ketni Creative Commons License 2013.04.19 0 0 9036

Nem állítom egy szóval sem, hogy egyszerűen lehetne bizonyítani a folyamatosságot.

Az azonban, teszem azt, hogy a mi régi dalaink ereszkedő pentaton jellegűek, ez nem valami

mellékes dolog, hanem igen komoly töprengeni valót ad.

Szerintem ma már nem lehet vitaalapként elfogadni azt, hogy a "honfoglalók" voltak elsöprő többségben annak idején, és ezért

lett olyan a magyar kultúra, amilyen lett.

Ha, pedig jelentős kisebbségben voltak és mégis "ázsiai" típusú a zenénk, egyetlen logikus magyarázat lehet rá:

a Kárpát medencei őslakosság ugyan azon kultúra hordozója volt, mint, amilyen kultúra valaha egész Eurázsiában létezett.

Azt azért ehhez tudni kell, hogy gyakorlatilag minden ősi hangsor ötfokú volt egy bizonyos hosszú korszakon keresztül a világ nagy részén.

Azért ötfokú, mert mint mindenben, a régiek a zenében is Istent és a teremtést dicsőítették, ez esetben azzal, hogy az öt elem rendszert tükrözték ezzel a hangsorral.

(Mellékesen meg kell jegyezni, hogy a mai skála sem kisebb teljesítmény, és nem is a véletlen műve. Az európai 12 fokú skála 5 "félhangja" ma is ezt a pentatón szent

hangsort jelenti. A maradék 7 "egész" hang pedig a 7 bolygó rendszer, és egyben a világmindenség 7 kitüntetett pontját szimbolizálja. Összesen a 12 hang pedig a 12 állatövi

szakaszra utal.)

Tehát akkor miért csak a Kárpát medence lakossága büszkélkedhet ezzel az ősi örökséggel Európában?

Nyilván azért, mert ősidők óta itt él.

Felhozhatunk példának mást is. Itt vannak a "honfoglalást" megelőző rovásleletek.

Egy részét sikerült megfejteni, másik részét nem, de a megfejtettek között bizony akad egy pár, amelyiket gyönyörűen lehet magyarul olvasni.

Mégiscsak meg kéne vizsgálni, hogy miért!

Ezzel sem szeret foglalkozni a hivatalos tudomány a ledegradálásán kívül, mert igen kényes téma a számára.

 

Előzmény: Szabler (9025)