Törölt nick Creative Commons License 2018.02.04 0 2 12090

Miért pont 1:72? Egy véletlen folytán több mint 30 éve. Anno én is 1:87-ben utaztam. Akkoriban H0-ban nem volt szinte semmi magyar vonatkozású jármű e témában, és felfigyeltem 1984-ben a Keleti pályaudvar kultúrtermében megrendezett vasútmodell kiállításon néhány saját kézzel fabrikált 1000 típusú villamoson, ami Kabók és Vitányi munkái voltak. Ez egybeesett azzal, hogy a valóságban is ez évben búcsúztak el az utolsó kéttengelyesek a valóságban, így nagyon be voltam zsongva. Kabók úrral fel is vettem a kapcsolatot, hogy lehet e venni ilyen egyedi H0-ás villamost. Mondta nem, de néhány beszélgetés után, mondta miért nem csinálok én is? Dióhéjban kaptam tanácsokat tőle, minek az lett az eredménye, hogy egy hétvégi estén nekiláttam, csak egy hibát elkövettem, 1:72-be számoltam ki a méretett. Egy darabig ment a vasutazás 1:87, párhuzamosan a saját készítésű 1:72-es ilyen-olyan modellekkel. A városi közlekedés egyre nagyobb teret kapott, és a nagy dobásom az Újpesti remiz is ezt a méretett kapta, hisz a alapok is ebben a méretben játszottak. A H0 hátérbe szorult. És az csak hab volt a tortán, hogy az ATLAS" kiadott ilyen méretű járműveket, és ez nagyon jó átalakítási alap lett.  

Előzmény: dave_dömper (12089)