Sziasztok. Leálltam az autómmal. Majd 40 perc elteltével indulnék, de nem indult el az autó. Vezérműlánc át ugrott. Az lehet, hogy a szelepek is kaptak ütést? (az autó teker, de nincs összhangban. Különös zaj nincs) Valaki?
koda fabia 1,2 tsi 2016-os. Üzemanyag szűrőt szeretnék cserélni. Nem találom sehol a Tanktól a motorig követtem az üzemanyag csövet de sehol nincs. Tudna valaki segíteni hol található?
Igen, valóban nem, mert OFF topic, ugyanis az a hiba a 2.0TDI motorokra jellemző. Ilyenekkel meg sajnos nem szerelték a Fabia-t, egyik generációt sem.
Na kezdjük az elején!
A topicot nyitó olvtársunk az elején elárulta milyen verdáról van szó: 1.2l-es, három hengeres, 12 szelepes, 64LE-s változat. Ez se nem TSI, se nem dízel.
Lehet itt szidni ész nélkül az összes VAG TSI motort, topic-t nyitó kollégának nem ilyenje van.
Egyébként a mi Fabiánkban tavaly volt vezérléscsere, és csodák csodája cserélték a vezérmű láncon kívül a feszítőjét is. Vagyis van feszítője... Ez is 1,2/64LE-s három hengeres, és 127.000km-nél volt a csere.
Az 1,2TSI Octavánkban is tavaly vált esedékessé a vezérműszíj cseréje, a kapcsolt részeivel, abban 197.000km-nél kellett megtenni.
De biztos, hogy én tudok valamit rosszul, akinek a Fabiája ugyanaz gyakorlatilag, mint a topic nyitó kollégáé, és az utóbbi két évben meg cca. 110.000km-t kellett megtegyen a TSI Octaviával.
sziasztok! Adott egy 2007-es Skoda Fabia 1.2-es , aminek folyamatosan világít az abs lámpája, illetve folyamatosan villog a kézifék piktogram, valaki találkozott már ezzel a hibával,illetve mire lehet gyanakodni? Mellékelem képbe milyen hibákat ír ki, illetve amit kiadott gyújtás hibát az megoldódott a gyújtótrafó cserékkel..
Jellemzően mindegyik VW benzines láncos motor gondja (~2005-2015 gyártottaké), függetlenül, hogy turbós, vagy nem turbós ... az olajos láncfeszítő alul és rosszul méretezése. Meg eleve csak 1,8-tól felfelé van benne racsni, de az is ... kókány. Tehát alaphelyzetben és indulásnál egy darabig leng a lánc a kisebb motorokban. Ami vicces, hogy nem tudták megoldani, hogy ne így legyen, mert az komoly hibaforrás.
(spórolni akartak rajta 2 fillért, vagy direkt és tervezett termék elavulás)
Aki jót akar, így azt cserélgesse ki a vezérlésláncban 60-80 eKm-enként függetlenül attól, hogy bárki, bármit mond. Az a leggyengébb pont.
Ez a nem mindegyik TSI vezérlés hibás, motorkódok meg évjáratok, ki hiszi ezt el? Addigra már rég cserélték legalább egyszer, vagy még azt sem. A hibát kiküszöbölő gyári módosítás illetve visszahívás sem oldotta meg a problémát.
Szóval benzines VW motoros autót nem kell venni, és akkor nem kell egy kisebb vagyont félretenni motorgenerálra. Az élet is gondtalanná válik, ha az ember biztosan tudja, hogy a vezérlés a helyén van, nyomhatja keményen a gázt.
A nyitó elárulta, hogy milyen a motor a kocsiban. Nem TSI, hogy rövid legyek.
Egyébként is, nem minden TSI problémás. A láncos vezérlésűek első szériájára fokozottan figyelni kell, ez tény, és elfelejteni a 30.000km/2év olajcsere periódust. (Ahogy minden más motornál, főleg, ha turbósak.)
A láncos vezérlést a felmerült gondok miatt módosították elég gyorsan, azokkal már kevesebb a baj, jóval.
A szíjas vezérlésű TSI-kel meg szinte semmi olyan baj sincs, ami a többi közvetlen befecskendezésű motornál ne fordulna elő vagyis simán vállalható motorok.
A tervezési-konstrukciós hiba fő forrása az alul méretezett láncfeszítő dugattyúfal (3 mm körüli), ami idővel oválissá tud nyúlnyi és a láncfeszítő dugattyú be tud benne feszülni. Illetve elfolyathatja maga mellett az olajat. Ez egy körülbelül 7 ezer forintos alkatrész. A legfelső kép középen látható, kiszerelt rugóval és dugattyúval. Ezen a videónmeg a lötyögését mutatom be. ( A videó készítése közben végeztem néhány mérést is és ahogyan megítélem a belső felületen meg kopásnyomok lelhetők fel. Tehát nem csak a falvastagsággal, hanem az anyagválasztással is probléma lehet)
Ezt a linket nem tudom megnyitni. Hasonlót találtam, de arról nincs adat, hogy ha a lánc ugrik akkor bármelyik szelep beleérne-e a dugattyúba, illetve azt, hogy ezt hézag állítással ki lehet-e küszöbölni. Vagy mindenképp hengerfej és szelep csere?Nálam nincs kopogó zaj, ebből következtettem arra, hogy a szelepek nem érték el a dugattyút...
A benzines VW motoroknál tömeges vezérlés hibák. A Skoda motorja is VW, nem értem, miért hozza külön típusként. És nem értem, miért emeli ki külön az 1.2 TSI-t, miközben az összes köbcentis TSI változat érintett.