szrol1 Creative Commons License 2015.12.20 0 1 7340

Sziasztok!

 

Gondoltam megosztom pár tapasztalatom az első 4000 km után az új Superb-vel kapcsolatban.

 

 

Az első pillanatban feltűnt, hogy a kocsi lényegesen csendesebb a korábbinál. A jobb zajszigetelés mellett ehhez még hozzájárul, hogy a DSG váltó áttételek jóval hosszabbak. Réginél (170Le CR DSG) 160-nál forgott 3000-et, míg ennél (150Le CR DSG) 3000-nél már 185-öt mutat a sebességmérő. Sőt ez a fogyasztásra is kedvező hatással van. Régi esetén 6,2 míg most 5,8 az átlag fogyasztás (állófűtés gyakori használata mellett). Nem csak a 6. fokozat a hosszabb, hanem ez érezhető az összesben is. DSG is sűrűbben váltogat vissza. Ennek az egyedüli hátránya. hogy a kocsi kicsit lomhábban gyorsul, mint a korábbi, de valahogy ezzel a kocsival nem is akarsz gyorsan menni.

 

A gázpedál hangolása ami nagyon nem tetszik és nehezen is lehet megszokni. Nagyon érzéketlen! Valószínű, hogy ez is a CO kibocsátás csökkentése miatt van, de ez akkor is szar.

 

A motornak hidegen és melegen is sokkal szarabb hangja van mint a korábbinak. Olyan cserregősen traktoros! Szerencsére ez belül nem hallatszik. Eleinte bántam, hogy nem a 190Le-et választottam, de a héten azt hallottam, hogy sok velük a probléma. A kevesebb Le miatt a biztosítások is jóval kedvezőbbek lettek. Casco-m éves szinten csak 6000.-Ft-tal lett drágább, mint a korábbi 7 éves kocsimé!

 

Az adaptív futómű nálam 90%-ban Comfort állásban van és ehhez nem tudok semmit hozzáfűzni, csak annyit, hogy kényelmes.

 

A Dinamic Light asszisztens nagyon jól működik, nem villogtat senki és remekül lehet látni mindent. Ezt mindenkinek ajánlani tudom. A sávtartó nálam állandóan ki van kapcsolva, mivel nagyon zavaró. Olyan az érzete mintha állandóan változna a szervokormány rásegítése és emiatt halvány fogalmad sincs a kerék és az út közötti tapadásviszonyokról! Kitolatás asszisztens már párszor megtréfált.

 

/Pl. tolatok ki, jön egy kocsi villogtat, hogy kienged, de csak a közelemben lassít le, ekkor az asszisztens vészfékez és sípol, az udvarias fickó meg nem érti, hogy miért vész fékeztem kitolatás közben amikor kiengedett!/

 

Én nem rendeltem bele gyári navit, mert mindkettőt drágának tartottam és a mirrorlink is jó megoldásnak tűnt. Jó sokat szívtam vele mire rájöttem, hogy a telefon tokja a hibás. S6-os van view cover tokkal. Na ezt nem szabad becsukni, ha használni akarod a mirrorlinket mert nem tudja kezelni ezt. Ez után már remekül használható Sygic navigáció. Magyarul navigál, halkítja a zenét és közben a telefonálni is tudsz a kihangosítóval.

 

Kesztyűtartó nagyon kicsi lett, ellenben a könyöktámasz alatt nagy rekesz van. Kulcs nélküli nyitás zárás, indítás is jól müködik. Itt azért észrevehető a VW fricskája, mert csak az első kilincsekre tettek érzékelőt (Passat-nál hátul is van).

 

Végezetül a legjobb extra számomra (így télen) az állófűtés! Első kocsim amiben ez van és mivel az MX5-öm áll a garázsban ezért sokat használom. Minden reggel a kellemesen meleg kocsiba ülök be és szerintem a motor élettartamára is pozitív hatással van. Majd az akksira leszek kíváncsi, hogy meddig fogja bírni. Itt jut eszembe a start/stop-ot is mindig kikapcsolom, mert marhára idegesít.

 

Végezetül, nagyon elégedett vagyok vele. Úgy érzem megérte ezt megvárni és nem egy Facelift-est venni tavaly.