Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pmikes Creative Commons License 2023.08.11 -1 0 413

Tiszteletem!

Én sem akarok semmit és senkit leszólni de az autód akkuja is degradálódik. Itt inkább arról van szó, hogy a Leaf őszintébb.

Az Ioniq 28-ba egy netto 28, brutto 34!!!!!!! kWh-s akksi van építve. eredetileg a netto 28 az brutto 30 lenne. Ergo ha 4Kwh-t degradálódik is(ami bő 13%) akkor is 100%-ot fog mutatni. Ettől eltekintve nagyon jó kocsi és lassabban fog az akksi(valószinűleg)

benne behalni, köszönve a temperálásnak. Itt megjegyezném, hogy van egy Leaf 40-em és a netto 37kWh-ból 33,5-öt tud gyenge 100ekm mellett. Csak info nem kötözködés! Ne vedd rossz néven!

Előzmény: napoli008 (405)
fireolto1 Creative Commons License 2023.03.06 0 0 412

Mi szinte mindig AC töltést használunk, most vettem egy 7kW teljesítményűt. Nyáron 1-2x van DC.  A leafspy szerint most 50 DC és 740 AC töltésen van túl az akku. Volt több időzítéses töltés is, ilyenkor elvileg 2x számolja a töltést. Tehát ez nem ciklus, csak ahányszor rádugod az evse-re.

Előzmény: bananatree (411)
bananatree Creative Commons License 2023.03.06 0 1 411

de a Leaf akkuja nem csak ciklus alapján öregszik, hanem idő alapján is sajnos...

ha áll sokáig, és nem használják, akkor megnő a belső ellenállása a cellának, és azon keresztül veszít kapacitást, bezuhan az SOH

ha használják, de túl gyengéden bánnak vele (csak AC töltés, nagyáramú impulzusok nélküli ECO vezetés), akkor is ugyanez, csak kicsit kisebb mértékben, csökken az SOH elég jó tempóban

ha durván használják, akkor a belső ellenállás ugyan kicsi marad (viszonylag sokáig magasan marad az SOH), de a cella kémiailag jobban fárad (sokat van abban a melegben, amit a nagy áramok okoznak), tehát hamarabb fog letörni az SOH görbe. Ráadásul a régieknél a nagyáramú terhelés egyes cellák meghibásodását is tudta okozni..

Leafnél nincs "szent grál" kezelési mód, mindegyik van előnye, hátránya, és a végén nagyjából ugyanoda is jutnak az autók

 

Ha ezek a srácok fel tudnák pörgetni a termelést, akkor iszonyatosan sok Leaf tulaj lenne hálás nekik:

https://www.youtube.com/watch?v=2eLe92OAeoU

 

Előzmény: Panzerbear (408)
Panzerbear Creative Commons License 2023.03.05 -1 0 410

Messze van, ha már most 90% alatt van 400 töltési ciklus táján?

Előzmény: fireolto1 (409)
fireolto1 Creative Commons License 2023.03.05 0 0 409

Azért még a 80% messze van.. De mint írtam ahogyan mi használjuk annak tökéletes. Kis város mellől járunk suliba napi 3-4-5x, bevásárlások, szülők stb. átlag 3 naponta töltöm itthon. 

Igaz a mostani akku állapotnál én is többet vártam ennyi idős korára. Ez van. Én szeretem :)

 

napoli008- én sem "úgy" gondoltam a választ.. 100% ? 

Nekem is 100-at ír ki az autó, de az aplikáció mást.  Amióta nálam van, a kijelzőn átlag 270-275 km-ről átlag 235-245 km-re csökkent a hatótáv.

Előzmény: Panzerbear (408)
Panzerbear Creative Commons License 2023.03.05 -1 0 408

Na de ez, ha 200km-es hatótávval is számolunk, csak 400 töltési ciklus...1000-et szoktak mondani mint határt, amit gond nélkül bírniuk kellene, ez meg már most a 80% körüli fájdalomhatár körül jár... 

Előzmény: bananatree (407)
bananatree Creative Commons License 2023.03.05 0 0 407

hűtés nélkül nincsenek csodák...

a Leaf ilyen

folyamatosan csökken az SOH és a hatótáv

akinek már nem elég, annak el kell adni,

és venni valami olyat, aminek még elég a hatótávja a rutinhoz

 

Előzmény: Panzerbear (406)
Panzerbear Creative Commons License 2023.03.05 -1 0 406

Azért ez elég rendesen gáz....

Előzmény: fireolto1 (403)
napoli008 Creative Commons License 2023.03.05 0 1 405

Szia OK!

