Érdeklődnék a lendületesebb kanyarvételkor milyen hangot ad, sajnos az enyém is csinálja és a szerviz azt állítja nincs semmi baja.Én a váltó körül hallom mintha elérne valami valamit.
Egész különleges ez a szoftveres történet. Mondhatni, történelmi mélypont.
Két érdekességet figyeltem meg:
1. DSG-s autóban hátramenetben sebességkorlátozás van, kb. 25 km/h. Nem gond, mert kb. 2-vel tolatok, de néha azért kellhet.
2. Ha a kulcs lehűl, nem nyitja az autót. Erre jobban kell vigyázni az átlagosnál, mert 10 éve kirándulok VW-csoportos kulcsokkal, és ez az első eset. Amúgy 50m-ről is működik, tehát talán nem az elemmel van gond. A benne lévő, minőségérzetért felelős fém nehezék is segít neki jól áthűlni.
Egyik sem over-the-air frissítés volt, az utolsó 3 verzióváltást a Porsche Buda kiváló technikusai végezték el. Csak 27 (!) napba telt nekik ez a mutatvány.
A 16xx verziókban nem működik megbízhatóan a Bluetooth kapcsolat felépítése a telefonnal.
Ennek oka, hogy elavult szar hardvert raktak bele, és még szarabbul írták meg a szoftvert, aminek eredményeként a boot-olási folyamatban nincs ideje feldolgozni a BT készülék kapcsolódási kérelmét. De ha utána kinyitjuk valamelyik ajtót, akkor ismét "körbenéz", hogy van-e a közelben párosított eszköz, és akkor már kapcsolódik. Vicc.
Ezt a 18xx verziókban már orvosolták, de cserébe nem működött a navigáció meg a we-connect elérés. Emiatt a nyakukra jártam, és legutóbb 11 napig dolgoztak a megoldáson, ami az lett, hogy visszatettek egy kb 2 éves verziót. Rossz vicc.
Egyébként 1.5 TSI (130 LE) manuális váltós autóról van szó. Holnap viszem kötelező szervizre (kb 150 kHUF lesz = rablás fényes nappal kategória). Eddigi átlagfogyasztás 5.75 l/100km (tankolás alapján mérve).
Az elmúlt hónap folyamán megjött a "nagy" over-the-air infotainment-szoftverfrissítés.
MOI3_EU_VW_R8960L (ezt a kereshetőség miatt írom be). Az első fele 3.6 GB volt, a második 1.5 GB. A két rész megérkezése között nekem 3 hét telt el. A nagyobbik kb. 40 perc alatt jött le, pedig kerestem a jó térerőt, városon belül. Az is szerencse, hogy egyik után sem volt már dolgom és ott tudtam hagyni bezárva az autót fél órára.
Ezzel a szoftververzióm 1804 helyett 1896-ra nőtt (a köztes szint neve A896). Különbséget nem érzek a működésben (a placebónak ellenállok :)) .
Más nincs az én autómmal sem, lekopogom, teszi a dolgát. Igaza volt annak, aki szerint 10 000 km kell a DSG kiismeréséhez. Korábban autópályán gyorsításkor, besoroláskor használtam ritkán padlógázt, hadd dolgozzon, de itt tudományos alapon sokat visszavált és elég hangos. Elég csak valamennyit tartani és akkor egy-két fokozatot vált vissza csak.
A fogyasztás továbbra is 6.4 (benzin) ami nálam tetszőleges TSI motorral az évtizedes sztenderd. Nyáron mindig kevesebb.
Míg Guest voltam, minden indításkor fentebb kellett csavarni az adatvédelmi csúszkát, hogy legyen internet kapcsolata a kocsinak. (Ez lehet, hogy számítani fog a következőben is.)
Vezetéknélküli AA: nem kellett semmi, előzetes BT párosítás elég volt. Utána ugyanúgy elindul az App-Connect gombra, mint vezetékes esetben. Illetve esetleg nézd át az AA saját beállításait a telefonon, van-e valami releváns. Elég zagyva.
