Ebbe a topikba azokat várom, akik villanyautóval rendelkeznek és szívesen megosztanák tapasztalataikat.
Szívesen látjuk azokat is, akik (még) nem váltottak, de hosszabb-rövidebb távon tervezik.
Akire pedig nem vagyunk kíváncsiak: aki arról próbálja meggyőzni a közösséget, hogy a villanyautó zsákutca, dízellel járni jobb, olcsóbb. Vannak erre smoke&charm csoportok, ott biztosan örömmel fogadnak titeket is.
Előre is köszönöm, ha figyelembe veszed a topik célját és itt offnak számító hozzászólásokkal nem teszed tönkre a beszélgetést.
Én sem akarok semmit és senkit leszólni de az autód akkuja is degradálódik. Itt inkább arról van szó, hogy a Leaf őszintébb.
Az Ioniq 28-ba egy netto 28, brutto 34!!!!!!! kWh-s akksi van építve. eredetileg a netto 28 az brutto 30 lenne. Ergo ha 4Kwh-t degradálódik is(ami bő 13%) akkor is 100%-ot fog mutatni. Ettől eltekintve nagyon jó kocsi és lassabban fog az akksi(valószinűleg)
benne behalni, köszönve a temperálásnak. Itt megjegyezném, hogy van egy Leaf 40-em és a netto 37kWh-ból 33,5-öt tud gyenge 100ekm mellett. Csak info nem kötözködés! Ne vedd rossz néven!
Mi szinte mindig AC töltést használunk, most vettem egy 7kW teljesítményűt. Nyáron 1-2x van DC. A leafspy szerint most 50 DC és 740 AC töltésen van túl az akku. Volt több időzítéses töltés is, ilyenkor elvileg 2x számolja a töltést. Tehát ez nem ciklus, csak ahányszor rádugod az evse-re.
de a Leaf akkuja nem csak ciklus alapján öregszik, hanem idő alapján is sajnos...
ha áll sokáig, és nem használják, akkor megnő a belső ellenállása a cellának, és azon keresztül veszít kapacitást, bezuhan az SOH
ha használják, de túl gyengéden bánnak vele (csak AC töltés, nagyáramú impulzusok nélküli ECO vezetés), akkor is ugyanez, csak kicsit kisebb mértékben, csökken az SOH elég jó tempóban
ha durván használják, akkor a belső ellenállás ugyan kicsi marad (viszonylag sokáig magasan marad az SOH), de a cella kémiailag jobban fárad (sokat van abban a melegben, amit a nagy áramok okoznak), tehát hamarabb fog letörni az SOH görbe. Ráadásul a régieknél a nagyáramú terhelés egyes cellák meghibásodását is tudta okozni..
Leafnél nincs "szent grál" kezelési mód, mindegyik van előnye, hátránya, és a végén nagyjából ugyanoda is jutnak az autók
Ha ezek a srácok fel tudnák pörgetni a termelést, akkor iszonyatosan sok Leaf tulaj lenne hálás nekik:
Azért még a 80% messze van.. De mint írtam ahogyan mi használjuk annak tökéletes. Kis város mellől járunk suliba napi 3-4-5x, bevásárlások, szülők stb. átlag 3 naponta töltöm itthon.
Igaz a mostani akku állapotnál én is többet vártam ennyi idős korára. Ez van. Én szeretem :)
napoli008- én sem "úgy" gondoltam a választ.. 100% ?
Nekem is 100-at ír ki az autó, de az aplikáció mást. Amióta nálam van, a kijelzőn átlag 270-275 km-ről átlag 235-245 km-re csökkent a hatótáv.
Na de ez, ha 200km-es hatótávval is számolunk, csak 400 töltési ciklus...1000-et szoktak mondani mint határt, amit gond nélkül bírniuk kellene, ez meg már most a 80% körüli fájdalomhatár körül jár...
Az enyém hatéves, nekem sincs okom panaszkodni rá, de a típus renoméját erösen leamortizálták a ledegradált akkuval és resetelt BMS-szel olcsón összevásárolt ismeretlen elöéletü darabok.
