Katana750 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 7969

Már majdnem leírtam, hogy tudja a kórság, amikor eszembe jutott, hogy a legilletékesebbet (a szerelőmet) megkérdezem. Szóval úgy kezdődött, hogy 2015 július akárhanyadikán hazaindultunk Makrigyalos görög faluból, ahol 2 hetet élveztük a mediterrán nyarat. Lefelé menet éjjel mentünk, csodás 5,3 lit./100 km. volt az Ibiza fogyasztása. Hazafelé reggel 8 körül indultunk és brutál meleget kaptunk el, minél északabbra értünk. Valahol Belgrád előtt már 43°c volt a külső hőmérséklet és gázadásra olyan semmilyen módon reagált a motor. A szerb főváros előtt egy hosszú kemény emelkedő van, kb. 30-al vánszorogtunk fel a tetejére. A városban játszadozva a gázpedállal ment a dolog de elég bizonytalan volt a hazaérés. Nem ragozom, hazaértünk. Jómagam meg voltam győződve az elektronikus gázpedál hibájáról, mondtam a szerelőmnek mi a hányás, ő csak a fogyasztás iránt érdeklődött. Visszafelé 7,8 volt ami lefelé 5,3. Ugyanazon az úton! Szóval nem a gázpedál volt, hanem az egr szelep. Elég volt tisztítani. Nyitott motorház tetőnél szembe állsz a kocsival! A motor tetején van a levegőszűrőt is tartalmazó burkolat. Jobb alsó sarkát nézed és tőle 2-3 ujjnyira balra két(nálam) jó rozsdás tőcsavar, anyával. Egy vékony cső megy be a blokkba. Ezen a csövön megy a kipufogógáz be a szelepbe. A cső nálam szinte eloxált színű.  Én azon kívül, hogy utálom ha piszkos a kezem, nagyon félnék, hogy beletöröm a tőcsavart, de te tudod mire vagy képes! Jaj de jó! Közben a fiam talált valamit! You Tube: EGR Off-Anulare EGR Seat Leon tuning. Románul brekeg a csóka de az elején nyíllal jelöli a szelepházat amit én itt nagy nehezen előadtam neked. A fiataloknál csak így megy:-)  Jó munkát!

Előzmény: parker101 (7968)