opel16v_ Creative Commons License 2012.09.15 0 0 14791

Szeretem ezeket a "szivárognak ki a dolgok" témákat :)

Most éppen a csapból is ez a cikkezés folyik, csak éppen alapja nincsen. Ez megint a sötétzöldek aktivitása, kommunikációs stratégiája.
Ha valaki egy kicsit is benne van a témában, akkor a cikkből kiderül számára, hogy minden alapot nélkülöz... elég csak az elejével kezdeni,
hogy a támogatás megszüntetésével riogatnak 2020-ra, ami szerintük az etanol "környezetkárosításának" tudható be... ezzel szemben az
igazság az, hogy már amikor a jövedéki adó alapú támogatást engedélyezte az EU, akkor is fokozatos kivezetéssel határozták ezt meg az
első generációs üzemanyagoknál, tehát a terv szerint két lépcsőben csökkentik ezt a támogatást, míg a CO2 megtakarítással arányos
szintre kerül. Csak hozzávetőlegesen, magyarországon már el is értük hirtelen tavaly ezt a szintet, tehát itthon nincs már támogatva az
etanol semmilyen szinten. Úgyhogy kicsit hamis ez a meghatározás a cikkben, hogy miért vezetik ki a támogatást.
A másik, hogy az ILUC értékkel már most is számolnak, az már rég be van vezetve a rendszerbe. A magyar etanol gyártásnak is e
szerint deklarált a közel 60%-os CO2 megtakarítási kvótája (ez a fekete-fehér tény, a cikk légből kapott és adatokkal nem alátámasztott
állításaival ellentétben).
Illetve szerény véleményem szerint 2020-ra már a második generációs üzemek fognak beállni a sorba, mindenféle gond és negatív
hatás nélkül tudják teljesíteni a 10%-os megújuló felhasználási arányt a közlekedésben.
Hozzáteszem, eddig az etanolról beszéltem, a biodízel (amivel szeretik keverni az etanolt) már más tészta, esetében tényleg nem
olyan jók az adatok, inkább lokális rendszerekben hasznosabb.

Aki meg az élelmiszerárakat próbálja meg összekötni az etanol termeléssel, annak javaslom, nézze meg az olajárak és az élelmiszerárak
összefüggését az utóbbi 10 évben... nem az etanollal van összekötve az élelmiszerár, ez világos mint a nap ;)