Az én Leaf-em 4.5 éves, köszöni szépen jól van. Egy éve vettem a szomszéd utcában ismerőstől :) Jelenleg 65500 km van benne, akku a LeafSpy szerint 87.5%. Amire használom arra tökéletes.
Csak olyat szabad megvenni, amihez végig kitöltött szervizkönyvet adnak (pecsét minden évben). A Leaf-nél kritikus fontosságú az akksigarancia érvényesíthetősége, ennek pedig feltétele az elvégzett éves ellenőrzések bizonyíthatósága.
Szerintem hasznos dolog még egy tanúsítványt kérni az eladótól az akksi állapotáról (pont a manipulálhatóság miatt), ha ettől elzárkózik, akkor azt az autót ott kell hagyni.
Sziasztok használt Nissan leaf vásárlás előtt állok mire figyeljék mit tanácsoltok.Van e lehetőség valami vizsgálatra igaz olvastam hogy ez is manipulálható .4-5évesre van most lehetőségem .
A Lidl-nél az a meghatározó, hogy a német gyökerek miatt, az ott kötelezően előírt maximum 20A-t tudják csak. Semmilyen körülmények közt sem adott le 32A-t.
Nem mindegyik, de a legtöbb ilyen volt a kezdetek óta.
Menet közben, amikor szolgáltatót váltottak, akkor hardvercsere esetén növekedett a max áram is.
De még mindig van egy csomó, ahol 3x20A a max, hiába van rajta 22kW matrica.
A 20A legrosszabb esetben is 230 x 20 = 4,6kW - primer oldalon. Emellett általában az AC töltők ritkán tudak kevesebbet 22kW-nál, ez többnyire 11kW-ot jelent oldalanként.
A meghatározó az autó áramfelvételi képessége, amit vagy lebeszél a töltővel rendesen, vagy nem, vagy pedig tényleg kevés.
hát ugye előfordulhat, hogy az oszlop, amin vagy (pl Lidl-nél szinte mindegyik) csak 20A-t tud igazából, nem 32-t.
aztán az is lehet, hogy a kábel hazudik magáról
egy jó fali evse (pl a go-e) elmondja az app-ban, hogy milyen kábel van beledugva igazából, azzal le lehet tesztelni
vagy egy másik hasonló kifli tulajt kell találni, akivel kábel-autó-oszlop háromszögben kipróbáltok minden kombinációt, és végül kinyomozzátok melyik tényező a hamis
Pont abból az idöböl származik, '15-töl volt kapható és az összes forrás egybehangzóan állítja, hogy az utolsó kábelig minden Tesla benne. Eco gumi... meh. Annál sokkal jobban szeretek fékezni :)
A DC töltés nem hiszem, hogy nekem hiányozna, ráadásul ez az autó AC-ról 3 fázison tölt (11kWh). 30-as Leaffel az eddig megtett teljes távon 32 km/óra az átlagsebesség és 12,6 kWh az átlagfogyasztás, a hatótávja feszegetésének még a közelébe sem sikerült kerülni (szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor került nálam az autó 20% alatti akkuval töltöre, 15 alatt pedig soha nem volt), házon kívül meg eddig még csak hobbiból töltöttem. Egy ilyen Merci valószínüleg jól ráilleszthetö a használati profilunkra, csak sajnos úgy tünik, brutál sokat fogyaszt, a spritmonitoron 22 kWh a típusátlag.
Urak, az erre járók közül van valakinek élménye B250e autóval? Igen szimpatikus a hatalmas puffer az akksiban. Jól gondolom, hogy emiatt a szokásosnál bátrabban lehet feszegetni a határokat is, nincs nagy kockázata (degradáció szempontjából) a rendszeres teletöltésnek és 20% alá merítésnek sem?
Szükség esetén javítható az autó a korabeli Teslák alkatrészeivel, ezek csereszabatosak?