Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.04.22 0 0 16

Tudomásom szerint a szűrő integrált részét képezi a benzin szivattyúnak, egro, külön szűrő nincs a kocsiban.

Előzmény: birogyula (15)
birogyula Creative Commons License 2023.04.21 0 0 15

Sziasztok!

Škoda fabia 1,2 tsi 2016-os.
Üzemanyag szűrőt szeretnék cserélni.
Nem találom sehol a Tanktól a motorig követtem az üzemanyag csövet de sehol nincs.
Tudna valaki segíteni hol található?

Rumcice Creative Commons License 2022.12.15 0 1 14

Köszönjük, hogy megírtad.

Előzmény: DAF 400 (13)
DAF 400 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 13

Sziasztok. Az említett Fábián vezérlést kell cseréltetni. 

Sajnos a szelep el érte a dugattyút, így hengerfejezni is kell, 

A velejáró cserékkel, beállításokkal. Köszönöm szépen mindenkinek. 

88GABOR88 Creative Commons License 2022.12.06 0 0 12

ok megyek oda koszi

 

Előzmény: csíkos-háTTú (11)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.12.06 0 0 11

Fékfolyadékot mikor cseréltél benne? Akku?

De inkább folytassuk itt:

https://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9015819&la=163115941

 

Ahogy elnézem itt nem igazán kapsz releváns információt, azon kívül, hogy milyan xar a TSI, és Neked sem ilyened van.

Előzmény: 88GABOR88 (9)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.12.06 0 1 10

Igen, valóban nem, mert OFF topic, ugyanis az a hiba a 2.0TDI motorokra jellemző. Ilyenekkel meg sajnos nem szerelték a Fabia-t, egyik generációt sem.

 

Na kezdjük az elején!

A topicot nyitó olvtársunk az elején elárulta milyen verdáról van szó: 1.2l-es, három hengeres, 12 szelepes, 64LE-s változat. Ez se nem TSI, se nem dízel.

 

Lehet itt szidni ész nélkül az összes VAG TSI motort, topic-t nyitó kollégának nem ilyenje van.

 

Egyébként a mi Fabiánkban tavaly volt vezérléscsere, és csodák csodája cserélték a vezérmű láncon kívül a feszítőjét is. Vagyis van feszítője... Ez is 1,2/64LE-s három hengeres, és 127.000km-nél volt a csere.

 

Az 1,2TSI Octavánkban is tavaly vált esedékessé a vezérműszíj cseréje, a kapcsolt részeivel, abban 197.000km-nél kellett megtenni.

 

De biztos, hogy én tudok valamit rosszul, akinek a Fabiája ugyanaz gyakorlatilag, mint a topic nyitó kollégáé, és az utóbbi két évben meg cca. 110.000km-t kellett megtegyen a TSI Octaviával.

 

Magukra is hagyom az Urakat...

Előzmény: Rumcice (8)
88GABOR88 Creative Commons License 2022.12.06 0 0 9

sziasztok! Adott egy 2007-es Skoda Fabia 1.2-es , aminek folyamatosan világít az abs lámpája, illetve folyamatosan villog a kézifék piktogram, valaki találkozott már ezzel a hibával,illetve mire lehet gyanakodni?  Mellékelem képbe milyen hibákat ír ki, illetve amit kiadott gyújtás hibát az megoldódott a gyújtótrafó cserékkel..

Rumcice Creative Commons License 2022.12.05 0 1 8

És akkor még nem beszéltünk az olajpumpa fogaskerék tengelyen történő megforgásáról.

 

Van épp elég jobbnál jobb motoros autó a piacon, lehet válogatni.

Előzmény: Cleaning Cloths (7)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2022.12.05 -1 0 7

Jellemzően mindegyik VW benzines láncos motor gondja (~2005-2015 gyártottaké), függetlenül, hogy turbós, vagy nem turbós ... az olajos láncfeszítő alul és rosszul méretezése. Meg eleve csak 1,8-tól felfelé van benne racsni, de az is ... kókány. Tehát alaphelyzetben és indulásnál egy darabig leng a lánc a kisebb motorokban. Ami vicces, hogy nem tudták megoldani, hogy ne így legyen, mert az komoly hibaforrás.

