azigazifajvedo Creative Commons License 2019.01.09 0 3 16371

A MÁV költségvetése izgalmas témakör. 2009-ben az adósságállománya elérte az 1000 milliárd forintot (a magyar állam éves összbevétele 10 000 milliárd forint). Ezt az elmúlt években jelentősen csökkentették 64 milliárd forintra.

 

2009-ben a MÁV-figyelő blogon megjelent egy interjú Antal Dániellel az akkor megszüntetett Vasúti Hivatal vezetőjével. A bérekkel kapcsolatos részletet szeretném kiemelni az interjúból:

 

"A 2006. évi, elvileg a "legveszteségesebb" mellékvonalak bezárása vonalanként és éves szinten ténylegesen 70-80 millió forint megtakarítást hozott. Ez kevesebb, mint egy MÁV felsővezető bére közterhekkel. Vagyis ahány vezető, annyi vonal, akár így is számolhatunk. A legmagasabb és legalacsonyabb fizetések között közel százszoros különbségek is vannak, vagyis száz vezető kirúgásával elvileg tízezer munkahely szüntethető meg, ennyi bértömegcsökkentést lehet elérni."

 

"nálunk az évi 80 százalékos prémiumok kifizetése szinte automatikus."

 

Forrás: https://mavfigyelo.blog.hu/2009/09/29/egybillio_forint_antal_daniel_a_mav_adossagarol_es_a_jaratritkitasrol

 

Ha jól értelmezem akkor 2006-ban egy felsővezető bére bruttó 80 millió forint volt. Ez azt jelenti, hogy a havi nettó fizetése 4,3 millió forint volt.

 

A jelenlegi béreket nem tudom, de gondolom 2006 óta nem csökkentek. Lehetséges hogy 2010 óta csökkentették a felsővezetők számát és így kevesebb bért kell kifizetni.

 

Ha csak 25 felsővezető van és a bruttó bérük megegyezik a 2006-ossal akkor az  éves összes bérköltségük 2 milliárd forint. Ha a fizetésük a felére csökkenne akkor 1 milliárd forint bérmegtakarítás jelentkezne, amiből 316 új jegyvizsgálót lehetne alkalmazni.

Előzmény: _Nyuszi (16370)