A jelzett eltérés vélhetően abból adódik, hogy a lecserélt fejegység gyári berendezés volt. Ez esetben a gyári multimédia biztosítja a kamera tápellátását, és a képváltást is a fejegység végzi. Többek között példaként említhető – ezekkel gyakorlatban is találkoztam – a Hyundai i30 (2015), Kia Ceed (2012), de más márkáknál is hasonlóképpen van/lehet.
Gyári készülékeknél egyebek mellett, gyakorta lehetséges menüben állítani a segédvonalak (raszterek) láthatóságát és rejtését, továbbá beállítani a helyzetüket. A kamera lehet „Auto” módban, amikor a hátrammenet kapcsolásakor megjelenik a képe vagy „Manual” módban, amikor a menüben állítható a kép megjelenítése.
Segédvonalakat illetően: a kamerában alapból statikus vagy dinamikus, továbbá a fejegységben is, mely utóbbi a menüben ki- és bekapcsolható.
Egy utólagosan beépített fejegység, de kamera esetében is az eredeti bekötés nem mindig használható, tehát gyakran újra kötés szükséges.
Összegezve: Véleményem szerint, a jelzett problémát/hiányosságot a gyári és az utólag beépített fejegység közötti különbözőség okozza.