beauvois Creative Commons License 2019.05.08 -2 2 16416

Nyilván kell, viszont a fizető utasok számáról az automatikus jegyleolvasásnál már elég jó adatot kapsz. Igazából az zavar, hogy rengeteg használható adathoz hozzájutnak, de nem használják őket.

 

Nem tudom, milyen arányt képviselnek a jegyváltástól mentesülő utasok (tipp: a MÁV és a számlát álló állam sem tudja), de nyilván lehet rájuk is becslést adni. 

 

A fizikailag végzett utasszámlálás amúgy is csak egy mintavétel, aminek vannak mérési korlátai: legfeljebb azt tudja meg, hogy adott napon, adott vonaton, adott kocsikban, adott ponton hányan utaztak. Ha én Kecskemétre megyek és az utasszámláló Kisteleknél oda, akkor nem leszek benne. Ahol még Kecskemét előtt számolt, ott nem számolja bele a Kecskeméten felszállókat.

 

Kapacitástervezés: bárhogy mérsz, a jelen adatából kell a jövőre tervezned. Ha a nyugdíjasklub szerdán kirándul Győrbe, azt sem látod előre, semmilyen utasszámlálással, amit kedden végeztél. Hogy hányan jönnek vonattal a győri kézisek BL döntőjére, azt sem tudod előre megmondani, semmilyen utasszámlálással, csak azt látod, hogy egy-egy IC-re/Railjetre nagyon fogynak a jegyek.

Előzmény: István Gyuri (16413)