Először el kell dönteni mire akarom használni. Mennyi pénz van rá és milyen költséggel számoljak. Meddig akarom ezt használni. Szakmám szerint látszólag értenem kellene hozzá, de a véletlenek, a balesetek - mondjuk egy vadkár, ami aztán védhetetlen - nincs olyan hogy tuti. Sok kilométert szándékozom menni, pályán, úton, város ritkán. A kényelem fontos a sok eltöltött idő miatt.
Így esett a választás az alap 132-esre de legalább komfort go fokozat legyen némi extrával. Az üzembiztonság miatt csak benzines jöhet szóba. Gyakran járok kemény mínuszokban.
Természetesen a nyomatéka miatt lomhább, mint egy turbós vagy diesel motor, de a tempót tudja, sebesség elég magas. Az út amit bejárok egyébként fele pálya és fele közút 1000 méter feletti magasságig. A hegyeket Nem véletlen említem. Mert ha ugyanarra a helyre megyek a hegyeknél a fogyasztás 7,5 liter, míg kerülővel ( a hegyeket kerülve) de ugyanaz a távolság megjárható 6,5, - 6,2 liter/100 km-rel is. Jobb magyar benzinnel végig pálya és tempomat, klímával kijön akár 8 liter/100 km re is. A pályán nekem GPS szerinti 140 elég. ( 147-et mutat a km órája.) Mindez két személlyel kevés motyóval.
Mert nem pályázom a kuplung gyilkos fedőnévre ez így nekem elég.
A diesel ellen szól, hogy a szerviz igénye magasabb, drágább és gyakoribb. Az alkatrészei szintén. Nem mindegy, hogy 160 ezrenként gyertyát cserélek 20 ezerért vagy 350 ezerért valami mást a dieselen. Cserébe, dinamikus és pontosan számolható a fogyasztása. Csak minek?
A turbós motor erősebb és jobb nyomatékkal bír. No de turbó (!) és bizonyára jobb kuplungot is kíván.
Kollégák, akik diesel motor javítással is foglalkoznak a feltett kérdésre, hogy milyen autót vegyek? - A válasz: benzinest! Szívót!☺
Ám ha csupán ötévente cserélném lehet nem hallgatnék rájuk.
(Örök mottó: ami nincs azzal gond sincs. Ahogy egy helikopter tervező mondta másképpen: a helikopter legjobb alkatrésze az ami nincs!
Mások mondhatnak mást és az is igaz lehet.)