OKdoki Creative Commons License 2012.05.23 0 0 326

A három utolsó oldalt már elolvasgattam. Persze, egy ilyen kérdésre nem is lehet igazán válaszolni. Vissza lehetne kérdezni, hogy milyen feladatra, vagy mit vegyünk vadászgépnek? Az akkori fogalmak szerint? Gyárthatóság, bevetés-veszteség, mennyibe került a veszteség, azt figyelembe véve és az adott ország teljesítőképességét, mennyi ideig tudta volna gyártani? Meddig lett volna az élvonalban, akár fejlesztési potenciál szempontjából. Stb……!

Hagyjuk a Me-262-est, mert minden hibája ellenére a legjobb, bevetett jövőbemutató konstrukciónak lehetne nevezni. Bár nem a Harmadig Birodalom szempontjából. Valaki megemlítette, és én is kíváncsi lennék egy elméleti összehasonlításra. P-7 Tigercat, F-8F Bearcat, Hawker Fury, Do-335. Érzésre, az Amerikaiak a légcsavaros gépek terén kezdek elérni a legtöbbet, amit akkor (1945) még ki lehetett hozni belőlük. Igaz, ezek a gépek már alig férnek be a II. Világháborús vadászgép kategóriába.