sure Creative Commons License 2020.08.20 0 1 1603

Ahogy pár hozzászólással alább fenyegetőztem, íme pár szó az eddig eltöltött ~13000 kilométerről a topik tárgyával.

 

A Jó:

 

-Tetszik, még mindig, nem kevésbé, mint amikor rákívántam.

 

-A 172 centimhez könnyen megtaláltam az ideális üléspozíciót, nem hiányzik a hossztengely mentén is állítható kormány. AZ 500 km-es magyarországi hazaútjaimon sem fáradok el / kapok gerincfájást jobban másnap reggelre, mint néha az Almerában. Sőt, mióta megvan, nem kaptam még hétfő reggelre gerincfájást. Persze lehet, hogy csak nem aludtam úgy el még azóta a hátamat, mindenesetre a sofőrülésben a kényelemre nincs panaszom.

 

-Az anyósülésen és a hátul utazóknak sem, bár 3 utassal még nem, csak 2-vel tettem meg nagyobb távokat. Egyszer még márcusban, már a lockdown kitörése után kellett egy barátom csaját Brünnből Prágába költöztetnem, már tavaly le lett zsírozva, ezt 2 körrel oldottuk meg, ami 4x200 km-t jelent két napra lebontva. A csomagtartó és a negyedik ember helye cuccokkal volt megpakolva. A másik alkalommal 2 ember (nálam kisebb csaj az anyósülésen és a kb. 170 centis/70 kilós pasija hátul), mérsékelt mennyiségű holmival, 500 km-t. Az egy darab "repülős bőrönd" szépen élére állítva pont befért a csomagtartóba + fért még mellé csetresz, egy kisebb hátizsák meg a csaj anyukája által pakolt kaja - kábi egyheti teljes élelem :) - utazott a negyedik utas helyén.

 

-Kézre áll és kényelmesen elérhető minden, egyetlen dolog amit meg kellett szoknom, hogy az ablaktörlő kapcsolója pont fordított irányban működik, mint az Almerában. 

 

-Az 1.25-ös motor 84 lóereje mindenre elég, ami a vezetési stílusomhoz, morálomhoz és a megoldandó feladatokhoz szükséges. Vásosban kettes-hármasban tudja szedni a lábait ha kell, autópályán az óra szerinti 130-140 km/órás utazót tudja tartani és ott még van kis tartalék, 130-nál 3500-at forog a motor és nem zavaróan hangos. Városban 5.6-6.4 l/100km-t fogyaszt, autópályán 130-nál 6.8-7 körül, de ez inkább csak becsült érték, a sok 80-as korlátozás miatt Prága és Brünn között, mire hazaérek, 6.0-6.4-es fogyasztásaim vannak.

 

-A fékek jól fognak, eleinte kicsit túlságosan is "harapósnak" éreztem őket, de gondolom mostanra már "bekoptak" illetve én is megszoktam a korrekt adagolást.

 

-A manuális klíma jól hűt, az 1-es és 2-es ventillátor fokozatok elegendőek, a hármast és négyest nagyon ritkán, álló helyzetben nagyon felmelegedett utastérnél az út elején kell csak használni.

 

-Ebben csak az alap rádió van, de jól működik, az USB csatlakozóról gond nélkül olvas pendrive-ot és FAT32-es külső vinyót is, a Bluetooth stabil, nem vettem még észre, hogy eldobta volna a telefonnal a kapcsolatot. Kis basszust meg magasat ráadva elfogadhatóan szól.

 

A Rossz:

 

-Már kezd rutinná válni, de húsz indításból egyszer elfelejtem kikapcsolni a stop-start rendszert. Nem bánnám, ha a leállítás előtti utolsó állapot lenne az alapértelmezett, de gyanítom, nincs  ilyen stop-startos kocsi egyik gyártónál se.

 

-Rezonálnak az ablakok, illetve a jobb hátsó kifejezetten zörög, és kis mértékben mozog is a keretben. Leginkább teljesen felhúzott állapotban. Sajnos ez Kia (és nem specifikusan Picanto) betegségnek tűnik, a "Kia rattling windows" kifejezésre keresve volt olyan, akinek orvosolták gariban szervizben, volt, akinek nem. Nekem sem, de erről a "Csúf" bekezdésben.

 

-A kuplungpedál benyomásakor, de nem mindig ugyanazon a ponton, az elején 10-ből kb. 7-8-szor, egy pici kis "klikk" hang és lábon érzetre ugyanez volt érezhető (nem tudom másképp leírni), de nem mindig ugyanazon a ponton. Mintha a bowdenen (vagy hidraulikus ennek a kuplungja?) lett volna egy kis röccenet, és ez valahol valamibe néha beakadt volna. Mostanra megszűnt a jelenség.

 

-Nem tudom, az előző jelenséghez lehet-e köze; főleg pár napnyi állás után indítva, amíg nincs teljesen bemelegedve a motortér, egyesben indulva a kuplung csúszáspontjánál néha daráló hangot hallani (szerintem ezt emlegetik a Kiás fórumokon mint "clutch judder", mindenféle típusnál). Ilyenkor visszanyomom és picit nagyobb gázzal, leheletfinoman engedem fel, vagy a rázkódás jelentkezésekor felkapcsolok kettesbe. Eléggé egészségtelennek tűnik a jelenség meg a hangja, illetve lábon is érezni, nem "bakkecskézés", hanem inkább az ABS "visszarugdosásához" hasonlít, de nem a kipörgésgátló, finoman indulva is jelentkezik, és nem is villan fel a műszerfalon a visszajelzője, illetve kifejezetten csak hideg motornál, az első pár percben/kilométeren jelentkezik.
Sajnos nem könnyű reprodukálni, néha pár nap állás után sem csinálja, néha meg este leállítom, reggel meg ott a jelenség.


és a Csúf (olyan nagyon azért nem ;) ):

 

-Megvolt az első olajcsere/kötelező szerviz, nem akartam kicentizni a 15000 kilométert, illetve ki tudja, mikor tör ki megint a vírushelyzet és esetleg mindent bezárnak megint. Az egy dolog, hogy egy liter motorolaj áráért annyit számolnak fel, amennyiért 5 litert lehetne venni - értem én, hogy egy márkaszerviz nem depó diszkont, csak az 5x-ös szorzó kicsit azért túlzásnak tűnik, ez Magyarországon vagy Hollandiában is így megy? De titkon azért bíztam benne, hogy a két apró jelzett probléma közül legalább az egyikkel érdemben foglalkoznak, a munkalapra fel is vették. Azt sejtettem, hogy a kuplung nem fogja a hibát produkálni - "vegyem fel videóra ha megint csinálja", oké, tiszta sor. (egyébként azóta nem jött elő, pedig elvileg nem csináltak vele semmit). Az ablakkal meg elhajtottak hogy hát plasztik, és hogy evvel nem tudnak mit csinálni, blablabla - igen, ezt is értem, hogy szét kéne bontani hozzá az ajtót, és mivel ez garis javítás volna, így ingyér. Ezzel azért még teszek egy kört, akár másik szervizben, és akár fizetek is, ésszerű árat a javításért ha kell, illetve majd ha esetleg kiesik/beesik, akkor bizonyosan foglalkoznak vele.

 

Ez az ablak-dolog nem olyan nagy ügy, ennél nagyobb baja sose legyen a gépnek, csak azért csalódás kicsit, mert minden review a kocsi összeszerelési minőségét dicsőítette, és lehet, hogy csak én fogtam ki egy "péntek délutános" műszakban összeszereltet.