opel16v_ Creative Commons License 2012.07.06 0 0 14688

... és én akkor is elmondtam neked, hogy ez csak egy értelmezési probléma az NKH részéről... ugyanis ők azért kötik mindenképpen átalakítási engedélyhez az
E85-ös átalakításokat, mert értelmezésük szerint bármiféle eltérés a gyári környezetvédelmi emissziós értékektől ezt vonja maga után... viszont a KÖHÉM rendelet
világosan fogalmaz: az az átalakítás engedélyköteles, amelyik után eltér az autó károsanyag emissziós értéke a rendeletben megadottól... eddig oké is, viszont a
rendelet FELSŐ értéket határoz csak meg, tehát nulla és ezen érték között bármely érték elfogadott kell legyen, ergó nem engedélyköteles (mert nem változik
az előírttól). Persze mivel magyarországon élünk, megteheti azt egy begyöpösödött barom vizsgabiztos, hogy tuningbox-ra hivatkozva nem engedi át az autót
a vizsgán... de remélem figyeled az indoklást! nem az E85 átalakítással indokolják, ugyanis hivatalosan ezzel nem tudják...

amúgy közel ezer E85power-es autó rójja az utakat manapság, és egyiküktől sem kaptam még olyan visszajelzést a lassan 3 év alatt, hogy belekötöttek volna
az átalakításba. a vizsgabiztos látja hogy milyen jók a környezetvédelmi értékek, és más nem érdekli.

A gázos sztorit meg hagyjuk ki ebből, az más tészta, egy másodlagos üzemanyagrendszer, ami logikusan és ésszerűen engedélyhez és külön felülvizsgálathoz kötött.
Az E85 átalakításban egy veszélyes pont sincs, míg a gázosban elég sok...

Előzmény: t.lantos (14683)