Törölt nick Creative Commons License 1999.06.24 0 0 67
Válasszuk szét, hogy hol indokolt a korlátozó tábla és a trafipax, illetve hogy miért nem fogják meg a maffiózó merdzsósokat.
Utóbbi kemény kérdés, tartok tőle, hogy ha valaki sokat feszegeti, annak kellemetlenségei adódhatnak.
Az előbbiről viszont (hasonlóan a MÁV-os témához) nem tartom szerencsésnek, ha úgy nyilatkozik akárki is, hogy igazából nem szakértő a témában. (Vigyázat, a nagy vezetői rutin még nem jelent közlekedésbiztonsági hozzáértést!). Én pl. nem értem, mik azok a "kintfelejtett táblák", nem hiszem, hogy ezekből olyan sok lenne. Pontosan, digitalizált térképeken is nyilvántartják ezeket, ha valahol ott van, akkor annak megvan a jó oka, nem pedig kintfelejtették. Ami a "ráhagyásokat" illeti a sebességkorlátozásokat illetően, valószínű, hogy beleszámították az itt is sokak által képviselt "ki, ha én nem", meg "csakazértis" viselkedésmódot, ami -sajnos- igencsak jellemző ma Magyarországon. Az okok között talán azt lehetne leginkább kiemelni, hogy kb. 10 éve hirtelen igen megnőtt a lóerők száma, a frissen szerzett "szabadság" mámorában pedig sokan nem tudják elviselni, hogy nem szabad annyival menni, amennyinél megakad a mutató. Még egyszer hangsúlyoznám, hogy a közlekedésbiztonság egy külön tudományág a közlekedéstudományokon belül, komoly szakirodalma van, rengeteg kutatást végeznek ilyen témákban, nem lehet egy-két mondatos beszólásokkal elintézni. Ha van rá igény, meg tudok kérdetni néhány "nagyágyút" e témában, de csak komoly, megfontolt kérdésekben, mert azért egy kis utánajárás kell hozzá, időmilliomos pedig nem vagyok.