Én a gumimérethez nem nyúlnék egyébként sem. Legalábbis olyan értelemben hogy kisebbet rakjak fel. Épp ellenkezőleg. Legalább gyári, de inkább 1 mérettel nagyobb és szélesebb.
Tudom igen, ez pont fordítva hat és a fogyasztás emelkedésével járna nem pedig a csökkenésével. Viszont, a nagyobb, szélesebb kerék stabilabb úttartást ad (ezáltal nő a vezetés komfortérzete is) és megnő a mechanikai tapadás is ami rövidebb féktávokat és nagyobb kanyarsebességet ad. Ez pedig nem elhanyagolandó szerintem. Ahhoz pedig több energia szükséges hogy alacsonyabb sebességtartományból gyorsítson vissza az ember.
Tehát lehet hogy a végén pluszba jön ki az ember. De ha pluszba nem is nullára biztosan és komfortérzet nagyban nő.
A guminyomással lehet és érdemes is játszani. Ez vezetési stílus függő is mert van aki a picit "túlfújt" kerekeket szereti, van aki meg nem. De ezt nagyban befolyásolja a futómű állapota is.
És a gumi se mind1 szerintem. Nem mindegyik autón működnek egyformán ugyanazon márkák, nem biztos hogy ami nekem pl a fordon jól működik az neked is ugyanolyan jól fog működni a renault-on és fordítva. Ahogy nem mindig feltétlen a drága gumi a jó.
De pl az is számít hogy milyen fordulatszám tartományokban használod a motort.....
Ezek csak 1-1 deci jobbra balra, de hát itt ennyikről beszélgetünk mert drasztikus csökkentést szerintem akármit is csinál az ember, nem fog elérni.