Amit még javasolok, ha nincs esetleg: a WiFi is legyen aktív a telefonon. Nemrég vettem észre, hogy a vezetéknélküli AA használat beszámolódik a WiFi forgalomba a telefon saját adathasználati számlálóin. (Ráadásul elég sok, 1 óra autózás ~6-7 GB. Talán ennyi lehet a képernyőtovábbítás streamje.) Ebből arra következtetek, hogy a kocsi belső WiFi-jén lehet (rejtetten) technológiailag megoldva. Vagy legalábbis az is kell.
Semmi egyéb nem kellett előzetesen, de tudom, ez nem segít.
Táblafelismerés: nekem van egy mélygarázs kanyar, ahol szinte fixen beugrik: talán a szenzort zavarhatja valami. Bár röhögtem, mert most épp mosás után, nappali ég alatt, megtisztítva is feljött :)
Én autóm ehhez képest egy táltos... nem vesz tudomást semmi rosszról, amire minden számítás szerint predesztinálva lenne.
Sok sikert a "vágóhíddal", 8 évet jártam oda, addig jók, amíg a kocsi jó :/ utána némi túsztárgyaló képesség jól jön.
Visszakaptam szoftverfrissítés után az autót. A SW verzió 1668-ról 1810-re változott, de a "készülék alkatrészszám" is változott (5H0035816A -> 5H0035816H).
Tapasztalatok:
+ gyorsabb működés
+ a telefon stabilan csatlakozik BT-on
- a "főfelhasználóvá válás" -sal minden indításkor zaklat, de nem sikerül neki beállítani (kérjük várjon végtelen ideig)
- a navigáció nem működik
- az vezeték nélküli Android Auto nem működik (pedig a 1810-es verziótól már támogatott, és a telefonon az applikáció is azt írja, hogy a kocsi támogatja a vezeték nélkül kapcsolódást). Ezzel kapcsolatban van valami leírás, hogy pontosan hogyan kell az első csatlakoztatást megcsinálni?
- szinte minden út során kiírja, hogy a táblafelismerés korlátozott (mondjuk ez pont nem érdekel, de jobb lenne, ha működne, vagy legalább csendben maradna)
Hétfőn ismét felveszem a kapcsolatot a Porsche Budával. Az alapjárati kotyogós hangot természetesen nem tudták reprodukálni...
Jó a fogyid. Enyém 6.4, az előző két különféle TSI-m is pont ennyi volt. Sajnos szélesek a gumik, és az deciket számít. Így amit nyerek a réven, elvesztem a vámon.
A kocsi döbbenetesen csendesen és finoman működik.
Szerintem ez abból adódhat, hogy nálad 1.5 eTSI 150LE + DSG + 17" kerekek vannak, nálam 1.5 130LE + manuális + 16".
Az enyém is viszonylag finom működésű, de a motor nem igazán selymes járású. De nem véletlenül van kb 1.1milliós különbség az áruk között.
Az időnkénti párásodást én is észleltem, főként akkor jön elő, amikor megállok egy-egy piros lámpánál vagy kereszteződésnél. Arra is gondoltam, hogy a levegő minőségével van összefüggésben, és egy időre átvált belső keringetésre. "Másrészt nem biztos." (® Török Gábor 😂)
Nagy a csend, sem az Index fórumon maradtak száma, sem az értékesített autók darabszáma nem igazán szavatol pezsgést.
Érdekes a tapasztalatod a tolatóradarral, pláne, hogy magától is halkulnia kéne, illetve a némítási lehetőségnek is működnie kellett volna. Egyébként kicsit késik is a radar: a távolságnak megfelelő ütemben bimbammol, de fél másodperc késéssel. Tehát pl. megállás után is tud még sűrűsödni :) szóval tolatni csak lassan.
Jó a fogyid. Enyém 6.4, az előző két különféle TSI-m is pont ennyi volt. Sajnos szélesek a gumik, és az deciket számít. Így amit nyerek a réven, elvesztem a vámon.
A kocsi döbbenetesen csendesen és finoman működik.
