GPS Creative Commons License 2018.03.13 0 0 132

 

Üdvözlöm a társaságot!

 

A következő lambdaszonda gondba futottam bele - ezért a tanácsotokat kérném.

 

1) Fiat Punto 2005, 1,2 /8V  (188A4000-es motorverzió)

2) CO mérésnél remek érték (0,03 körüli) - padon mérve
3) Lambda-érték közel 1 (0,99...) - padon mérve

 

HIBAJELENSÉG

 

1) Városi forgalomban, vagy kímélő (60-70 km/h) üzemmódban - tünetmentes

2) Viszont 3-5 perc országúti, kitartott 100-110-es tempónál (amikor a szonda vélhetően rendesen felhevül) a  motor fokozatosan, ám durván erőt veszt, lassul, gázadásra alig reagál.

3) Üresbe téve és úgy gurulva alapjáraton, rövid idő után visszatér az erő (amikor vélhetően visszahűl a szonda) - ám újabb 100 feletti tempónál megint előjön az erővesztés

4) Mellékjelenségként, a nagyobb tempó utáni alapjárat szabálytalan időközönként megbicsaklik, majdnem leáll a motor egy pillanatra - és így kinlódik, amig a dolgok vissza nem hűlnek megint.

 

MIT CSELEKEDTEM

Próbából lehúztam a lambdaszonda csatiját és az összes fent említett jelenség MEGSZŰNT.
Közel 1 hónapja lambdaszonda nélkül (illetve lehúzott csatival) járok - hibamentesen. Ha vissza dugom a szondát - a hiba előjön megint.

 

KÉRÉS

Kérlek erősítsétek meg, vagy cáfoljátok, hogy:

 

1) A 100 feletti durva erővesztés valóban lambdaszonda-hiba-e - még akkor is, ha lehúzott szondával a motor nem produkálja a hibát.

2) Okozhatja-e a jelenséget egy elfáradt, lassú, vagy csak felhevült állapotban rosszul működő szonda?

 

Válaszotokat, tanácsotokat előre is köszönöm.

.