Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 47

Üdv mindenkinek!
Kellene egy vérbeli gép, amely bírja a hideget-meleget (télen -30 fok, nyáron 30-35 fok is lehet és 1800 méter magasra kell "felmászni" az út pedig 1200 km (Svájc és munka lenne), amit "illik" 12 óra alatt megtenni, tehát 100-as átlag jön ki. A pályára személyautó is megteszi, de az utolsó 200 km főút és ott azért nem az itthoni max. 50 cm hóval kell számolni, hanem akár 2,5-3 méterrel is. Hóátfúvás + egyebek.A keret szűkös, fuvarozó vállalkozó voltam, de csúfos véget ért a vállalkozás, ezért is kell a külföldi munka...Nagy a kínálat mégis nehéz megfelelőt találni. Személyautók által hozzászoktam a kényelmes, esztétikus belsőhöz (BMW 730i és 525 tds, Peugeot 605 svdt, stb) mint pl plüss vagy bőr, fabetét, digit.klíma, sok más. Ebből nyilván engednem kell, de azért vannak elvárásaim. Sok autó után jutottam el az alábbiakhoz:- Pajero 2.8 td, de a belső túl japános és egyszerű, külső jó, talán a fogyasztás is, de a belső miatt kizáródott a sorból végül - Az egyedi dolog: Ssanggyong Musso 2.9D, kivül belül megfelel az elvárásoknak, de egy Mercedes ősrégi szívódízel egy ekkora monstrumban bírja-e a pályán a 120-130-as utazót szünet nélkül? Télen -30 fokban beindul majd? Megbízzak a koreai technikában egy 1200 km-es úton, ahol nem robbanhatok le, mert ez a munka az utolsó mentőöv, mielőtt végleg elsüllyed velünk a hajó a magyar megélhetés tengerén?! Erős kétségeim vannak vele még mindig.- Az egyik legjobb megoldás talán: Land Rover - Range Rover 2.5 tds a BMW 2.5 143 le dízeljével. Külső belső esztétika szinte hiba nélküli, a fogyasztás baráti, viszont igencsak adagoló érzékeny, de hidegben is indul. De lehet, még ez is kicsi a feladatra.?- Opel Frontera benzines, nem igazán tudok bízni benne valamiért és a szépnek is mondható külső ellenére a belső egyszerű és "darabos".És itt a 4Runner. Mindegyik autó 93-96 közötti, tehát évjáratban ez sem lóg ki. Viszont egy megbízható márka kell, hogy ilyen idős terepjáróval is nekivághassak rettegés nélkül ennek az 1200 km-es nem éppen sétagaloppnak. A Pajeróról annyit tudok, hogy a szomszéd 2 hetente jár vele németbe, soha nem maradt úton vele, fogyasztás 10 körül van a 2.8 td-nek és 120 körül jár vele. A Ssanggyongban a neve, a származása és az ősmotorja miatt nem tudok bízni, fogyasztásban pedig verné mindet, hatalmas és belül szép, kivülről meg elfogadható. A Range BMW motorja nekem nem jött be, félek, sok meglepetést tudna tartogatni. Terepjáró képességről azért nem beszélek, mert egyiket sem ismerem, nem is értek a terepjárókhoz, szóval azt sem tudom, melyik állandó összkerekes, melyiknek hajt csak a hátsó tengely (a hóban nem lehet előnyős) összezárás nélkül.A Toyotában bízom, mert volt kettő is és sokan nem hinnék/hiszik, de SOHA nem költöttem egyikre sem alkatrész ügyben. Minden autómnál vigyázok a megfelelő kopó és kenőanyagok idő előtti szervizelésére és a legtöbb autóm meg is hálálta. A Toyoták viszont 0 Ft-os költségmentességgel ajándékoztak meg a törődésért. Külsőre a 4Runner nekem az álomautó minden porcikájában. A belső japános egyszerűséggel készült, de nem sikerült beülnöm még sajnos soha a volán mögé. Kényelmes lehet-e? A belső luxust feladnám a Toyota névért és a külsőért.A dízel lenne a csúcs, de egy jó állapotú ára az egekben van, marad a benzines. A 2.4 kicsi és nem biztos, hogy sokkal kisebb az étvágya a 3.0 V6-nál, melyet viszont tudom, hogy igencsak falánk. Pályán 120-as tempót viszont véleményem szerint minden gond nélkül tudná tartani és az 1200 km-es túrát sem bánná szinte megállás nélkül leküzdve.Kijönne-e 10 körül, az itt a kérdés, mert ha 20 literekre kell számítani, oda-vissza már nem repülő jegyet, hanem saját repülőt vehetek a benzin árán, vagy még egy terepjárót. 2400 km-en 15-ös fogyasztás is hatalmas költség: 24x15x400 = 144.000 FtA mostani Toyotánk ( http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.4_linea_terra_hatchback-641078 ), amit 4Runner-re cserélnénk 6-ot eszik: 24x6x400 = 57.600 Ft. Hatalmas a különbség. Ha 10-re le lehet szorítani a 4Runner-t, akkor még bevállalnám.

Aki válaszol, kérem, írja meg: melyik autót javasolja, ismer-e valakit, aki cserélne, és a 4Runner milyen úgy általában, megfelel-e a fenti célnak?

Mindenkinek előre köszönöm, ha válaszol!