60ezer vagy 4 év (állítólag). Mondjuk egy gyertyánál nem igazán értem ezt a 4 évet.
Igen, 4 év után nincs garancia, ez tény. Van viszont egy másik szempont, amiért legalább ezt a 4 éves szervízt még nagy eséllyel megcsináltatom márkaszervízben.
Mégpedig az, hogy mi elég keveset autózunk, így egy - esetleges gyári - hiba már a garancia idő után jelentkezik. Netán előjön pl. valami motor szériahiba. Onnantól, hogy megszűnik a márkaszervízes szervizeltetés, szinte 100%, hogy elhajtanak,
míg ellenkező esetben van némi esély legalább egy méltányosságra. Persze ez nem jelenti azt, hogy majd 5-6-8...évesen is oda hordom. Viszont egy ideig valószínűleg márkafüggetlen, de VW-csoport specifikus szervízbe fogok vele menni. De ezt majd az idő megmutatja.
Schillernél egyébként annak a konkrét munkafelvevőnek a stílusa, hozzáállása nálam kifejezetten szimpatikus.
Persze attól még nem lesz mondjuk 30%-al olcsóbb a dolog, viszont januárban simán a novemberi árajánlat összegét számlázta,
A munkafelvevőn múlott a dolog. Időpont egyeztetéskor feldobtam neki a témát. Azt mondta, utána érdeklődik. Aztán mikor vittem a kocsit rákérdeztem, azt mondta, hogy azt a választ kapta, hogy nem lehet. Én megemlítettem neki, hogy van Lőrinciben egy srác mindenféle Skodás jogosultságokkal, akik rádugott géppel simán megcsinálja, csak messze van. Mondta, hogy még egyszer rákérdez. Mikor szólt hogy kész van, mondta, hogy van egy jó híre. Mikor gépen volt az autó odament és még egyszer mondta a villamosságisnak a dolgot. Az turkálta a programot és megtalálta, amit csak be kellett kattintania. És nem kértek érte semmit pluszban. Az árajánlatot még novemberben adták, azon az áron csinálták meg. Az árban fékfolyadék csere, ellenőrző szervíz, a szokásos segédanyag szerepel, illetve a mobilitásgarancia meghosszabbítása.
Ill. jelezte, hogy a 4éves szervízkor esedékes ugye a műszaki, olajcsere, talán a pollenszűrő akkor is (de ezt nem tudom biztosra), illetve állítólag a gyári előírás alapján
4 év vagy 60.000 km-kor esedékes a gyertyák cseréje is, 4 év esetén futott km-től függetlenül. Az egészre most olyan >= 200ezer árat mondott. Előtte biztosan fogok megint kérni árajánlatot az ésszerűen közeli szervizektől. De mos is két vidéki szervíz adott 4-5000-el olcsóbb árat a Schillertől, de elautóztam volna a különbséget, itt meg odavittem nyitásra és megvártam.
Ma voltam hároméves szervízen. Ez nem is lenne akkora szám (egyébként 36ezer Ft volt). Hanem hogy sikerült bekapcsoltatnom azt a funkciót, hogy az első nappali menetfénnyel együtt felkapcsolódik a hátsó helyzetjelző lámpa (két piros ledcsík a hátsó lámpák tetején) is. Ez nappal pl. ködös, esős időben előnyös, amikor automata állásban a tompítottat nem kapcsolja fel a vezérlés mert egyébként világos van és ha a vezető nem kapcsol manuálisan, akkor alapban nincs hátsó világítás. Így viszont mindenképpen világít hátul az első menetjelzőkkel együtt, esőben, ködben is látszol hátulról.
Nekem még tavaly halt meg a segélyhívó, viszont nekem folyamatos az üzenet a műszerfalon. A januári szervíznél rendelték meg hozzá az alkatrészt, a múlt héten jött meg, jövő pénteken cserélik. Remélem, aztán már nem lesz ilyen gond, mert elég gáz, hogy 4 hónap alatt jött meg a cucc hozzá.
Sziasztok ! Tegnap újból voltam a Skoda szervízbe , mert az SOS rendszer meghalt. Végkifejlet : mivel nem tárolt hibát így a probléma nem is létezik !
Az autó kapott egy resetet /akku saru le és fel / és ettől szerintük jó. A hiba pillanatnyi tünet kezelése megoldva, de nem javítva. Kiváncsi vagyok, mikor jön elő az újabb probléma, mert már lassan kifut a gariból.
Én meg jól elfelejtettem rákeresni, de pont 1-2 napja is írta valaki. Ha lesz kedvem egyszer megnézem közelebbről a dolgot az enyémen, hogy is néz ki. Én is bízom benne, hogy hasonlóképp nem kell hozzányúlni, mint a 18 éves Fábiámban sem kellett irányjelző izzót cserélnem soha.
Igazad volt az FB csoportból írták, hogy ki kell vágni a lámpa hátulját , és úgy cserélhető az izzó. Persze utána valami vízhatlan fedelet kell rá szerkeszteni.
Ez tényleg szép, már csak abba bízom, hogy nem ég ki!
Az előbb hívtak a szervízből, hogy végre megérkezett az alkatrész. Most már csak időpontot kell egyzetetnünk, amikor reggel odaviszem délutánig. Remélem, valóban megoldódik a hiba ill. nem sok hasonló történet lesz a jövőben.
Kérdés : A skodámba minden lámpám ledes , kivéve az első irányjelzőt. Kiváncsi voltam , hogy egy estleges ir. jelző izzó kiégés esetén kitudom-e cserélni.
Sajnos rájöttem , hogy nem. Irány a márkaszervíz , de nem adták ki a titkot. Annyit azért megtudtam , hogy egy db izzó 22300Ft ami egy kicsit túlárazott.
Találtam olcsóbban de hogy hogyan lehet kicserélni az rejtély. Estleg nézegette már valaki ?
Én csak egyszer voltam eddig a szervízben, várom az alkatrészt, utána kíváncsi leszek rá, remélem azért jó lesz utána. Az viszont nem jó ómen, hogy ennyit kell várni alkatrészre. Még szerencse, hogy az autó ettől még használható.
A klímát pont vasárnap kapcsoltam be ismét auto módba, teszi a dolgát. Külön nem foglalkoztam vele eddig. Az előző időszakokban a magam részéről rendben volt.
Viszont gondolkodom egy dolgon. Hatvan mellett - Lőrinciben talán - van egy srác, aki a csoport autóinak az okosságaival foglalkozik. Elég sokmindent tud paraméterezni az autók szolgáltatásaiból, amik egyébként benne vannak de gyárilag nem aktívak. Találtam jópár dolgot, ami esetleg érdekelne.
Csak hogy legyen valami "forgalom". Tavaly év vége felé elkezdett riasztani a Vészhívó rendszer. Januárban voltam a 2 éves kötelező szervízen, ahol megállapították, hogy a vészhívó vezérlőjének az akkuja )?!) az, ami hibás. Akkor megrendelték. A mai napig nem érkezett meg és a gyár által még becsült időpont sincs a szállításra. Szerencsére az autó ettől még működik, csak baj esetén a vészhívás nem menne. De mi lenne olyan hiba esetén, ha az autó működésképtelen lenne!?
Még egy utolsó írás. Hátha valakit érdekel, megmaradt a KAMIQ-ról egy méretpontos kiváló minőségű külön gyártatott üléshuzat. A Jófogáson, a Marketpace-n és a Startaprón hirdetem.