Sóval Havassy mester az 1.7-es Niva blokkból, eredeti hengerfejjel 192 lóerőt csinált olyaN 9500 as fordulaton.
A Lada blokk tervezéséhez persze semmi közük nem volt a szovjet mérnököknek, szín olasz tervezés. A blokkcsalád tervezője Aurelio Lampredi, 1964-65 ben. DOCH blokk, fogasszijjas hajtással, keresztáramú hengerfejjel, 1.3 -2 liter közötti kategóriában, Persze a FIAT-okban sem ez volt az alapmotor, hanem egy ösrégi OHV... A 125 és a 124 special-ok kapták a DOHC-t.
Tervben volt egy terepjáró autó, ehhez tervezte át a mester, így kapott láncos vezérhajtást és egy vezértengelyt. Aztán lefújták az autó gyártását, de a szovjetekre rálőcsölték, ez lett a Lada motor.
Később szó volt a DOHC licensz megvásárlásáról (a lengyelek gyártották is az 1600-os változatot a 132p -be) de aztán a nagymedve nem akart tejelni...
Ez a Lampredi féle motor nyerte a legtöbb rali VB címet (Fiat131 és a Lanciák, még a HF Integrale is!) 2000-ig gyártották 1966-tól !
79-ben a production racer (versenykész) Fiat 131 230 lóerőt tudott a 16 szelepes fejjel, Röhl versenygépét 250 re tippelték...