Patreides Creative Commons License 2011.05.19 0 0 7087

Hát az kétdégtelen, hogy a pénz nagy szerepet játszhatott ebben, de ha belegondolok, Nerina milyen utat járt be idáig, ezen nem kell csodálkozni.

 

Why a major label record deal still matters

 

Viszont az is igaz, hogy mialatt Kylie-val dolgozott, illetve mikor befejezték a munkát, Nerina többször leírta a twitterén, hogy a 13 éves önmaga milyen ámult és boldog lenne most, hogy az akkori bálványával, Kylie Minogue-al dolgozhat együtt.

 

Tehát az egyik nem zárja ki a másikat. 

Amúgy meg az mindig az előadó, és a menedzsmentje felelőssége, hogy végül mit választanak ki az albumra.

A szerző ír ilyen dalokat, meg olyan dalokat... a végén a választás nem az övé.

 

Ép ésszel el lehet azt képzelni, hogy Kylie kiválasztja a dalt, sőt, ragaszkodik hozzá (Nerina így lemond arról, hogy feltegye a saját, 2009-es The Graduate albumárq) és a szerző nemet mond, és lebeszéli a sztárt, hogy hát ez a dal nem elég jó, ne ragaszkodj már hozzá ennyire?

Ez elég életszerűtlen azért. :)

 

És Nerina nem is érez felelősséget azért, mert a Better Than Today nem lett nagyobb siker. És nem azért, mert erre egyébként képtelen, hanem azért, mert nem érzi így, és kész.

Joe McElderry-vel kapcsolatban például érez felelősséget, pedig szerintem azért sem kellene. Ott is ők választották ki a real Late Startert Joe albumára, nem Nerina ragaszkodott hozzá. Talán le kellett volna beszélnia a srácot, hogy ne csinálja, ne énekelje el, mert nem neki való?

Ugyan.

De azért Nerina kissé kényelmetlenül érzi magát Joe McElderry kettétört, vagy csak megtorpanó karrierje miatt.

Itt, ezen a videón is elég világosan beszél az egész zenei iparról, és különösen az X-Factor bizniszről, Joe McElderry esete kapcsán:

Nerina Pallot about music industry, and stuff...

 

Real Late Starter (Joe McElderry's cover)

 

Real Late Starter (original)

 

De Kylie esetében erről szó sincs. Kylie nagylány már, tudhatja, mit miért tesz, és hogy hogyan működik a zenei ipar.

joe McElderry meg tapasztalatlan, zöldfülű kezdő volt, amikor hirtelen belecsöppent ebbe az egészbe, és nem fogta fel, hogy itt őt kifacsarják, beszedik a pénzt, amit hoz nekik (ha hoz), azután simán el is dobhatják.

Kylie legalább húsz éve ebben a világban él. Azt hiszem, amit ő nem tud erről az egészről, azt nem is érdemes tudni.

Ezeket a dalokat választotta, választották... Az album nem lett kirobbanó siker. Még akkor sem, ha beleszámítjuk a zeneipar utóbbi években mutatott drasztikus hanyatlását (az eladott CD-k számának csökkenését messze nem ellensúlyozza a letöltések számának növekedése).

Hát legközelebb majd jobban kell válogatni.

Egyébként Kylie Minogue nem kicsit akadt ki a saját lemezkiadójára, az EMI-re a két utolsó kislemeze sikertelensége kapcsán, és egyértelműen a menedzsment töketlenségét, a rossz időzítéseket, a csapnivaló promóciós munkát okolta érte. És nem azt mondta, hogy hát igen, rosszul választottunk, mert be kell látom, sz@rok ezek a dalok. Nem.

 

Ja igen, tehát még egyszer Joe McElderry esete:

 

"What do you feel about Joe McElderry? Is it true that you said that you are “to blame” for Joe’s career not taking off?

I feel bad for Joe because he only won the X Factor 18 months ago and yet it already feels like his career is not going very well. I think the show these days seems to exist to boost TV ratings and make the producers and TV companies loads of money but the actual contestants themselves get thrust into the limelight very suddenly and with minimal support. I also have issues with the way the contestants’ albums have release dates before they’re even made – so the albums are rushed out and not always representative of what the artist is really like. While I was flattered that one of my songs was chosen for Joe’s album, I think he should have taken a bit more time and made something with a bit more of ‘him’ in it. I think that’s what I meant when I said I felt partly to blame. Having said that, the X Factor can be amazing for the contestants, Diana Vickers has used the show as a great springboard for her career, but she also took a lot of care over recording her first album and going on tour with it. Also, when there is so little music on TV these days it’s still better that the biggest slot of the week on TV is a show given over to music. (Well, most of the time, I’m not sure Wagner counts as music!) But I get grumpy when I see the press giving these kids such a hard bloody time. People shouldn’t be shot down and made fun of just coz they have hopes and dreams, everyone has something they cherish but are a bit too scared to go for. Admittedly, some of the performers early on in the series could do with learning how to actually sing!!"

Előzmény: judelaw (7086)