tumikas Creative Commons License 2018.03.27 -1 3 9080

Azért ez egy erős sarkítás. Akkoriban a járművek felújítása valamennyire szisztematikusan zajlott, komplett vonatok lettek rendbetéve. Cserébe ezek pénz termelésre is használva voltak, amiből a befolyó pénzt fel lehetett használni a többi jármű legalább szoborként való megőrzésére. (ha jól tudom)

Amúgy továbbra is az a legkomolyabb baj hogy ész nélkül szidja a "vasútbarátok" elég tág köre, a Füstit, a Nosztalgiát, miközben külföldi példákat mutogatnak. Arra viszont sose térnek ki hogy ezek a példák szinte 100%-ban magánkezdeményezések, amik 1-1 jármű köré épülnek, messze jobb anyagi körülmények közt. Természetesen ezen beszélgetések sose jutnak el odáig, hogy esetleg mi lenne ha mi is indítanánk egy ilyen válalkozást.

Mellékesen akkoriban még nem igazán alakulhatott ki az a szintű "dízelkultusz" mint ami manapság megy. Akkoriban még itthon is picit nagyobb számban üzemeltek Szergejek, Nohabok is bőven, nem voltak akkora ritkaságok már mint ma. Pluszban ehhez hozzájön az is hogy az ontopic gépek marginális létszáma, illetve elég kicsi akciórádiusza miatt nem is épülhetett fel az a szintű rajongói kör mint egy M62-es köré.

Mondjuk mellékesen nem tudom melyik részt érezted "cringe"-nek, vagy kioktatásnak.

Előzmény: V63-021+328.054 (9078)