naox Creative Commons License 2019.06.16 0 0 27

Utoljára megpróbálom elmondani:

Az autóhasználat ökológiai lábnyomának két fő tétele az elhasznált üzemanyag előállításának és a szennyezőknek a lábnyoma ÉS az autó előállításának, bontásának, fenntartásának adott útra vetitett része.

Ha az üzemanyagnak relatíve nagy a lábnyoma, akkor (zöld szempontból) megéri azzal spórolni, hogy bonyolultabb, és ezért nagyobb lábnyomú technológiát használunk, mert a növekményt kompenzálja az alacsonyabb fogyasztáson elért nyereség.

De ha az üzemanyag lábnyoma minimális, akkor a bonyolultabb hajtáslánc eredménye egy kevesebbet fogyasztó, ugyanakkor a környezetet jobban terhelő autó.

-----------

Az indiai vízhiány oka az ellátó/elosztóhálózat iszonyúan fejletlen volta (meg a szélsőséges időjárás). A világon a víz mennyisége kb. állandó, ha elszennyezzük is, viszonylag könnyen meg lehet tisztítani, nem valószínű, hogy ilyen probléma előálljon.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (26)