a8lang Creative Commons License 2013.06.12 0 0 14981

 

Jól mondja a fórumtárs, nem kell hogy elérd a kapacitás végét akkor is rángatni fog akár és szegény lehet a keverék.

Mégpedig azért mert a legtöbb autó úgy működik, hogy van egy fuel tábla amiben fordulatokhoz és terhelésekhez tartozik egy lambda vagy afr érték amit az autó megpróbál tartani árkon bokron át. Az adagolásért meg a beszívott levegő mennyisége felel legtöbbször a maf szenzor(légtömegmérő) méri az áthaladó levegő mennyiségét amit feszültség értékben jelenít meg az ecunak, ehhez a fesz. értékekhez tartozik egy egy érték hogy mennyi üzemanyagot kapjon az adott maf feszültségnél. Van a korrekció amivel az esetleges pontatlanságokat tudja korrigálni felfelé is meg lefelé is ami legtöbbször +- 20-25%.

E85-ből viszont sokkal több kell az adott maf értékhez tartozó befecs mennyiség viszont kevés , ezért próbál korrigálni ami legtöbbször nem elég és közepes terhelésnél is szegény lehet a keverék amit vagy érzel az autó viselkedésén vagy nem, de semmiképpen nem jó.

Ha írható az ecu akkor egyszerű a dolog mert van injector scaler vagy fuel multipler amivel általánosan fel lehet szorozni az adagolt mennyiséget, ezt átírva egyből használható e85-el az autó amig a gyári üzemanyag rendszer el tudja látni.

A gt-r -nél pl még benzinhez is kevés a gyári injektor egy kicsi tuning után hidegben, e85-höz dupla akkorát is kifuttat de még pont használható. 

Előzmény: Dynax5 (14979)