solidpasi Creative Commons License 2020.05.30 -2 3 9200

Az  M 61  /  M 62  /  M 63  közötti  "vetélkedés"  kérdését picivel árnyaltabbá tenném ...

 

Az egyik szempont a gazda vasút-társaság döntéseinek sora a beszerzés ügyében,  a mögöttük lévő ezerféle okra és szempontra is,  lehetöségekre és azok korlátaira is tekintettel...

 

Másik szempont a különféle tipusok üzemkészségének-,  üzembiztonságának,  és üzemeltetési költségeinek figyelembevételével meghatározható felhasználási kör kijelölése.

E tekintetben az  M63  valóban hátrányba került a tipus jol-ismert történetéből eredően,  de alapvetően 

nem önmaga hibáiból eredően. 

 

Harmadik szempont az egyes tipusok müszaki kapacitása és képességeinek köre.

E tekintetben már szinte mindegy,  hogy az  M63  a Szergejjel vagy a Nohabbal  került-e  versenybe,

mivel az  M63  minden kortárs diesel-tipushoz képest  fölényesen-sokkal-többet-tudott.  

 

Ha volt akadálya az  M63-ak  "zászlóshajóként"  való üzemeltetésének a legnehezebb vontatási

feladatot jelentő és jellegénél fogva nagyon-kényes,  nagy megbizhatóságot követelő nehéz-gyorsvonati forgalomban,  akkor az az ok nem maga az  M63 volt,  hanem a korabeli  MÁV  elképesztően  gondatlan, trehány,  (s megkockátatom, hogy ártani-akaró)  hozzá-állása ehhez a tipushoz.  

Előzmény: Ep128 (9180)