Kempingez Creative Commons License 2014.08.31 0 0 2621

Ma történt az eset, a mezőtúri Pennyben. A pénztárnál előttünk, egy hölgy reklamált, mert az 50%-os akcióban meghirdetett hőtükröt, a gép teljes áron számolta. A pénztáros fiatalember, nem igazán mutatott nagy segítőkészséget. Folyamatosan azt hangoztatta, hogy nem tehet semmit. Mert ez van a gépben, ennyi az ára. Természetesen a vásárló hölgy, nem hagyta magát rögtön lerázni. Hivatkozott a feltüntetett árra, és az akció érvényességére. Így előkerült már egy illetékesebb, talán az üzletvezető. Utánna járt a dolognak, de csak az lett a vége hogy az eredeti árat akarta elkérni.( Hátrébb álltunk nem hallottam a magyarázatát) Így a kedves vásárló, inkább lemondott vásárlási szándékáról. Az akciós termék nélkül távozott. Meg is jegyeztem, hogy engem ilyen könnyen nem ráztak volna le. Ugyan is mindíg a legkissebb feltüntetett ár érvényes, független attól hogy mi van a gépben. Még akkor is, ha csak ott felejtették a régi kissebb árat. Erre rögtön kifejtette, sajátos álláspontját a pénztáros. Hogy szerinte az én verzióm, szimplán lopás volna az üzlettel szemben, kárára. Nem érdekli őt az előírás, lopás és kész. 

Nem erőltettem tovább, láttam hogy nem valami jártas a vásárlók jogait illetőleg.

Szerencsére csak "látogatóban" jártunk ebben a városban.

Otthoni Pennyben egy ilyen esetben szabályosan jártak el, a kint felejtett kissebb áron kaptam meg az árút, és még elnézésem is kérték.

 

Persze mi nem néztük meg, a hőtükör polcon feltüntetett árát, kiírás módját. (Nem mi akartuk megvásárolni) 

Mert az is előfordulhatott, hogy már eleve az 50%-os ár volt feltüntetve. Így a vásárló csak benézte, és nem volt igaza. 

Viszont ha nem írják ki az eredeti árat is akkor, ez megtévesztésre alkalmas. A vásárló abban a tudatban volt hogy 1000 Ft és nem 2000 Ft, (de ha mégis annyi, az eredeti árnak 4000 Ft-nak kellett volna lenni.)

 

Totálisan tájékozatlan volt a pénztáros, ráadásul még büszke is volt a sajátos téveszméjére.