StudioTan Creative Commons License 2018.02.10 0 0 19

Sziasztok!

 

Vadiújként vagyok, egy hete egy vadiúj 1.25 Kia Rio EX Limited + Komfort csomag, grafit metál boldog tulajdonosa. Pontosabban a nejemnek vettük, de nagyon szereti/szertjük.

 

Miért vettünk KIA-t? Sok autóm volt, bogárral kezdtem, volt 125LE Honda CRX-em a két üléses, Honda HRV 5 ajtós Real Time 4 kerék és sok unalmas céges autóm: Ford fikusz, Renault Megane, Ford C-Max Grand, Peugeot 308, Skoda Octavia, stb. A mostani cégesem - kollégám javaslatára - egy KIA Niro lett, sima hibrid, tavaly októberben, vadiújként. És mit mondjak a Honda HRV cégesem után ez az első amit tényleg szeretek. De nem a Niro miatt vagyunk itt, más kategória, viszont ha ez nincs akkor eszembe se jut a Rio. Asszonyka 11 éves (újként vettük) Nissan Micra-ja részünkre beöregedett és az amúgy kevés km-es kisautó (116e) lecserélendőnek ítéltetett. Anno csak japánban gondolkoztunk, szerettük de megváltunk tőle.

 

Rio: valagnyi extra, 7 év garancia és asszony viszonylatában elegendő kraft + kedvező fogyasztás. Pest megyén, ill. országon kívülre max. évente 2x megy a gép, arra ott van nekünk a céges Niro, amíg el nem veszik :), a szakadatlan költség csökkentés jegyében. Mához egy hetes a gép, de ami biztos: a fogyasztás príma, a váltó már-már Hondás jegyeket mutat, minden kézre áll, teljesen precíz, igaz nem egy új Micra kinézetű, inkább konzervatív, férfiasabb megjelenéssel, de most ez volt a koncepció. Ja' és kb. 10 évig szeretnénk ezt is használni. A csomagtartó - 325l - a kategóriában kimagasló. Hátul is elegendő a hely 2 felnőttnek is.

 

Ami negatív:a rehadli extra mellett (tolatóradar, tempomat, digitklíma, LED első menetfény, fűtött e. tükőr, fűthető első ülések, kormányfűtés, kanyarlámpa, start/stop, 6 légzsák, visszagurulásgátló, gyári riasztó, Bluetooth, bőr kormány-váltó, könyöklő box, egyebek) a hátső ablakok kurblisak és nem lehet rá tetőcsomagtartót feltenni, de ennyi bajom legyen csak.

 

Summázva: ár/érték arányban szerintem nagyon jó autó.