Igen, igyekszem cseréltetni, ha nem is 2, de nagyon maximum 3 évente.
Én valójában a 2 évenkénti fékfolyadék-cseréről értekeztem - amit részemről erős fenntartásokkal fogadok.
Egyrészt mert a több évtizedes tapasztalatomban a gyakorlatban még soha nem tapasztaltam fékfolyadék-kopást (pl. fékhatás-csökkenést, ilyesmit), de főleg azért, mert:
...amit fékfolyadék-csere címen művelnek, az minden, csak nem csere.
Ugyanis pont ott nem cserélik ki a folyadékot, ahol az a legindokoltabb lenne - vagyis a munkahengerek belsejében, ahol a legnagyobb hőterhelést kapja.
Mert a szellőztető-csavarok (értelemszerűen) mindig a munkahengerek legtetején vannak- csakúgy, mint általában a fékcső-csatlakozások is.
Ezért a henger aljáról (pedál-nyomkodással) soha nem cserélődik ki a régi folyadék - max keveredik egy kicsit a frissel - de az NEM csere.
Igazi csere az lenne, ha ilyenkor leszerelnék a munkahengereket, fejjel lefelé tartva, levegővel kifújnák (teljesen kiürítenék) belőle a régi löttyöt - és utána töltenék fel frissel.
Na de csinál ilyet valaki? Ugyan már.
Ha meg nem csinálja így, akkor szerintem csak önámítás az egész, hisz lehet 10+ éves lötty van a munkahengerben - hiába cserélték ki 2 évente a tartályból vagy a csövezetből a folyadékot - mert nem oda kell a friss, hanem a munkahengerbe.
.