 

Ioniq-om májusban lesz 4 éves jelenleg 177 ezer km van benne. Akksi 100 % és tudja hatótávban amit újkorában tudott.

 

Nem akartam leszólni az autódat vagy bármelyik elektromost...

Előzmény: fireolto1 (403)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2023.03.04 0 0 404

Az enyém hatéves, nekem sincs okom panaszkodni rá, de a típus renoméját erösen leamortizálták a ledegradált akkuval és resetelt BMS-szel olcsón összevásárolt ismeretlen elöéletü darabok.

Előzmény: fireolto1 (403)
fireolto1 Creative Commons License 2023.03.04 0 0 403

Az én Leaf-em 4.5 éves, köszöni szépen jól van.  Egy éve vettem a szomszéd utcában ismerőstől :) Jelenleg 65500 km van benne, akku a LeafSpy szerint 87.5%. Amire használom arra tökéletes.

Előzmény: napoli008 (402)
napoli008 Creative Commons License 2023.02.21 0 2 402

Szerintem kerülendő a 4-5 éves ....

Én is ebben gondolkodtam 1,5 éve, de lebeszéltek az ismerősök akiknek volt....

 

Hyundai Ioniq lett helyette, nagyon nem bántam meg.... Tudom, az most nem annyi pénz..

Előzmény: Ibiceti (399)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2023.02.20 0 1 401

Csak olyat szabad megvenni, amihez végig kitöltött szervizkönyvet adnak (pecsét minden évben). A Leaf-nél kritikus fontosságú az akksigarancia érvényesíthetősége, ennek pedig feltétele az elvégzett éves ellenőrzések bizonyíthatósága.

Szerintem hasznos dolog még egy tanúsítványt kérni az eladótól az akksi állapotáról (pont a manipulálhatóság miatt), ha ettől elzárkózik, akkor azt az autót ott kell hagyni.

Előzmény: Ibiceti (399)
Panzerbear Creative Commons License 2023.02.20 0 0 400

Erre azt szokták válaszolni, hogyha lehetöséged van rá, akkor ne Leaf-et vegyél...

Előzmény: Ibiceti (399)
Ibiceti Creative Commons License 2023.02.20 0 0 399

Sziasztok használt Nissan leaf vásárlás előtt állok mire figyeljék mit tanácsoltok.Van e lehetőség valami vizsgálatra igaz olvastam hogy ez is manipulálható .4-5évesre van most lehetőségem .

naiv_ Creative Commons License 2022.12.16 0 0 398

A tárgyalt töltés témakörhöz.

Előzmény: GeriSoft07 (397)
GeriSoft07 Creative Commons License 2022.12.12 0 0 397

És ez mihez kapcsolódik?

Előzmény: naiv_ (396)
naiv_ Creative Commons License 2022.12.11 -1 0 396

Megismétlem, az EV (PHEV is) töltés kétoldalú történet:

- egyik dolog mit tud a töltőoszlop

- másik mennyi maximális töltőteljesítményt tud felvenni az autó (pl. az én PHEV-m 3F, 32A, 3,6kW, ez 16 primer kapacitással összejön)

  AC töltésnél az AC/DC átalakítás az autó belsejében történik, ezjhatározza meg a lehetőséheket. 

 

Itt használhatóan elmagyarázzák.

https://villanyautosok.hu/2018/12/10/ez-a-baj-a-22-kw-os-ac-gyorstoltessel/

GeriSoft07 Creative Commons License 2022.12.10 0 0 395

Nem úgy van, hogy 3x32A 2x16A vagy 1x20A? Ez a német beállítás

 

Előzmény: bananatree (394)
bananatree Creative Commons License 2022.12.09 -1 0 394

A Lidl-nél az a meghatározó, hogy a német gyökerek miatt, az ott kötelezően előírt maximum 20A-t tudják csak. Semmilyen körülmények közt sem adott le 32A-t.

Nem mindegyik, de a legtöbb ilyen volt a kezdetek óta.

Menet közben, amikor szolgáltatót váltottak, akkor hardvercsere esetén növekedett a max áram is.

De még mindig van egy csomó, ahol 3x20A a max, hiába van rajta 22kW matrica.

 

Előzmény: naiv_ (393)
naiv_ Creative Commons License 2022.12.09 -1 0 393

A 20A legrosszabb esetben is 230 x 20 = 4,6kW -  primer oldalon. Emellett általában az AC töltők ritkán tudak kevesebbet 22kW-nál, ez többnyire 11kW-ot jelent oldalanként.

A meghatározó az autó áramfelvételi képessége, amit vagy lebeszél a töltővel  rendesen, vagy nem, vagy pedig tényleg kevés. 