Az "hiba" jelentkezett, hogy a múltkori nagy szélben telement a hűtő előtti tér falevéllel, és az a hűtőrácsot kivéve minden irányból zárt. Az alját nem fogom megbontani. A rácson ugyan elég nagy lyukak vannak, de nem nyúlik úgy meg a kezem, mint a Gumiembernek. Hétvégén megpróbálom egy OBI-s PVC csővel és egy porszívóval kitakarítani. De már igyekeznek be a levelek a klímahűtő és a hűtő köze. :(
Apró érdekesség: 0 fok alatt, de már full üzemire bemelegedve, egyenletesen fűtve, kb. 10 percenként előfordul, hogy elkezd felpárásodni a szélvédő alja, de valami disznó gyorsan. Mintha nyári monszunban kikapcsolnám a klímát és leengedném az ablakot. Majd kb. 20 másodperc után magától elmúlik. Talán a klímának a szoftvere csinál valami csavaros okosságot, ami így jön ki.
Nagy a csend. Gondolom, mindenki autója hibátlanul teszi a dolgát.
Az enyémen talán a jövő héten frissítenek szoftvert, amitől remélhetőleg megoldódik a korábban említett bluetooth kapcsolódási probléma. 2 munkanapra kéri az autót a szerviz. (lehet, h 9.6k-s modemen töltik le valahonnan...)
A többi szoftveres probléma (nincs hang, újraindul a rendszer, nem állítható a hőfok) szerencsére ritkán fordul elő (havi 1-2 alkalom).
De ma egy újabb csodás dolgot produkált a rendszer: az első parkolóradar "bimbam"-ja nem kapcsolt ki. Arra a hangra gondolok, ami kb 70-80 cm-re megközelített akadály esetén szól. Kb 25 km-en keresztül hallgattam (telefonhívás közben is szólt - hurrá), mert sem a leállítás+újraindítás, sem a leállítás+bezárás+kinyitás+újraindítás nem segített. Hogy dugná fel magának "Jürgen" a MIB3-as infotainment rendszert parkolóradarokkal együtt!!!
Pár óra parkolás utáni út során már elhallgatott, de kiírta, hogy a parkolóasszisztens vagy miatököm nem elérhető. Újabb pár óra pihenő után már ismét működik.
Áttérve a "hardverre": azt vettem észre, hogy kissé hangosabb lett a motor, és az alapjáratba egy kissé kellemetlen, "vízpumpás" hang keveredik. Erre azt szokták mondani a szervizben, hogy ez normális és nincs semmi hibakód a tárolóban.
Egyébként valószínűleg nincs baja, és az autó is működik, fogyasztása visszafogott (5.76 l/100km) közel 20e km futásteljesítmény alapján.
Vegyes a kép. Ha nem lenne még két év a lízingből, lehet, hogy eladnám (drágábban, mint vettem). De nem tudom, mit választanék helyette (aminek 0, 4, 6, de semmiképpen sem 3 hengere van, és nem eszement áron lehet hozzájutni). Úgyhogy egyelőre marad ez.
A saját kocsimmal kapcsolatban pár hónapja van egy nyitott ügyem a Porsche Pesttel (és rajtuk keresztül a PH-val is). Mindenféle szoftver-re visszavezethető szoftver problémák vannak, de leginkább a minden nap előforduló Bluetooth (nem) kapcsolódás esetlegessége miatt ütöm a vasat.
Ma jelezték, hogy szoftver frissítés van folyamatban, ami majd megoldja - de természetesen nem tudták megmondani, hogy mikor (akár több hónap is lehet).
Néha ránézek egy német fórumra emiatt, és ott is sok az elégedetlen (felháborodott, magát átverve érző) felhasználó...
Azonban találtam egy cikket, ami fontos infókat tartalmaz ezzel kapcsolatban: link
A lényeg, hogy az új Golfok már 4 magos processzort fognak kapni (micsoda fejlődés!), és a szoftvert is megpróbálják rendesen megcsinálni (optimalizálni).
És a frissítés során megcsinálják végre (jelenlegi, karcsúbb hardverrel szerelt példányokra vonatkozóan is), hogy OTA (over-the-air) is frissíthető legyen a szoftver.
...
