A munkahengerekben pumpálásnál cserélődik a fékolaj,mivel nyomás hatására ürül ki.
Sajnos se nem "cserélődik" és se nem "ürül" ki - max. hígul valamennyit.Személyes tapasztalatból mondom - a két szememmel láttam mennyire nem cserélődik ki semmi a munkahengerben -a szimpla pedálos pumpálástól.
A friss folyadék fent megy be - és szintén fent távozik is a pár mm-re lévő légtelenítőn keresztül. Semmi oka kihajtani a henger alján poshadó, sokéves régi folyadékot.
Akkor lenne hihető az "ürítés", ha a munkahenger alján is lenne egy leeresztő csavar - de nincs.
Ha valaki tényleg valódi folyadék-cserét szeretne - mégpedig ott, ahol a legfonossabb (lenne) - a munkahengerben - az legalább az első fékhengereket kiszabadítja a nyeregből kicsavarja teljesen a légtelenítőt és fejjel lefelé hagyja teljesen kifolyni a régi löttyöt.
De az igazi az lenne, ha a fékcsövet is kicsavarná és levegővel kifújná a régi mizériát a munkahengerből.
Csinál ilyet valaki? Dehogy csinál.
Ehelyett kipumpál valamennyit pedállal - és fél deci után megelégedve konstatálja, hogy, "Ni, már tiszta, friss folyadék jön a munkahengerből".
Persze hogy az jön, hisz felül bemegy a friss - és a mellette lévő lukon (szintén felül) azonnal távozik is. Az alján meg ott pihen a régi poshadvány továbbra is.
Nagy lenne a meglepi, ha valaki egy ilyen úgynevezett "csere" után tényleg ledobná a munkahengert és döbbenten látná, hogy jó fekete, ócska lötty van a munkahengerben - holott ő aranysárgát töltött bele az imént:-)))
.