Előzmény: bananatree (392)
bananatree Creative Commons License 2022.09.28 -1 0 392

hát ugye előfordulhat, hogy az oszlop, amin vagy (pl Lidl-nél szinte mindegyik) csak 20A-t tud igazából, nem 32-t.

aztán az is lehet, hogy a kábel hazudik magáról

 

egy jó fali evse (pl a go-e) elmondja az app-ban, hogy milyen kábel van beledugva igazából, azzal le lehet tesztelni

 

vagy egy másik hasonló kifli tulajt kell találni, akivel kábel-autó-oszlop háromszögben kipróbáltok minden kombinációt, és végül kinyomozzátok melyik tényező a hamis

 

Előzmény: R. Scherbotsky (391)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.09.22 0 0 391

Jó reggelt,

 

Leaf 30-as autóm müszerfalán megjelenik mind a 3kW-os, mind a 6 kW-os töltésre vonatkozó becsült töltési idö.

A Type1 - Type2 kábelem 32A-es a rajta lévö címke szerint, de az autó utcai töltöoszlopon csak 3 kW-tal tölt.

Hogyan bírhatnam rá a kocsimat a gyorsabb töltésre?

 

Köszi elöre is, szép napot

 

bananatree Creative Commons License 2022.03.22 0 0 390

De az hogy a Tesla gyártott bele "mindent", még nem jelenti azt, hogy találni fogsz közös cikkszámokat egy Model S-sel

szerintem.

de ha bebizonyosodik az ellenkezője, én szívesen tanulok, majd mondd el

Előzmény: R. Scherbotsky (389)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.03.21 0 0 389

Pont abból az idöböl származik, '15-töl volt kapható és az összes forrás egybehangzóan állítja, hogy az utolsó kábelig minden Tesla benne.
Eco gumi... meh. Annál sokkal jobban szeretek fékezni :)

Előzmény: bananatree (388)
bananatree Creative Commons License 2022.03.21 0 0 388

elég durván hangzik

az a fogyi egy kökorszaki Model S szintje :)

pedig ez fele akkora

 

de ha így is belefér a napi rutinba, akkor olyan nagy baj nem lehet

veszel rá valami brutál ekó gumit, és azzal talán kevesebb lesz

Előzmény: R. Scherbotsky (387)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.03.21 0 0 387

A DC töltés nem hiszem, hogy nekem hiányozna, ráadásul ez az autó AC-ról 3 fázison tölt (11kWh). 30-as Leaffel az eddig megtett teljes távon 32 km/óra az átlagsebesség és 12,6 kWh az átlagfogyasztás, a hatótávja feszegetésének még a közelébe sem sikerült kerülni (szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor került nálam az autó 20% alatti akkuval töltöre, 15 alatt pedig soha nem volt), házon kívül meg eddig még csak hobbiból töltöttem. Egy ilyen Merci valószínüleg jól ráilleszthetö a használati profilunkra, csak sajnos úgy tünik, brutál sokat fogyaszt, a spritmonitoron 22 kWh a típusátlag.

Előzmény: bananatree (386)
bananatree Creative Commons License 2022.03.20 0 0 386

ritka jószág, mivel nincs DC töltése, ezért csak a hatótávon belüli meneteket egyszerű vele megoldani.

szerintem (de ez csak én gondolom) totálisan semmi köze nincs a Teslák alkatrészeihez...

Onnan jön a pakk, de nem hiszem, hogy Model S modulok lennének benne...

de tévedhetek is :)

beltér igényes (kismerci szinten), hajtás állítólag megbízható, de a villámtöltés nélkül eléggé korlátozott a használhatóság

persze a korabeli Fiat500 se villámtölthető, mégis sokan imádják... és az se akar nagyon elromlani

 

Előzmény: R. Scherbotsky (385)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.03.20 0 0 385

Urak, az erre járók közül van valakinek élménye B250e autóval? Igen szimpatikus a hatalmas puffer az akksiban. Jól gondolom, hogy emiatt a szokásosnál bátrabban lehet feszegetni a határokat is, nincs nagy kockázata (degradáció szempontjából) a rendszeres teletöltésnek és 20% alá merítésnek sem? 

Szükség esetén javítható az autó a korabeli Teslák alkatrészeivel, ezek csereszabatosak?

Köszi előre is. 

bananatree Creative Commons License 2022.03.14 0 0 384

Ha hátra raksz 4-et, akkor 300km lesz a hatótáv

:)

nem...

csak resetelted az áramtalanítással

elfelejtette az utolsó 20km vezetési stílusát, ezért más átlaggal számol, valami középértékkel

ahogy elkezded használni, látja majd a valós fogyit, és azzal fog számolni.

 

Előzmény: Péter Rádnob (383)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!