Racek820 Creative Commons License 2020.11.29 0 0 3555

Sziasztok!

 

Új fórumozó vagyok, szeretnék köszönteni mindenkit.

 

Segítséget szeretnék kérni, talán találkoztatok már ezzel a problémával és van ötletetek a megoldásra.

Van egy kedves öreg Carismám, 1997-es 1,6 benzines. Az utóbbi 2 hónapban a következőt produkálja. Hidegen indítva semmi gond, de ahogy bemelegszik a motor, egy adott sebesség tartásánál elkezd rángatnia motor, mintha fulladna. Nem áll le, csak rángat. Alapjárat ugrál 1200 és 500 között. Ha finoman folyamatosan gyorsítok, semmi gond, de ha határozottabban lépek oda, megtorpan és iszonyat szürke füstfelhőt köp a kipufogó. Viszont, mint ahogy írtam, nem lehet pl 50 km/h-val menni folyamatosan, mert rángat, megtorpan. Alapjáraton kb 0,5mm-es fekete koromszemcsékkel teli vizes nyomot hagy az aszfalton a kipufogó. A check engine lámpa eddig nem gyulladt ki egyszer sem.

Őszinte leszek már 4 szerelőnél járt az autó, nem tudják megmondani mi a baja. Ezért írok, hátha találkoztatok már ilyennel.

Ami eddig cserélve lett és át lett nézve: gyertyák, gyertya"pipa" trafóval csere, a hengerfej fel lett köszörülve (forralta vizet), levegőszűrő jó, üzemanyagszűrő csere. Üzemanyag nyomás rendben van, a szivattyú jó.

A múlt héten cserélve lett a főtengely jeladó és a lambda szonda is. Sajnos e kettő cseréje óta csak rosszabb lett a helyzet, mert reggel a hidegben alapjáraton minden ok, de ha azonnal vagy pár perc  melegítés után elindulok, 20-30 méter megtétele után kigyullad a check engine lámpa és olyan szinten rángat a motor, illetve elgyengül, hogy le kell állítani. Amint kissé bemelegszik, minden ok, addig amíg üzemire nem melegszik, mert akkor már előjön az fent leírt probléma. Értelmes hibakódot nem tudtak kiolvasni, mert senkinek nem volt kompatibilis szoftvere vagy csatlakozója. Sajnos mivel Mitsubishi már nincs az országban, oda sem tudom elvinni. Ötlet volt még a légtömeg mérő, de már nem lehet kapni sehol, nem tudom kicserélni. Illetve még egy ötlet, hogy a kipufogó füstgázát kellene elemezni, abból talán kiderül valami... Valószínűleg nem elektromos a probléma, a motor bemelegedésével jön elő, a hőtágulás okozhat valamit.

Itt tartunk most, teljesen tanácstalan vagyok. Nagyon szeretem az autót, nem szeretném a bontóba vinni. 

Ha valaki találkozott már ilyennel, kérem ossza meg a tapasztalatait, vagy bármilyen ötletet szívesen veszek, mit lenne még érdemes megvizsgálni.

 

Segítségeteket előre is köszönöm.