lkcar Creative Commons License 2016.02.20 0 0 7446

Sziasztok,

 

Megosztanám veletek egyik érdekes tapasztalatom.

 

Kiderült 210.000 km nél kellene vezérműszettet vízpumpát és a járulékos dolgait cserélni. (végül is a szervízkönyvemben is be van írva, de azt néztem meg legkésőbb)

 

Kértem jó pár Skoda márkaszervíztől ajánlatot a vezérműszett cseréjére. Hat helyről kaptam kiértékelhető választ.

Elsősorban nem is az árak érdekeltek, amelyek szórása 156.000 - 290.000Ft ig terjed, hanem az anyagok ill. cikkszámok, miket is használnak fel, szeretek tisztában lenni mindennel, mielőtt szervízbe megyek.

 

Amin megdöbbentem az az, hogy minden márkaszervíz különböző anyagokat tett bele az árajánlatba.

Ugyanaszt a szoftvert használják, de a felsorolt anyagok ill azok cikkszámai nem minden esetben egyeztek meg, pedig azt gondolnám a VW konszern azért mindent egyértelműen előír.

 

Szépen kigyüjtöttem egy excel táblázatba mik azon anyagok amelyeket minden szervíz belevett az árajánlatba és mik azok amiket csak néhányuk.

Elég nagyok a különbségek annak ellenére hogy ugyanazt kell végrehajtani minden szervíznek egyazon előírt technológia szerint.

(Volt aki 2013-as seat ba való vezérműszíj (bordásszíj) cikkszámát írta bele valamiért, volt aki más motorkódhoz való alkatrészt tett bele, pedig ott volt az én motorkódom is az anyaglistán)

Bizonyos szervízek belevettek az ajánlatba G13-as hűtőfolyadékot, mivel vízpumpa csere is van, mások meg nem. Van aki desztilláltvizet is belevett az ajánlatba van aki nem.

Nem értem a különbségeket.

 

Mi erről a véleményetek?

Előzmény: Shtirley (7418)