Üdv!
Van egy kis ellentmondás a fejemben a cefrével kapcsolatban, segítsetek tisztázni!
-A benzin levegő keverék a motorban - jó lambda sz. esetén - 800-850°C-on ég,
tisztán E85-tel ugyanez az égési csúcshőfok 600-650°C.
Ha az injektoroknak kb. 30%-at többet kell szállítani, akkor azt azt jelenti, hogy 4500-es fodulatig a GYÁRI njektorok is elegendőek, mert ezen a fordulaton szállít(-anának) E85-ből annyit mint benzinből 6-6.500-as max fordulaton!
Átalakító nélkül a legtöbb motor 5.000-es forulat fölött valószinűleg elszegényedik, de elvileg az sem (lenne!) baj ha az égési csúcshőfok nem haladja meg a benzines esetet (~850°C)!
-Igaz volna ez vagy már valamit alapvetően rosszul tudok?
Ha igaz, akkor a kérdésem:
-Miért "árt" a motornak ha (nyáron, melegben) tisztán E85-el használom VAGY nem? :-)
(most túl azon, hogy az én is 180.000-et futott AC-mat hazavághatja)
-Hiszen (nagyon ritkán) 5000 fölött (E85) max. annyira lesz meleg az égéstérben mint benzinnél nemde?
(mert ugye már szegényedik a keverék)
Köszi!!