Egy volt dolgozó Creative Commons License 2013.11.05 0 0 2546

Nagyon örültem amikor felhívtak a Penny-ből, hogy sikeres volt az állásinterjú és hogy felvettek. Első nap elmondták, hogy ez egy családias környezet, ha valami problémám van, akkor azt meglehet beszélni, bármikor lehet enni, inni stb. Sajnos már a 3. nap rájöttem, hogy ez nem igaz. Eladó-pénztáros pozícióba vettek fel, ennek ellenére fél éven keresztül csak a kasszában álltam. Egyébként ezzel nem is lett volna semmi gond, csakhogy amit az elején elmondtak, az a sok szép mese, az nem volt igaz. Minden egyes alkalommal amikor bementem dolgozni, megkérdeztem, hogy mi a feladatom, rendszeresen a kasszába lettem küldve. Onnan pedig csak akkor jöhettem ki amikor lejárt a 6órás műszakom. Ami néha 8 vagy esetleg 10óra volt. Nagyon ritkán tudtam pl. mosdóba menni. Néha már majdnem elsírtam magam. Arról nem is beszélve, hogy enni-inni egyáltalán nem tudtam. Mindenhol megengedik, hogy a kasszásnál legyen legalább egy fél liter víz, amit fogyaszthat, itt nem. Egyszer egy csütörtöki napon ( amikor tényleg sokan voltak, mert akció váltás volt ), délben megkérdeztem a műszakvezetőt, hogy ki mehetek-e szünetre. ( Ami jár, mert azt a fél órát ledolgozom. ) Azért délben, mert egyszer egy megbeszélésen elmondták, hogy aki nyitásra jön, az csak délben mehet ki enni, inni, mosdóba. Merthogy ne legyünk már csecsemők, hogy délig nem bírjuk ki. A műszakvezető válasza arra, hogy elmehetek-e szünetre az volt, hogy persze, hogyne a legnagyobb forgalomban, még mit nem. Akkor a forgalom miatt nem mehettem ki, de később sem, mert 13: 30-ig tartott a munkaidőm. Így még egy óra körül sem mehettem szünetre, mondván úgyis mindjárt megyek haza.
Amíg ott dolgoztam nagyon ritkán tudtam azt a fél órát kivenni, ami jár és ledolgozom.
Minden nap volt valami amiért a műszakvezető velem kiabált, persze a vásárlók előtt. Amikor pl.: valamiért csöngetnem kellett neki akkor az üzlet végéből ordibált, hogy már megint mi van. Pedig esetleg csak egy áfás számla miatt szóltam neki. Egy idő után már eljutottam, arra a szintre, hogy amikor csöngetnem kellett, görcsberándúlt a gyomrom, mert féltem, hogy megint miket fog majd mondani.

