bylow80 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 7598

Igen, nekem is úgy jött ki a matek a fejemben, hogy valamivel 200.000 felett már érdemes cserélni. (mondjuk eddig minden autóm valóban akörül cseréltem) Csak ennél van egy olyan érzésünk is ami még nem volt, hogy ez egy olyan kocsi ami megbízható, nem túl szerviz igényes és költséges, megfelelően nagy - kényelmes - felszerelt, stb.

Mi is hasonlóan tavaly ingatlanba fektettünk megint, kis hitel segítségével, feleségem gyesen, szóval a havi szintű költségvetésünk nem azt támogatja jelenleg, "gyerünk gyorsan autót cserélni".

Év vége felé lesz benne 250.000, Addig hátha úgy alakul, hogy le tudjuk cserélni...

 

Eszembe jutott még egy kérdés:

Tiéd is 170LE-s ugye?

Ha "D"-ben le lassítasz vele olyan 4-6km/h-ra és ezzel a tempóval csorogsz, akkor még mindig kettesben van neked is és beremeg? (tipikusan piros lámpánál, vagy dugóban csorogva)

Magyarul itt azt az utasítást kellene kapnia már a váltónak, hogy váltson le egyesbe, de nem teszi. Ha "S"-ben van a váltó akkor nem csinál ilyet, mert ott ugye szoftveresen azt az utasítást kapja, hogy magasabb fordulaton tartsa a motort, "ugrásra készen". Manuálba ki tolom, ott ugyanúgy időben vissza rakja az egyest.

Ezt mióta megvettük így működik (kb 115.000km-el vettük) 130körül voltam egy váltós szakinál szegeden, azt mondta igen tudja "valószínűleg" mi a baja, sőt hallja a kettős tömegű lendkerekem is kezd oda lenni, szóval pityputy 3-400.000 körül beszélt.

Na én olyan vagyok, hogy inkább meghallgatok 5 véleményt (aztán persze azon fogom a fejem, mindenki mást mondott és most melyiket higgyem el... :)  )

Át mentem Makóra egy híresebb váltós szerelőhöz. "Nagyon messze van még ez a lendkerék a cserétől" mondta, a rángatásra meg ajánlott egy valami szenzort (nem jut eszembe pontosan melyiket, talán valami fék jeladó) tizen pár ezer Ft-ért. Azt mondta olyan felesleges lenne erre a váltóra több százezer Ft-ot költeni.

Megyek a szerelőmhöz, "ezt" a szenzort cseréljük! Mondja oké ki cseréli, de csodát ne várjak, meg mondja ő mi itt  a baj. Egyszerűen a szoftver így van meg írva, és nyugodjak meg szerinte amelyik ugyan ilyen évjárat - lóerő- stb az szerinte mind ezt csinálja, de ne foglalkozzak vele, tanuljak meg vele élni!

A párezer Ft-os szenzort ki cseréltük, nem változott semmi, azóta ugye már még 100.000 km-t futott a lendkerék is, de még mindig csak kicsit lehet hallani a hangját mikor le állítom a kocsit. Szerintem még 50.000-t tuti el megy. 

Egyébként az egyik márka szervizben is szoftverre gondoltak, frissíteni akarták, de a legújabb van rajta, így jobb ötletük nem volt. Azt javasolták ha romlik, akkor bontsuk. Hát nem romlott :)

 

Jaaa, jut eszembe, az első szaki még lengéscsillapítókat is akart cserélni! Na még azok is a gyáriak vannak benne. No és műszakin is rendben volt még februárban, és itt Ausztriában nem úgy működik mint otthon, itt ha valami nem jó akkor legalább figyelmeztetnek, de az itteni szerelőm olyan, hogy nem is adná meg ha nem olyan állapotban lenne. Pl az első két szilent blokkot cseréltette, mert már nagyon be voltak repedve a gumik.

Előzmény: napoli008 (7597)