Vendégsín Creative Commons License 2020.05.31 0 0 9206

...az ok nem maga az  M63 volt,  hanem a korabeli  MÁV  elképesztően  gondatlan, trehány,  (s megkockátatom, hogy ártani-akaró)  hozzá-állása ehhez a tipushoz.

 

Az említett 008 soroksári kimúlása során tapasztaltak, valamint egy három évvel korábbi vontatási méréssor kudarcba fulladása (ennek esetében a műterhelésül szolgáló M 63 üzembizonytalansága és a fenntartási állapottal Püspökladányban a vontatási telepen vívott reménytelen harc) mindezt igazolja.

Mindkét alkalommal döntő volt a mozdonyvezetők elemi információkkal ellátatlansága. Kb. ugyanez volt/lehetett a helyzet a fenntartókat illetően - valószínűleg ugyanúgy működött ez dízel vonalon a szomszédban, mint nálunk a protó V 63-asok első üzeméveiben, vagy a V 43 gyártási variációk dokumentációival. (És azért az M 63 akkori gázolajpusztító társaihoz képest kissé bonyolultabb volt...)

Előzmény: solidpasi (9200)