_Angel19 Creative Commons License 2010.08.09 0 0 71
Sziasztok!

Okulásul és mert talán "pár" emberrel megjátssza ugyan ezt "kedvenc" cégünk...Röviden az én történetem.

2009.02.04én faxon felmondtam kábeltelevíziós előfizetésemet náluk, amit 2009.02.13án (ÁSZF-nek megfelelően, 8 napra faxom megérkezésére)meg is tettek. (Semmit sem küldtek erről, nekem kellett egy hónapra telefonon rákérdezzek, s innen tudom) + Kifizettem még a teljes február hónapot, biztos-ami biztos alapon. Hívtam őket telefonon, kértem, számoljunk el, küldjék a végszámlát..stb. De semmi. egyedül azt sikerült elérnem, hogy a márciusi díj (!) számlázása után már nem küldtek többet.

Aztán sokáig síri csönd.

Majd, idén március 10-én vettem át az első levelüket (mindjárt rögtön tértiset küldtek, hát nem drágák?), melyben egy 26 ezer forintos tartozásról értesítettek ill. "amennyiben nem fizet, 31 napon belül kikapcsoljuk a tv-s szolgáltatást!". (Apró szépséghiba, hogy 13 hónapja ÉN MONDTAM FEL EZT a szolgáltatást, de hát ez Fibernetet nem igazán érdekli...) Nos, mint ahogy azt kell, ment erről másnap egy panasz fax nekik- amire várom azóta is a választ- majd 2 hétre a Credit Controll is beszállt a képbe (laza 8 ropival növelve tovább az összeget).
Ők rögtön a másokat biztosan halálra rémisztő "polgári peres útra visszük az ügyét, ha nem fizet" mondattal kezdtek- nálam kevés sikerrel ;) Erre feléjük is írtam egy emailt, majd egy tértis levelet: ugyan, részletezzék már ezt nekem...

Majd csönd megint.

Eközben nem voltam rest és utána néztem, milyen jogaim vannak. Mint pl. elévülés és társai... Ugyanis, azt nem sokan ismerik hazánkban, hogy van egy bizonyos "2003-as Távközlési Törvény", mely tisztán kimondja: amennyiben 365 napon TÚL szólítanak fel először (!) távközlési szolgáltatásból eredő tartozással kapcsolatban, az elévültnek számít és a Magyar Bíróság-on keresztül már nem behajtható.- Ezt megerősítendő és azért "biztos ami biztos", írtam egy rövid levelet NHH-nak, valamint a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, ahonnan a következő választ kaptam. "Amennyiben a szolgáltató egy éven belül nem küldött Önnek a tartozásról értesítést, illetve nem tett semmiféle intézkedést a tartozás behajtása érdekében, akkor az Ön tartozása egy éven túl elévült.
Javasoljuk, hogy panaszát írásban nyújtsa be a szolgáltató ügyfélszolgálatához, hivatkozva levelében leírtakra. "

Így is tettem és tértis levélben megírtam mind Fibernet-nek, mind pedig Credit C.-nak a fentieket illetve, hogy ugyan, küldjék már azt a részletező levelet, mert NAGYON kíváncsi lennék rá! Erre 30 nap áll rendelkezésére F.-nek (törvény szabályozza!), amit akkurátusan be is tartott. Jött is a telefon C.-től, meg levél F.-től, mely szerint "mivel az Önnek elkészült utolsó számlája 2009 03.20-val készült, így cégünk nem esett kívül a 365 napos határidőből, tartozása jelenleg is fennáll" -ezzel pedig csatoltak egy folyószámla kimutatást (vééégre, ERRE vártam ugyanis :) ), melyből mily' érdekes és meglepő (persze, h nem az, erre számítottam ugyanis) --> __hiányzott__ az általuk hivatkozott szla. és láss csodát, utolsó számla lejártaként a 2009.03.05 szerepelt, 02.20-i keltezéssel!

Erre július elején megírtam rövid, de annál velősebb levelemet Credit C.-nak. Ebben értesítettem őket: nem áll módomban fizetni, mivel 1: nem ismerem el a tartozásom összegét valamint 2: a volt szolgáltatóm kívül esett a törvény által megkövetelten, így bírósági úton behajthatatlan összeget követel rajtam.

Azóta megint csend van. Kiváncsi leszek, lesz-e valami fejlemény az ügyben…

Én arra azért felkészültem, hogy ha mégis bíróságra viszik az ügyet, akkor az arról szóló értesítést átveszem, s élek jogaimmal, s emlékeztetem őket: a 2003-as évi törvény igenis vonatkozik rám! Max kevesen mernek egy “ilyen” céggel szembe szállni! ;)