gpp_II Creative Commons License 2020.12.30 0 0 1378

Hello!

Nem tudok arról, hogy a Gaz 69 bármikor is UAZ híddal lett volna szerelve.

Az elsőhídon a Gaz függőcsapszeg fedele 2 csavarral van rögzítve, míg az Uazokon 4-gyel, és a függő is karcsúbb. Az elsőhídon az ökölfejen az irányítókarból két fajtát láttam, a régebbi az kétszárú, külön a nyomtávrúdnak, külön az irányító rúdnak, illetve az újabbakon az irányítókar nem ágazik el, egy felöntés van az oldalán abban van az egyik gömbfej furat, míg a másik a kar végén. Az ökölfejen a kormányütköző csavar 14-es laptávú anyával van a Gazon kontrázva, míg az Uazon 17-es, és a 14-es laptávú félgömb feje a csavarnak is alacsonyabb a gaznál. a nyomtávrúd mindkét végébe gömbfej megy, nincs állító toldat, ezért mindkét gömbfej jobbos menetű.

Az irányítókar állása miatt (nagyon terpeszt) a Gaz hídra nem megy fel a 15-ös UAZ kerék módosítás nélkül. A Latvia 15-ös kereke viszont igen. A Gaz fék elől is simplex, míg az Uazé elől duplex, így a feklap is más. A régebbi Gaz hidakban a diffi 2 bolygókerekes, az ujabbakban 4. Az áttétel mindíg 41/8, a tányérkerék átmenő csavaros, Uaznál az erősebbik m24 motorhoz már a tányérkerékben M10x1 menet van. Az első- és a hátsóhíd diffiháza egyforma, de más mint az Uazé, nincs szögletes felöntés a száraskerék külső csapágyának olajzásához. A hidakon a rugótámaszok mindig a keskenyebb kialakításúak (Uaznál 2féle van), a Gaz rugója csak 45mm széles. A hátsóhídon mindig ott van a karos gátló bakja. A régebbi Gazokon a porvédő lemezek a kerékagynál sárgás szinü horganyzottak, az újabbak olyan mint az Uazon, sima szürke horgany.

Biztos kihagytam vmit, ennyi jutott eszembe, az évjáratot hol volt a váltás sztem lehetetlen megmondani, de későn lehetett, nekem gyárias 69-es évjáratú a régi jegyeket mutatott.