riel Creative Commons License 2015.10.02 0 3 topiknyitó

Az 1.2 TSI motor vezérlésproblémái miatt elért nem éppen jó hírét szeretném javítani a következőkben.

 

A problémáról lehet olvasni például itt:

Húsz motor: ezeket kerülje

Használt autót venne de nem ért hozzá? Vagy netán vett is és most retteg, hogy mi baja lesz? Nyugalom, itt a segítség, hátha nem késő még. Kiskáté, nem csak laikusoknak. Tovább »

forrás: totalcar.hu

A legutolsó bejegyzés az 1.2 TSI-é.

 

A probléma létezik és igaz, az újonnan vásárolt 2010.09-es gyártású 1.2 TSI Octaviánk élete eddig a következőképpen alakult:

- 5ekm-nél kezdődtek a zörgő láncos indítások (a szerviz elvégzett egy javítást, amitől nem lett jobb: betettek egy hézagoló alátétet a turbónál az útváltó szelep mozgató rúdjához); miután nem lett jobb, a szerviz hümmögött
- 25ekm-nél trélerre került, mert a láncfeszítő megakadt és nem feszített, igy a lánczörgés nem csak az indításra korlátozódott már, hanem zörögve is maradt; beismerték, hogy típushibás a lánc és a feszítés; láncot, feszítőt szűrőt és olajat cseréltek (elvileg feszítőpatront is kellett volna, de az nem biztos, hogy megtörtént, mert nem szerepelt a kicserélt tételek felsorolásban)
- 30ekm-nél újrakezdődött a zörgős indítás (tehát megint csak 5ekm-t bírt az új lánc)
- 38ekm-nél beépítettek egy visszacsapó szelepet, hogy a láncfeszítő patronból ne csorogjon vissza az olaj a teknőbe, láncot nem cseréltek; gyakran hallatszott, hogy zörögve indulna, de a szelep miatt hamar ráfeszít a láncra, szóval egy lánccsere sem ártott volna szerintem

- 58ekm-nél (garanciaidő után egy éppen esedékes olajcsere előtt feltúrtam a netet, hogy milyen láncot tegyek bele az autóba. Végleges megoldást szerettem volna, így annál tovább kutakodtam, hogy meg találtam az amúgy is benne levő gyenge lánc típusát és árát.

 

A kutakodás eredménye ez lett: https://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=it&u=http://a1.audi.club.forumfree.it/%3Ft%3D70681649&prev=search

 

Mivel az ETKA (gyári szerviz adatbázis) nem hozza a 03F 198 158 B vezérlés átépítő készlet cikkszámot az 1.2 TSI motorhoz (de pl. a Bárdinál és a VW szerviznél is kapható a szett), így volt bennem némi bizonytalanság a dolgot illetően, de látva a robosztusságát, leküzdöttem a dolgot.

 

A lényeg, hogy 2015.09.12.-én átépítettük a szélesebb láncosra és köszöni szépen, azóta piciket sem morran indításkor. A szélesebb lánc keresztmetszet elvileg az 1.8 TSI-é.

Csatolok pár saját fotót is az átépítésről.

 

Remélem, hogy minden 1.2 TSI meggyógyul ezzel a szettel és visszanyeri azt a jó hírét a motor, amit itt olvashatunk: http://www.origo.hu/auto/teszt/20100223-soha-rosszabb-alapmotort-volkswagen-golf-12-tsi-teszt.html

 

Ezen kívül már csak egy betegsége van, a kormolás. Ez szintén gondot okozhat, ami abból adódik, hogy a közvetlen befecskendezéses motor több kormot produkál, mint egy sima benzines és az EGR szelepen  keresztül visszavezeti a motor szívóoldalára. A központi és hengerenkénti befecskendezéses motoroknál a benzin-levegő keverék a szívószelepeket szép tisztán tartja, de a központi befecskendezésnél a szívó oldalon csak levegő (és az EGR felől korom) halad át, mert a benzin közvetlenül az égéstérbe jut. (létezik "hibrid" megoldás is, az újabb 1.8 TSI/TFSI-k már központi és közvetlen befecskendezést is tudnak, hogy mindig a pillanatnyi üzemállapotnak megfelelő módon tudjanak üzemanyagot adni a motornak)

Az elkormolódásra az egyik megoldás a szétszed-kipucol, a másik a dióhéjas tisztítás. Ez utóbbinál csak a szívóoldalt kell lebontani, ami gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbb procedúra, de még nem sok helyen csinálják, így hosszú a várólista.