bylow80 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 7596

Köszi a választ!

 

Nekem most 236.000km körül van. 2019.000km-nél a turbóba valami membránt kellett cserélni. (márka szerviz Ausztria) Kérdeztem azt a szerelőt is meg a sajátomat is, hogy ez egy jel lett volna, hamarosan turbó csere jön? Mindketten azt mondták, nem lehet ezt konkrétan hozzá kötni, majd egyszer csak "elfárad" és akkor csere...

 

A lényeg, hogy miért kérdeztem ezeket: mert számolgattam kicsit mostanában...

Tavaly még olyan tervünk volt, jó lesz ez a kocsi kb 400.000-km-ig is mert meg vagyunk elégedve az egésszel úgy ahogy van, jó felszereltség, biztonságos, frankón karbantartjuk, stb... hozzáteszem évente 40.000-et megyünk kb. (Ausztriában élünk, sokat haza járunk)

 

Pár hete egy cimbi kérte a véleményem ilyen-olyan kocsiról... és gyors ránéztem a piacra, találtam is egy 2015-ös évjárat-jó felszereltség-jó ár...

Még nekem is felcsillant rá a szemem, csináltam is egy röpke hozzávetőleges számítást, "mennyit buktunk" évente ha most cserélnénk, és mennyit ha 400.000-nél (ezt csak a vételi-mostani piaci- és a fiatalabb autó árakat figyelembe véve. a szerviz költségeket nem kevertem bele.)

NEM nagy különbség jött ki évente!       (Ha az említett alkatrészeket még rá kell költeni, akkor meg is fordul valószínűleg a költség, mert ezek nem olcsó dolgok, főleg ha olyan helyen és időben történik, hogy ráadásul márka szervizre vagy kényszerülve.)

 

Ez vasárnapi nap volt, gyors írtunk is egy email-t a kereskedőnek, másnap jött a válasz, "sajnos elkelt" (néztem a hirdetés feladás dátumát, 1 héten belül el adta :) Igen ami jó, és jó áron van, azt azonnal viszik, ezt már tudom én sem az első kocsim veszem...)

Azóta ugye foglalkoztat a dolog hogy vajon mikor jönnek a problémák, mintha egy "időzített bombán ülnénk" csak nem látod az órát :)

Vagy arra gondoltam még, hogy elébe menni a dolgoknak, és hamarabb cserélni a problémás alkatrészeket mint ahogy tönkre menne. Csak olcsóbb valamivel a Szegedi szerelőmnél kicserélni, mint ha az Osztrák pályáról az ÖAMTC egy márka szervizhez visz stb.

 

Tömören ennyi amiért érdeklődöm.

 

"DPF telítettség jelző szenzor" bejelzett és azért cserélted? miből jöttetek rá hogy csak a szenzor a hibás? Nem akarták magát a szűrőt cserélni azonnal?

Emblémákat meg nézem én is, köszi hogy mondod :)

 

Előzmény: napoli008 (7595)