lacika760220 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 638

Félreértesz, én nem alapvetően a manyup ellen beszélek.

Amikor azt kérdezem, hogy milyen alapon veszik el az ember hozamának nagy részét (ha már visszalép az államiba), akkor azt kérdezem, hogy MINDEN "szerv", aki ebben a folyamatban benne van - tehát az állam is - milyen alapon számolhat az inflációval.

 

Válaszod azonban új megvilágításba helyezte a dolgot. A tőkén felül a jelenlegi teljes HOZAMom az államiba való visszalépés konstrukciójában ugye kétfelé bomlik:

 

a.) reálhozam (pitiáner rész), illetve

b.) maradékhozam (jelentős rész).

 

Az új kérdés, hogy ezen b.) jelű összegrész is engem illetne-e, ha maradnék manyup-tag, és nyugdíjba megyek majd huszon-harminc év múlva, vagy kizárólag most, a visszalépős konstrukció keretén belül minősül át az államot illető résszé?

 

Bár a törvényi képlet szerint úgy tűnik, ez a nagyobb mindenképpen rész az államot illeti, és elég furának érzem - a kollégám példájánál maradva -, hogy a milliós nagyságrendű tőke utáni 200eHUF ÖSSZhozamból 1996 óta mindösszesen 8eHUF reálhozamról beszélhetünk. Milliós tőke, 15 év, 8000 Ft hozam???? Lássuk be, nem épp előnyös befektetés. Ennyi haszna még a bélyegbenyalós kisdobos takarékbetétkönyveknek is volt, évente.

 

Úgy tűnik, a nyugdíjrendszerben nincsenek csodák.

Ha maradsz, 15 év alatt összeszedsz párezer Ft-ot, ez nyugdíjig munkával eltöltött évekkel való osztás-szorzással sem jelenthet jelentős összeget.

Ha meg visszalépsz, akkor elveszik a hozamod már most, és behasználják a sok léhűtő segélyére, államadósság-csökkentésre, anyámkínjára.

Magam sem tudom, melyik a nyerő (a határidőket tekintve meg már mindegy is).

Előzmény: Híd (637)