Adamo_sx Creative Commons License 2013.06.13 0 0 14985

Nyilván minden ECU másként működik, én a sajátomról tudok nyilatkozni, ami viszont sok más yártónál is igaz lehet. A gyári ECU keskenysávú lambdaszondát használ, ami annyit tud mondani, hogy a keverék túl dús, vagy a keverék túl szegény. Ennyi. Az ECU ez alapján korrigál, de ezt is csak egy bizonyos fordulat/terhelés tartományban és ebből tanul valamennyit. Nálam ez max +/- 10 %. De az nem tűnt fel, hogy amikor tiszta E85-öt tankoltam, akkor kitanulta volna és legalább a 10 %-ot teljesen kitanulta volna. Annyi sikerült, hogy az alapjárat elfogadható lett, de menet közben, terhelés alatt nem sokat tudott kezdeni az E85-tel. És ez látszott is a szélessávú lambdán, amivel mértük. Szóval ebben a jól hangzó "hosszútávú keverékillesztés"-ben és nem bízok.

Jobb csak akkor lett, amikor elkezdtük a programot piszkálni és mind a mennyiségeket, mind a gyújtást állítottuk. Mégjobb pedig akkor lesz, ha a kompressziót és a turbónyomást is feljebb húzom :-).

 

A másik példa, hogy a mindennapi autómban (Carina E) 1:2 arányban használok E85:E95-öt és egyáltalán nem megy jobban, mint csak benzinnel. Igaz, annak az ECU-jével nem is tudok mit kezdeni. Nagyobb arányú E85 esetén pedig már észrevehetően rosszabb, rángat.

 

Végül pedig, lehet érezni sokmindent, de szélessávó lambdaszonda nélkül nagrészt csak találgatás, hogy mi zajlik a motorban. Néha még azzal is... :-)

 

 

Előzmény: Dynax5 (14982)