egymázsányi nagyvasúti szakirodalmam is eladó, amiktől sajnos hely hiányában meg kell váljak. Sínek Világa (rengeteg van, komplett évfolyamok, bekötve is), régi pályaépítési tervek, szakkönyvek, MÁV Forgalmi Utasítások, MÁV Utasításokból rengeteg féle, Plasser & Theurer kiadványok, de van még a MÁV vezérigazgató helyettese, Pál József által dedikált könyv is. A linkelt drive tárhelyre folyamatosan fogom majd feltölteni az elérhető kiadványokat, de sajnos nagyon lassan haladok a munkával, lehet, hogy még fél évbe is beletelik mire végzek az összessel. https://drive.google.com/drive/folders/1dJNi5-7xiyfjyPHfSmE-uJxyDpmhdjRs?usp=sharing
A gyári sztatikus fűszórók általában 9V-os elemről mennek, és ennek megfelelően magas feszültség lesz a felület, és a szórófej között.
Ami a képen van, meg, amihez hasonlót csináltam én is magamnak, az két ceruza elemről, vagyis 3V-ról megy. Ha új az elem, akkor kb. 1500V feszültség lesz belőle. Ez nem lesz hatásos, csak 1-3cm-ről.
Igen, van benne néhány kihívás, de végül 1,45 x 3,00 m-be sikerült bepasszírozni, annyi egyszerűsítéssel, hogy a mozdonyszín melletti vágány már nem fér be.
Ekkora területen H0-ban túl sok trükk nincs, valamiről valaminek a javára le kell mondani:)
Ez a terv nekem is megtetszett, tavaly meg is terveztem ezt a pályát H0-ban, kb. 2,85 m*1,6 m méretű lett. 3D-ben látszik, hogy sajnos elég sűrűn tele van szórva vágányokkal, kevés a szabad hely, a bal alsó sarokban a vágányok olyan közel vannak egymáshoz és olyan a magasságkülönbségük, hogy csak nagyon meredek tereppel lehet megoldani a köztes részt. Inkább játékvasút jellegű. Az állomás bal oldalán az alagút meg annyira rövid, hogy a vonatok kilátszanak belőle, emiatt inkább egy elválasztó kulisszát lenne érdemes tenni az asztal közepére, de akkor még kevesebb hely lesz. Összességében nagyon változatos forgalmat nem igazán lehet rajta csinálni, nekem pedig az lenne az érdekes, ha vissza tudom fordítani a vonatokat és sokféle szerelvényt lehet közlekedtetni, ez meg nem igazán jó erre, így aztán nálam az "érdekes, de alkalmatlan" kategóriába került.
Ahogy írtam, ez egy N-es terv, de H0-ban készülne az asztal ugyanezzel a pályatervvel és a rendelkezésre álló hely miatt nem lehet annyira "szellős", mint az N-es.
Mivel nem tudjuk, hogy az adott kiadványban még milyen fotók, részletek vannak az N-es tervről, ezért kellene minél több infó és részlet, hogy ugyanezt H0-ban megépítve milyen kompromisszumokra van még szükség.
Igen, de ez N-es terv eredetileg, most viszont H0-ban készülne. A pályaterv már kész, csak a látványterv miatt lenne jó minél több infó az N-es asztalról.
Nem nagyon találtam szakirodalmas topicot, hátha maradhat itt is...
Eladó egy duplakötetes sorozat.
Hans Lehnhart és Claude Jeanmaire által szerkesztett Villamos hálózatok Kelet-Európában I. és II. képeskönyvek. A két kötet bőséges képanyaggal mutatja be a keletiblokk villamoshálózatait, köztük az összes jelenleg is létező, valamint a már rég elfeledett magyarországi - például a szombathelyi és nyíregyházi - hálózatokat is.
A könyvek megkímélt állapotban vannak, szakadásmentesek.