2022 elejétől a Golf 8 infotainment platformja, a MIB3 szoftveres és hardveres frissítést kap. A hardver a nagyobb teljesítményű SoC-ek előnyeit élvezi, a fő processzor immár négy magra támaszkodik, és 25 százalékkal nagyobb számítási teljesítményt kínál. A Volkswagen még a grafikus egység teljesítményének megháromszorozásáról is beszél, ami a 3D-s térképes navigációnak is kedvez.
...
A Golf jelenlegi generációjához tavasszal ingyenes szoftverfrissítést is kínálnak, amely ugyanezeket a funkciókat kínálja majd. A meglévő ügyfeleknek ehhez továbbra is fel kell keresniük a műhelyt, az "over-the-air" frissítések jelenleg nem lehetségesek. A frissítéssel azonban a régi generáció számára is bevezetésre kerül a frissítések vezeték nélküli és műhelylátogatás nélküli letöltésének lehetősége. A meglévő ügyfeleknek azonban továbbra is a régi hardverrel kell beérniük, amely nem olyan teljesítményű, mint a frissítés.
...
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Utólag lehet extrát kérni kereskedésben, létezik ilyen? Kereskedésre a garancia miatt gondolok. 1-2 dolog hiányzik, pl a legfájóbb hogy nem fényre sötétedő a belső tükör. Másik példám a sötétített üveg B oszloptól hátra.
Vagy ha cserélem/cseréltetem/csináltatom nem kereskedésben (mert mondjuk ott nem lehet) az garanciavesztéssel járhat?
Azt a 1325-ös szoftverszintet én elég réginek találom, szintén a belinkelt fórumból kiindulva. Olyan 1668 környékéig felmennek a kicsit régebbi autók is.
Itt valamelyik témában olvastam, hogy valakinek szintén gondja volt az "alap" LED-es tompítottal. Hosszú szívás sorozat után végre rendesen beállították neki, és azóta boldog. Szóval szerintem érdemes próbálkozni ezzel.
Az enyémben LED Plusz fényszóró van (az alap és az IQ-matrix közötti), és nagyon jól világít. Az index is elég erős, mert autópályán a sokszáz méterre lévő táblákról visszatükröződik...
November elején viszem SW frissítésre a verdát (visszahívási akció van), majd meglátjuk mennyit használ.
Annyit mondtak, hogy végeztek, de hogy sikerült-e, azt nem tudom, ugyanis a Rendszerinformációk között továbbra sem látok változást, 1325-ös szoftvert ír. A korábbi media problémámat (indításkor kikapcsolt állapotot mutat a kijelző, de a zene szól. kikapcs majd bekapcs segít), valamint a "Vészhívás nem elérhető, forduljon a szervizhez" még nem jött elő, de várjunk még vele.
Ma bedobta a "Front Assist korlátozottan áll rendelkezésre" szöveget, holott semmi nem történt (köd, bogarak, eső, stb...).
Lehet, hogy motor sw-t frissítettek?
Kérdés:
alap LED lámpa van az autóban, s nekem a távolság, amit alapból tompítottal bevilágít nem túl hosszú.
A csereautónál ugyanez a lámpa volt, de mintha messzebbre világított volna.
Lehet ez? Lehet állítani valahogy? Érdemes megnézetni?
Apróbb benyomások, amennyire lehet két hónap után, ha már újraindult a beszélgetés:
A zajszigetelés remek, mind a motor-, mind a szélzaj jól ki van zárva. Így a leghangosabb elemmé a 17-es (225-ös) gumi zaja válik, ami viszont zúgósabb az átlagnál. Nem is akartam volna ilyet, csak a pár extra miatt jobban "megérte" a Style felszereltség, és ahhoz nem lehet kisebb. Az összeszerelés, merevség nagyon jó, rossz úton is zajtalan a beltér.
Amilyen túlbonyolított a DSG + mild hibrid, olyan jól össze van hangolva. Normál keretek között nincs gyakorlati hátránya, előnye annál inkább. Egyébként rám jó hatással van, még egy fokkal nyugodtabban megyek és kicsit lassabban is, de ezt tudtam előre. Illetve a TSI überlapos nyomatéka miatt szinte fakultatívvá váló fokozatváltások között jobban megtalálja az optimumot, mint én kézzel a 6 között kavarva. Azért egy meredekebb + szűkebb, lejtős párhuzamos parkolás feladná neki (nekem) a leckét, az adagolhatatlan kézifékkel, ugrós Auto Holddal, úgyhogy azt nem vállalnám be.