Volt egy olyan nap, amikor még jobban hajtottak minket,mint általában. Egész nap ment a cseszegetés. Ha csöngettem a másik kasszásnak, akkor az volt a baj, ha nem akkor meg az. Már nagyon vártam, hogy vége legyen a műszaknak. Olyan gyorsan dolgoztam, ahogy csak tudtam. Pörgött a kezem a kasszában, nehogy rossz legyen a szkennelési rátám, mert akkor írásbeli figyelmeztetést kapok. Az egyik kártyás fizetésnél volt valami hiba, mert a banki terminál kiadta a két bankos papírt, de a rendes blokk nem jött ki. Így mivel még nem találkoztam ilyennel, csöngettem a műszakvezetőnek. Mondanom sem kell, hogy úgy beszélt velem, mint a kutyával. Elmondta, hogy üssem ki azt az összeget készpénzes fizetésre és akkor megoldódik a probléma. Megcsináltam. Az én bankos papíromra ráírtam, hogy Kp és eltettem. Műszak végén,amikor számolták a kazettámat, 1395Ft hiány jött ki. Sajnos azzal, hogy egész nap ment a cseszegetés, meg hogy gyorsan-gyorsan kell dolgozni, ez lett az eredménye. Legalábbis akkor azt hittem, hogy azért volt hiányom. Befizettem majd hazamentem. Két órával később eszembe jutott az a vásárló akinél a kártyás fizetéssel valami probléma volt. Minő meglepő pont annyi volt a kártyás fizetés, amennyi nekem hiányban kijött. Felhívtam a műszakvezetőt aki leszámolta a kazettámat és elmondtam neki, hogy mi történt és így akkor nincs hiányom, mert a vásárló kifizette az összeget, csak én készpénzre ütöttem ki, így kérem vissza a pénzem. Azt mondta, hogy akkor kellett volna szólni amikor elszámolt, mert így utólag nem lehet semmit sem tenni. Akkor kellett volna írni egy jegyzőkönyvet, de sajnos így utólag nem lehet. Tehát így jártam. Igen elismerem, hogy hibáztam, nem szóltam akkor, de annyira elegem volt már mindenből, hogy ez az eset kiment a fejemből. Hiába jártattam a számat, mondtam a magam igazát, nem kaptam vissza a pénzem. Pedig még az én bankos papíromra ráírtam, hogy Kp., tehát meglehet nézni, hogy tényleg így volt és nincs hiányom. Így a Penny kétszer kapta meg azt az összeget. Egy idő múlva elfogadtam azt a tényt, hogy nem kapom vissza a pénzem. Ha nagyobb összegről lett volna szó ( mert előfordulhatott volna az, hogy nem 1395 Ft, hanem 10.000 Ft. ), akkor valószínű, hogy jobban kiállok a magam igazáért.
Pár nappal később egy másik probléma adódott. Közölték velem, hogy olyan étkezési jeggyel fizettek nálam, amit mi már nem fogadunk el. Hozzáteszem, senki egy árva szót sem szólt, hogy figyeljek oda, mert van olyan utalvány amit nem vehetek el. Én amikor elvettem az utalványt természetesen megnéztem a lejárati dátumát, és nem volt vele semmi gond. Azt mondták, hogy levonják a fizetésemből de megkapom majd az utalvány és majd én elköltöm. Tehát nem ér engem semmilyen anyagi kár. Húzták vonták az egészet, csak nem kaptam meg. Aztán egyik nap, csak összehozták, elkészült a jegyzőkönyv, hogy 5000ft hiányom volt és majd a fizetésemből levonják. Majd megkaptam az utalványt. Ahogy hazaértem megnéztem az interneten, hogy hol lehet beváltani. Amit találtam, sajnos nem az volt amire számítottam. Kiderült, hogy ezt a fajta utalványt 2013. június óta sehol sem fogadják el. Hiába van az rajta, hogy 2013.12.31.- ig érvényes. Kivonták a forgalomból.
A Penny-ben elfelejtettek tájékoztatni erről. Sajnos mielőtt rájöttem volna, hogy nem tudom felhasználni és ráadásul majd a fizetésemből még le is vonják azt az összeget, kirúgtak. Mivel 3 írásbeli figyelmeztetést összegyűjtöttem ezért ez lett. A figyelmeztetéseket a próbavásárlók miatt kaptam. Egyébként így utólag rájöttem arra, hogy direkt küldték rám őket. Mindig volt valami amit állítólag nem vettem észre. Egyébként nem tartom helyesnek azt az eljárást amit csináltak amikor kiderül, hogy aki fizetett az próbavásárló. A jegyzőkönyv az úgy készül el, hogy én nem vagyok ott. Szerintem az lenne a korrekt, hogy amikor "felfedi" magát a vásárló, akkor előttem pakolja ki a kocsi tartalmát, előttem írja meg a jegyzőkönyvet. De nem. A Penny-ben nem így működik. Elviszik a kocsit az irodába, ülnek rajta 20 percet, addig a műszakvezető össze-vissza rohangál. Nincs üldözési mániám, de biztos vagyok benne, hogy az egyik esetnél utólag raktak a kocsiba egy Royal vodkát. Hiszen amikor eltolták a kocsit, akkor nem láttam benne. Amikor meg behívtak akkor meg messziről kiszúrtam.
Most már annyira egyértelmű, hogy el akartak távolítani onnan. Sikerült nekik. Egyik nap műszak végén behívtak az irodába és szembesítettek a tényekkel. A Royal vodkás esetet hozták fel. Azt mondták, hogy ha a blokkeltérésem meghaladja az 1000 Ft-ot, akkor az azonnal kirúgással jár, és mivel a Royal vodka 1800 Ft, így sajnos már nem hajlandóak velem tovább dolgozni. De választási lehetőségem van. Vagy közös megegyezéssel távozom vagy pedig olyan felmondólevelet írnak, amivel sehova sem fognak felvenni. Sajnos abban a percben arra gondoltam, hogy jó, hát legyen a közös megegyezés. Nagyon megbántam, mert így nem tudom megtámadni a Penny-t, pedig annyi igazságtalanság történik ott. Ha  egy kicsit is talpraesettebb lennék, akkor elmondtam volna a véleményemet a műszakvezetőnek, meg a főnöknek. Ebben a Penny-ben úgy bánnak a dolgozókkal mint a kutyával. Egyáltalán nem sajnálom, hogy eljöttem onnan. Egy dolgot talán, hogy nem úgy ahogy én akartam.

Üdvözlettel:

Egy volt dolgozó