csokidarabka Creative Commons License 2013.07.25 0 0 1345

Sziasztok,

Mi egy hetet töltöttünk az El Mouradi Skanes Beach-ben, tegnap érkeztünk haza. Nagyon jól éreztük magunkat. Bár nem vagyunk nagy panaszgépek, pár dolgot leírok, hátha jól jön majd valakinek a friss információ.

A szálloda szerintem is megfelel az arab 4 csillagnak bőven, nem véletlen, hogy az utazási iroda és a helyi idegenvezetők is többször említették, hogy a hasonló árkategóriába eső tunéziai hotelek általában messze nem ütik meg ezt a színvonalat.

A közös helyiségekben általában véve elfogadható a tisztaság.(Bár, medence bár, közös WC-k.) Természetesen nem lehet a padlóról enni, de vállalható. A szobánkba is minden nap jöttek a takaírtónők, törölközőt cseréletek, felmostak, beágyaztak. Az ágyon ahgyott apróért cserébe még viragot is hagytak az ágyon. Kedvesek, mosolygósak.

A szállodához tartozik két nagyobb medence. Az egyik a szálló és a part közt egy nagy bár mellett van, forgalamas, hangosabb, itt van minden animator program is. Van benne mély, közepes és gyermekmedence rész is, nagyon kellemes. A másik medence a szálloda mögött a szárazföld felé eső részen van, kb 500 m sétára, a szálló új részénél. Ez csendesebb, itt is van gyermekmedence, ha pihenni vágytok, ez kellemes,és itt is van bár. A medencéket is fertőtlenítik naponta, annak tisztaságával sem volt probléma.

A tengerparton az ingyenágyas, ingyennapernyős szakaszon is takarítanak rendesen, összeszedik a szemetet stb. (Lehet kérni pár dínárért matracokat az ágyakra, és a vízbe vihető matracokat is. Emellett kaució ellenében strandtörölközőt is adnak a recepción.Ezt naponta kimossák.)

A parton lévő napágyas, napernyős részre érdemes reggel korán kimenni és egy-egy törölközővel helyet fogallani,mert mindig tele van. Bár a medencéknél is azt láttam, hogy reggel már az emberek befoglalnak maguknak egy helyet.

A tenger valóban felháborítóan koszos, tele van fűvel és törmelékkel, amit simán össze lehetne szedni legalább napi egyszer és ez bizony segítene a gusztustalan látványon. Ezzel kapcsolatban nem eroltetik meg magukat. Tavábbá, aki a tenger szerelmese,vagy úszóbajnok, az szerintem ne válassza ezt a szállodát, mert a hozzá tartozó partszakasz pici és az is le van szűkítve hálóval, bójákkal, szóval nagyon kicsi az a terület ahol lehet a tengerben lubickolni. Gyerekekkel ez ideális mert tényleg nem mély a víz, és nagyon meleg is már délutánra. Nagy hűsölésre ne számítsatok, hamar nagyon felmelegszik az a kis tengervíz. Nekem ez nem probléma, mert én kifejezettten a langyosabb vizet kedvelem, és nem bánom, ha nem úszhatok, a medencék mély részében simán leúszahtó pár hossz,ha az ember arra vágyik. De ha valaki a tengerben hűsölős úszásra vágyik, akkor ezt itt nem kapja meg.

Korábban írtak sokan a medúzákról, hogy sok van. Ez is igaz, én is láttam egyet-egyet, de én  félelmemben én állandóan azt néztem, nagyon óvatosan mentem be a vízbe és egy sem csípett meg.

A szállodának van egy régi szárnya, ez az amelyik a zajos medence és a part és az étteremhez közel van. Itt a bútorok fémből vannak, kissé már kopottas a szoba, de nekünk nagyon tetszett. A 120-asban laktunk, ami mindenhez nagyon közel volt. Hangulatos, volt erkélyünk, ami csendes kertre nézett, és mindent 20 lépéssel elértünk. Valóban voltak kiesett csavarok, és a légkondi is csöpögött, a víznyomás fura hangokat adott ki, de semmi extra panaszunk a szobára egyébként nem volt. Valószínűelg ezek az új szárnyban való szobakéréssel elkerülhetőek.