Menetközben gázelvétel után azonnal vitorláztat, álladóan lelődözi a motort, ide már biztos is, hogy kell a 0W-20 olaj. Ez több figyelmet igényel, legalábbis hogy spóroljunk is, meg a gépet is kíméljük valamennyire. Meg innentől kezdve a Start-Stop tiltás is jelképes, mert az indítások tizedéért felel csak.
Külön mese a prediktív ACC (Travel Assist nincs nekem). Ha nincs nagy hullámzás vagy lyuk a forgalomban, és nem te vagy az első a pirosnál, akkor simán átvisz a városon is. Már ha persze igényled, de azért technikailag nem rossz. A menüben kapcsolható, hogy figyelembe vegye-e az út vezetését és a táblákat, DE még ezeket kikapcsolva is lassít egy körforgalomhoz vagy egy lejtőhöz, pl., ha az Eco-mód be van kapcsolva. Ezek az akciók még egy nyugodt vezetésnél is óvatoskodóbbak. Ami viszont jó ezek között az okosságok között, hogy (szintén minden kikapcsolva, csak Eco móddal) a villanyfékkel kicsit hozzálasssít az előttem haladó autóhoz és úgy zárkózik fel. Ez valamennyire pótolja a TSI-kben eleve gyenge, iletve az automata miatt kieső motorféket.
Az ErgoActive ülés nagyon kényelmes.
Kicsit vicces, hogy a 48V-os lítiumakku és a teljesítményelektronika az utastérben van. Pont az elektronika, ami a vezető alatt van, egy minimálisan melegszik, ülésfűtés (nyáron is). Német fórumokon oldalakon keresztül ecsetelik, hogy motor-újraindításkor egy tizedmásodpercre sípol az elektronika. Ez igaz is. És a fickó többször visszament a szervizbe, és kicserélték neki az akkut. Persze úgy is sípol. (Hogy a PoHu ezzel hogy hajtana el, nem tudom, kb. mint a macskát.)
Egyébként vigyázni kell, mert ezek miatt a cuccok miatt másfajta gumiszőnyeg kell az automatába és más a kézibe.
Az infotainment nekem elmegy, a relatíve újabb szoftverrel még csak egyszer indult újra, de nem is nyomkodok semmit, nem érzem igényét. A világítás panelhez sem nyúltam még.
A napszemüveg az apróval együtt csörög a könyöktámaszban.
Van váltófül, nekem zavaró helyen, mert néha ott fognám a kormányt. De cserébe a garázsrámpákon nem hagyom, hogy 2-esben kínozza magát. Sajnos nem írja ki, hogy "D-hányban" van, csak D. Engem érdekelne, de biztos a hibrid miatt inkább nem kötik a vezető orrára.
Balek dolog: a Side Assit nélkül nincs elektromosan behajló külső tükör :) de nem is fért volna már az árba. IQ-Lightom sincs. De talán ezért is jött meg a kocsi elég hamar.
Szép, visszafogott, sallangmentes dizájnú autó. Sokaknak tetszik, kérdezgetnek róla. Meg persze azért is, mert a jelen szállítások és árak (nem meg SUV-ok) mellett szinte ritkaság. A Style szinten a hűtőmaszkban is világít egy fehér LED csík, ez ízlés kérdése. Még ha holnap le is kellene adnom, már ezért a pár hétért is megérte vele járni, és semmit se választanék máshogy.
Igen, valamit majd nem árt rá kitalálniuk, hiszen egy ilyen autó 4-5 év alatt van összesen 10 órát szervizben, nemhogy még évente emellett +10-et.
Köszi az infót, a kezelési azt hazudja, hogy az apróságok mellett, amit menetközben letölt és feltesz, nagyobb "system" frissítések is jöhetnek, amihez le kell állítani és bezárni a kocsit, és majd újrainduláskor lesz kész. De ezek szerint van még egy nagyobb szint.