 

(spórolni akartak rajta 2 fillért, vagy direkt és tervezett termék elavulás)

 

Aki jót akar, így azt cserélgesse ki a vezérlésláncban 60-80 eKm-enként függetlenül attól, hogy bárki, bármit mond. Az a leggyengébb pont. 

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (5)
Rumcice Creative Commons License 2022.12.05 0 1 6

Ez a nem mindegyik TSI vezérlés hibás, motorkódok meg évjáratok, ki hiszi ezt el? Addigra már rég cserélték legalább egyszer, vagy még azt sem. A hibát kiküszöbölő gyári módosítás illetve visszahívás sem oldotta meg a problémát.

 

Szóval benzines VW motoros autót nem kell venni, és akkor nem kell egy kisebb vagyont félretenni motorgenerálra. Az élet is gondtalanná válik, ha az ember biztosan tudja, hogy a vezérlés a helyén van, nyomhatja keményen a gázt.

Előzmény: csíkos-háTTú (5)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.12.05 -1 2 5

A nyitó elárulta, hogy milyen a motor a kocsiban. Nem TSI, hogy rövid legyek.

 

Egyébként is, nem minden TSI problémás. A láncos vezérlésűek első szériájára fokozottan figyelni kell, ez tény, és elfelejteni a 30.000km/2év olajcsere periódust. (Ahogy minden más motornál, főleg, ha turbósak.)

A láncos vezérlést a felmerült gondok miatt módosították elég gyorsan, azokkal már kevesebb a baj, jóval.

A szíjas vezérlésű TSI-kel meg szinte semmi olyan baj sincs, ami a többi közvetlen befecskendezésű motornál ne fordulna elő vagyis simán vállalható motorok.

 

 

Előzmény: Rumcice (0)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2022.12.05 0 1 4

 

VW 1,4 TSI motor fő baja, de ez az 1,2-é is:

 

  • A tervezési-konstrukciós hiba fő forrása az alul méretezett láncfeszítő dugattyúfal (3 mm körüli), ami idővel oválissá tud nyúlnyi és a láncfeszítő dugattyú be tud benne feszülni. Illetve elfolyathatja maga mellett az olajat. Ez egy körülbelül 7 ezer forintos alkatrész. A legfelső kép középen látható, kiszerelt rugóval és dugattyúval. Ezen a videón meg a lötyögését mutatom be. ( A videó készítése közben végeztem néhány mérést is és ahogyan megítélem a belső felületen meg kopásnyomok lelhetők fel. Tehát nem csak a falvastagsággal, hanem az anyagválasztással is probléma lehet)

 

VW TSI dugattyus vezérműlánc feszítő - YouTube

Rumcice Creative Commons License 2022.12.05 0 1 3

https://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

 

Most már jó a link. Ha görbültek a szelepek, az az első főtengely fordulatnál már megtörtént. Lehet, hogy most már ezért nincs hangja.

 

Le kell venni a szelepfedelet, vagy száloptikás kamerával bele kell nézni a gyertyafuraton a hengerekbe.

Előzmény: DAF 400 (1)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.12.05 0 0 2

Lehet. Távolból tudjuk mi a motor hibája? Ha nem működik: vizsgálás, szükség esetén bontás.

DAF 400 Creative Commons License 2022.12.04 0 0 1

Ezt a linket nem tudom megnyitni. Hasonlót találtam, de arról nincs adat, hogy ha a lánc ugrik akkor bármelyik szelep beleérne-e a dugattyúba, illetve azt, hogy ezt hézag állítással ki lehet-e küszöbölni. Vagy mindenképp hengerfej és szelep csere?Nálam nincs kopogó zaj, ebből következtettem arra, hogy a szelepek nem érték el a dugattyút... 

Előzmény: Rumcice (0)
Rumcice Creative Commons License 2022.12.04 0 1 0

https://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/https://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

 

A benzines VW motoroknál tömeges vezérlés hibák. A Skoda motorja is VW, nem értem, miért hozza külön típusként. És nem értem, miért emeli ki külön az 1.2 TSI-t, miközben az összes köbcentis TSI változat érintett.

 

 

Előzmény: DAF 400 (-)
DAF 400 Creative Commons License 2022.12.04 0 0 topiknyitó

2003-as,12 szelepes 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!