A szálloda új szárnya állítólag sookal szebb szobákból áll. Ezek a szobák a csendes medence mellett vannak. Szerintem az újabb bútor nem ér annyit, hogy mindenért sétálni keljen azt a pár száz métert, de nyilván mindenki eldönti, hogy mi a fotosabb neki.

Sokan írták korábban, hogy a szobakérésnél fizettek és jó/job szobát kaptak. Mi nem adtunk egy forintot sem, és mikor megérkeztünk, megmutatták a szobát és mondta a csomagos fiú, hogy ah nem tetszik, szóljunk, adnak másikat. Szerintem fizetés nélkül is bőven lehet jobb szobáért reklamálni, én ezért külön nem fizetnék első körben.

Az all inclusive ellátás szerintem kifejezetten színvonalas volt arab viszonylatban.Az én korábbi élményeimmel összehasonlítva, bár nem avgyok világutazó, de jártam már pár helyen, és teljesen jó volt.

A belső bár, ahol légkondival hűsölnek sokan, ott vannak játékok tiniknek (gépek) meg kénylemes kék fotelek. Itt lehet alkoholt is inni. Helyi italok vannak, sokszor sor van, és nem egy mosolygós pincérre kell számítani, hanem egy mufurc arab úrra, bár gondolom, ha az ember borravalót ad, kedvesebbek. Mie nem adtunk.

A külső bár a zajos medence mellett van( itt van a kávé és a snackek is). Itt is van alkohol. Ha borravalót osztogatsz, akkor ki is hozzák neked az italt, nem kell érte pl este sorban állni.

A reggeli/ebéd/vacsora az a zárt terű étteremben van, ahol szerintem vagy nincs légkondi vagy nem elég, de délben és vacsorakor nagy meleg van. Az étteremben mindig nagy a pörgés, néha nehéz asztalt találni. Mi főszezonban voltunk, gondolom ilyenkor ez a normális. Némi borravalóért cserébe a pincérek asztalt szereznek neked, meg odahozzák az italokat, mi inkább magunknak intézük a dolgokat. Nagyon szeretik a borravalót, kedvesek nagyon, ha az ember ad 1-2 dínárt.

Az ételekről: mindig lehet találni valamit, ami finom. Nem túlságosan változatos, de rengeteg féle kaja van mindig, szóval szerintem kielégítő.  Egyszer rák is volt és halat is ettünk többször is. Mindig van többféle zöldség, gyümölcs, és húsok is. A sültkrumplijuk nagyon finom, a kenyerek minig frissek, a péksütik kiválóak és a süteményeik mind kifejezetten jók voltak. Felvágott választék viszont egyáltalán nem volt, ez nekem nagyon hiányzott.

Az animátorok nagyon kitesznek magukért, csaádosoknak,kis gyerekkel csak  javasolni tudom a helyet. A medencében erobik, torna, vizilabda, egész nap játékok, este tánc és tényleg mindne van, a picik láthatóan imádják ezt, és van magyar animátoruk.

Az időjárással nekünk szerintem nagy szerencsénk volt, mert bár főszezonban utaztunk, július közepén, kellemes meleg volt, néha kis széllel, sok napsütéssel, de nem voltak ezer fokok, sőt, estére kifejezetten kellemesre hűlt az idő a kint üldögéléshez.

Fakultatív programon mi csak a  Tunis/Karthago/ Sidi Bu Saidoson voltunk. Az idegenvezető, Enikő, bár aranyos, kedves volt, sok baromságot összehordott, nekem nem tűnt tájékozottnak, sem pedig értelemesnek, bár valóban 10 éve ott él. Hajnal 6-kor indultunk a szállóból és legalább 1-1, 5 óra volt mire a hotelekből összeszedtük a kirándulókat, ez nagyon idegörlő és hosszadalmas.

Feleslegesen sok időt töltöttünk a napon a romoknál, és nagyon kevés időt Tunisban, ahol pedig bőven let volna mit nézni. Még egyszer nem fizetnék be rá, szerintem érdemesebb saját magunk körbenézni, ha beszélünk franaciául vagy angolul.

Összességében mi jól éreztük magunkat, az árát a szálloda nagyon megéri, természetesen mindenhez vegyük hozzá, hogy ez arab viszonlatban igaz.

Nagyon szívesen válaszolok kérdésekre, ha valakit valami érdekel.