ketni Creative Commons License 2017.12.12 0 0 109

Én már megvettem a Magyar Hieroglif Írás c. könyvet és az előadásokat is végig néztem.

Nagy tisztelője vagyok Varga Gézának. Világra szóló áttörést ért el az írástörténeti kutatásában, amit persze nem fognak egyhamar elismerni. Ezt tudjuk. A széljárás ebben a tekintetben igen rossz és egyhamar nem is fog változni.

 

Valami nem teljesen kerek az Anusirván történettel. Hogyha neki készült, miért nem viselte? Miért nem azt a programot vállalta ami a Szentkoronán van; miért nem tette államvallássá a kereszténységet?

 

A Szentkorona kétnyelvűségére volt egy magyarázata Pap Gábornak is.

Állítólag ma is számon tartja a keresztény egyház, hogy a görög nyelv az égből származó hatalom nyelve, a latin viszont a földi végrehajtóé, a világot igazgató uralkodóé. Ezért volnának felülről lefelé haladva görög és latin nyelvűek a feliratok.

Ez azt jelentené a készítés szempontjából, hogy szóba jöhet ugyan Merv, de ez egyáltalán nem biztos, mert tehát az ige földre szállásának nyelvi menetrendje fontosabb szempont, mint az, hogy történetesen a készítés helyén milyen nyelveket beszéltek.

Nyilván ismerni kellett mind a két szent nyelvet a készítőknek, tehát Merv még ebből a szempontból játékban marad.

Az indok azonban nem lehet az, hogy megfeleljen mind a görög, mind a latin nyelvű népességnek, vagy, hogy valamiféle polkorrektség miatt mind a két szent nyelvet fel akarták tüntetni rajta.

A lakosság összetétele bárhol is készüljön a Szentkorona, teljesen lényegtelen.

Előzmény: karacsányi (108)